maar heb er weer een andere klacht voor in de plaats.
Toen we de boel in elkaarzetten zag ik dat de toplagers wel aardig speling hadden, weet niet hoe origineel nieuw moet zijn.
zeker een milimeter op en neer aan de zijkant zichtbaar.
Als dit niet hoort is het waarschijnlijk ontstaan door het getik van de bovenste veerschotel waardoor de zuigerstang van de schokdemper horizontaal heen en weer tegen het lager kracht gezet heeft.
Ik had toen geen nieuwe , dus monteren maar.
Na montage nog even met max stuuruitslag elke kant op getest, zonder bijgeluiden. (heel blij).
De volgende orgen een giga gekraak met draaien aan t stuur.
Als het vochtig weer is lijkt het t meest erg.
Lijkt op een rubber wat enorm wrikt, alsof een metaal erover schiet mm bij mm.
Ik hoop op de toplagers, ik heb ze net origineel besteld (had er vorige keer nieuwe febi's opgezet).
Origineel slechts 2 tientjes meer dan de febi's....
Ik ga proberen om ze te vervangen zonder de schokdempers te verwijderen, er was bijna geen kracht nodig om de moer een paar slagen te draaien. (vanwege de kortere stugge dikkere veer).
Hier een filmpje met het geluid.
View My Video
Als ik ze erop heb laat ik weten of het geholpen heeft.
Je moet er wat voor over hebben om je auto cosmetisch net iets aangenamer te krijgen blijkbaar.
