Pagina 3 van 3

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Geplaatst: 29 aug 2012, 14:32
door AlexS
Belangrijker nog;is nu je klacht verholpen??

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Geplaatst: 29 aug 2012, 16:52
door Hugo M
Helemaal!

:) :) :duimen: :duimen: :gekdoen: :gekdoen:

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Geplaatst: 13 sep 2012, 17:20
door Hugo M
maar heb er weer een andere klacht voor in de plaats. :bang: :gek:

Toen we de boel in elkaarzetten zag ik dat de toplagers wel aardig speling hadden, weet niet hoe origineel nieuw moet zijn.
zeker een milimeter op en neer aan de zijkant zichtbaar.
Als dit niet hoort is het waarschijnlijk ontstaan door het getik van de bovenste veerschotel waardoor de zuigerstang van de schokdemper horizontaal heen en weer tegen het lager kracht gezet heeft.
Ik had toen geen nieuwe , dus monteren maar.

Na montage nog even met max stuuruitslag elke kant op getest, zonder bijgeluiden. (heel blij).
De volgende orgen een giga gekraak met draaien aan t stuur.
Als het vochtig weer is lijkt het t meest erg.
Lijkt op een rubber wat enorm wrikt, alsof een metaal erover schiet mm bij mm.
Ik hoop op de toplagers, ik heb ze net origineel besteld (had er vorige keer nieuwe febi's opgezet).
Origineel slechts 2 tientjes meer dan de febi's....

Ik ga proberen om ze te vervangen zonder de schokdempers te verwijderen, er was bijna geen kracht nodig om de moer een paar slagen te draaien. (vanwege de kortere stugge dikkere veer).
Hier een filmpje met het geluid.

View My Video

Als ik ze erop heb laat ik weten of het geholpen heeft.

Je moet er wat voor over hebben om je auto cosmetisch net iets aangenamer te krijgen blijkbaar. :tong:

Re: gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 33

Geplaatst: 26 sep 2012, 22:23
door Hugo M
De originele vanavond gemonteerd, 45min werk bij elkaar.

Zoals ik het verschil zag met de originele en de febi toen ze naast elkaar op de werkbank lagen:
De originele zijn iets hoger en het lagertje ligt iets meer naar buiten en het rubber is wat meer koniscg gevormd van bovenaf gezien.
Volgens mij liep het rubber gedeelte over de bovenste veerschotel heen doordat het rubber verder omhoog kwam, de bovenste veerschotel drukt zich dus in het rubber.
Ik kan ronde sporen zien die in het rubber achtergebleven zijn....

Toen ze nog gemonteerd zaten viel me dit verschil met de originele ook op:
Het rubber van de febi veert een stukje omhoog als de auto weer op de wielen staat, bij de originele zie ik dat niet.

Ik weet wel, sommige onderdelen kun je beter origineel kopen...


Waarschijnlijk zijn alle problemen aan dit febi rubber toe te schrijven.
Te zacht rubber in dit toplager en te weinig hoogte van bovenkant tot onderkant lager (4 tot 5mm)