Hoi JWtje,
Ik heb in onze 545i een prins G3 installatie met een 66 l ring tank.
Actie radius 400 a 450 km. Nu ongeveer zo'n 70.000km mee gereden, zonder problemen.
En heb geen problem bij hard optrekken of remmen.
Welk merk heb jij?
Ik weet in de regio eindhoven een goede lpg prins inbouwer en lpg monteur.
Voor info stuur me een pm of mail.
BMW - E60 op LPG gas
Re: BMW - E60 op LPG gas
Hoi, heb een Prins vsi 2.0 met valve-care laten installeren in mijn 530xi uit 2006.
Ringtank 66 liter bruto netto ongeveer 52 liter hiermee kan ik ongeveer +- 400km rijden.
Heb nu ongeveer 20000 km mee gereden tot nu toe alleen een keertje verdeler van het valvecare systeem die lekte, voor de rest super tevreden geen mankementen.
Ben toe aan nieuwe bougies, welke type bougies adviseert jullie.
Ringtank 66 liter bruto netto ongeveer 52 liter hiermee kan ik ongeveer +- 400km rijden.
Heb nu ongeveer 20000 km mee gereden tot nu toe alleen een keertje verdeler van het valvecare systeem die lekte, voor de rest super tevreden geen mankementen.
Ben toe aan nieuwe bougies, welke type bougies adviseert jullie.
Probleempje opgelost al weet ik neit wat nu het probleem was. Mijn accu was slecht aan het worden. Deze vervangen en toen is de accuspanning er ca een half uur vanaf geweest omdat ik een kopje koffie ging drinken. Na het monteren van de nieuwe accu heb ik de storing van het gassysteem niet meer gehad.JWtje schreef:Rij nu zo'n 5500km op LPG en bevalt prima. Rustig aan(160 max op snelweg) rijden verbruikt ie 1 op 7,5 en flink doorrijden 1 op 6,5. Op benzine was het 1 op 8 en 1 op 7 dus het scheelt niet veel.
Enige wat ik wel wat minder vindt is de tankgrootte. Ik heb een 62 liter ringtank waar dus maar iets van 50 liter in gaat. Bij een kwart tank en flink optrekken of hard remmen springt hij al regelmatig over op benzine zonder dat je het doorhebt en dat is redelijk ruk. Als ik ga tanken op het moment dat hij net af en toe eens op benzine overspringt dan gaat er een litertje of 35 in. Dus wil ik het maximale rendement uit mijn lpg halen dan moet ik dan al tanken wat betekent dat ik een actieradius heb van tussen de 250 en 275 km.
Moet nog terug voor een controle van het hele systeem dus ga dan ook gelijk even vragen of ze daar wat aan kunnen doen. Afrekenen bij de pomp is wel erg fijn. Litertje kost hier 51 cent. Dus op brandstofkosten denk ik zelfs goedkoper dan wanner ik toch een 535D had gekocht.
- Golddigger
Inmiddels 406 dKM op de teller en probleemloos (vanaf 110dKm op LPG). Momenteel €0,399 per liter (TerHuurne Buurse) en met 125 liter en de nieuwe max snelheid hier in NL ruim 1 op 9. Dus brandstofkosten per KM ongeveer €0,044.
Stel niet uit tot morgen.... wat je vandaag nog... door een ander kunt laten doen !