Pagina 3 van 4

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 06 jul 2012, 22:33
door yltkdy
er zijn ook zeer goede monteurs
Dat weet ik hoor, DW70. Hele goede zelfs. Vandaar dat problemen ook bijna altjid wel opgelost worden. Maar er zijn er, zoals je zelf ook al aangeeft ook heel veel die zich compleet blind staren op "wat de computer zegt" Dit heeft ook uiteraard met ervaring te maken maar je moet het ook wel willen leren en begrijpen en... Verder kijken!!!. Vandaar dat de ene BMW specialist het probleem in dit geval wel gevonden heeft en de andere niet.

Toch ben ik van de mening dat een Amerikaan echt wel evenveel comfort(soms nog meer)als een BMW heeft hoor echt wel! Mijn Chevrolet Beretta was een oude maar toch klopte die genoeg nieuwere Europese wagens waar ik in ging zitten!
Een Chevrolet Beretta is geen "echte" amerikaan. Het chassis is als ik het goed heb afkomstig van Daewoo (zuid koreaans) maar heeft inderdaad wel veel Amerikaanse trekjes. Sowieso zijn de Chevrolets die in Europa op de markt gezet worden niet bepaald Amerikaans te noemen. Ik ben wel met je eens dat echte amerikanen over de weg glijden, en dat geeft een vorm van comfort, maar laten we het dan niet over wegligging gaan hebben dan. ;)
Waarom ga je er niet mee naar de service dan?? Kan echt wel zijn dat de kosten meevallen hoor!! Kijk naar mij!! Ik had echt bang,voor men verkoper dan want hij moest dat betalen aangezien ik nog garantie heb,dat het over de 1000€ ging zijn maar ja.. je ziet het.. (=134€!!)
Voor € 134,= zou ik het nog wel doen. een GM5 module vervangen kost echter 6 á 700 euro!!! dat vind ik toch een beetje te gortig dus ik doe het wel een keer zelf. Er staat hier op het forum een goede DIY over.
Weet je wat het is.. als je niet beter weet dan is het niks.. maar als je éénmaal die grootte/luxe/comfort van een E60 gewoon zijt tja.. dan valt het echt wel DIK tegen als je lager moet gaan.. . Ik ben zelf getuige want heb dat in die 4 weken echt wel gemerkt hoor!!
Persoonlijk heb ik daar nooit zo'n problemen mee gehad. Natuurlijk is er duidelijk verschil, maar ik vind het toch altijd een verademing weer in een auto te stappen die gewoon doet wat hij moet doen, rijden! In een E60 moet je eerst 100.000 toeters en bellen instellen, en als je dan wat wil veranderen zoek je je zelf helemaal verloren in welk (sub)menu dat ook weer zit. Laat staan als je in een auto rijdt die door een ander in is gesteld want iedereen heeft toch zo zijn eigen voorkeuren. Wat mij betreft is de techniek in dit geval te zwaar overdone en geeft het (zoals je zelf helaas hebt moeten ondervinden) te veel problemen naar mijn zin. maar goed, ieder het zijne natuurlijk, anders zaten we hier nou niet te discussiëren. ;)

een goed weekend toegewenst,

Mike

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 06 jul 2012, 23:23
door tom_il
Kwam onlangs iemand tegen die na een E60 naar een huidige E klasse overgestapt was. Met die MB niks dan problemen absoluut niet tevreden erover terwijl de E60 hem nooit terleur gesteld heeft. Daarnaast had hij nog een 7 serie waar hij tevreden over was. Mijn broer zijn baas heeft 300.000 km gedaan met zijn E60 zonder problemen en heeft nu een F10. Je moet ook gewoon geluk hebben zoals met elke wagen.

Je leest idd veel over garages die de computer blindelings geloven. Waardoor ze half je wagen beginnen teveranderen terwijl het gewoon een algemeen electrisch probleem is.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 05:51
door highperformance
tom_il schreef:Kwam onlangs iemand tegen die na een E60 naar een huidige E klasse overgestapt was. Met die MB niks dan problemen absoluut niet tevreden erover terwijl de E60 hem nooit terleur gesteld heeft. Daarnaast had hij nog een 7 serie waar hij tevreden over was. Mijn broer zijn baas heeft 300.000 km gedaan met zijn E60 zonder problemen en heeft nu een F10. Je moet ook gewoon geluk hebben zoals met elke wagen.
Jouw laatste zin is gewoon de kern van het verhaal. Het blijft allemaal techniek (mechanisch of elektrisch) en de gekozen onderdelen (kwalitatief) een mix van prestatie en kostprijs. En dan kan er wel eens wat kapot gaan. Soms niets en ook soms heel wat. Blijft klote, want die hokken kosten serieus geld, dus je mag er wat voor terug verwachten. Het is dus ook niet merkgebonden, al zal het ene model/merk er ms meer last van hebben dan een andere. Dat je je onvreden moet laten blijken bij de dealer/garage staat buiten kijf. Dan wordt er, hopelijk, iets mee gedaan.

Ik heb ooit een Renault Laguna II gehad. Wat een drama bak zeg, niet normaal. Mijn broertje exacte dezelfde (qua uitvoering), die ligt nu nog in een deuk van het weinige onderhoud die hij had.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 09:28
door yltkdy
Tuurlijk moet je geluk hebben met de auto die je koopt. Ik ben met twee Opel Kadetts begonnen en ondanks het auto's waren die de reputatie hadden onverwoestbaar te zijn had ik niets dan problemen met die auto's en hebben ze mij allebei meerdere malen langs de weg laten staan. Kapotte waterpomp, kapotte brandstofpomp, water in de tank, Koppakking kapot, wat een ongelofelijke Kutauto's waren dat zeg en rijden als een tractor. Maar ja, toen luisterde ik nog naar mijn stiefvader. ;)

Verder zal je mij niet horen zeggen dat de E60 een slechte auto is, want het blijft toch een BMW en ze rijden inderdaad fantastisch en mijn vader heeft er een. Maar ook hij zij dat er veel te veel mogelijkheden op zaten, het menu te ontoegankelijk is, er teveel onnodige zaken opzitten die alleen maar kapot kunnen gaan. En dat constateer ik dan ook wel, want het probleemgehalte hier op het forum met de E60 is wel erg hoog en hebben teveel mensen echt problemen hebben die niet een twee drie op te lossen zijn, serieus geld kosten en bijna altijd elektrisch gerelateerd zijn. En dat doet behoorlijk afbreuk aan de rest van de auto waar niets mis mee is en dat vind ik wel een beetje zonde.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 09:29
door yltkdy
Tuurlijk moet je geluk hebben met de auto die je koopt. Ik ben met twee Opel Kadetts begonnen en ondanks het auto's waren die de reputatie hadden onverwoestbaar te zijn had ik niets dan problemen met die auto's en hebben ze mij allebei meerdere malen langs de weg laten staan. Kapotte waterpomp, kapotte brandstofpomp, water in de tank, Koppakking kapot, wat een ongelofelijke Kutauto's waren dat zeg en rijden als een tractor. Maar ja, toen luisterde ik nog naar mijn stiefvader. ;)

Verder zal je mij niet horen zeggen dat de E60 een slechte auto is, want het blijft toch een BMW en ze rijden inderdaad fantastisch en mijn vader heeft er een. Maar ook hij zij dat er veel te veel mogelijkheden op zaten, het menu te ontoegankelijk is, er teveel onnodige zaken opzitten die alleen maar kapot kunnen gaan. En dat constateer ik dan ook wel, want het probleemgehalte hier op het forum met de E60 is wel erg hoog en hebben teveel mensen echt problemen hebben die niet een twee drie op te lossen zijn, serieus geld kosten en bijna altijd elektrisch gerelateerd zijn. En dat doet behoorlijk afbreuk aan de rest van de auto waar niets mis mee is en dat vind ik wel een beetje zonde.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 09:31
door yltkdy
sorry voor het dubbele plaatsen. zoals gewoonlijk is het forum weer eens aan het klieren... zucht -_- :roll: :nee:

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 17:01
door Björn
tja, ik heb 't een paar weken gegeven maar ik kan er niet echt aan wennen. Het leuke is er wel af :jack:

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 21:16
door highperformance
Ik ben niet op de hoogte van de E60 reeks, ben een echte 3 man (wel in de E60 en F10 proefgereden, maar altijd voor een 3 gekozen). Dus ken ik de problematiek niet. Als je menu schrijft bedoel je dan iDrive? Want daar kon ik mee lezen en schrijven (oude systeem, voor 2008, wel traag).

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 21:42
door JzAero
Het iDrive systeem is soms wat omslachtig, maar niet onbruikbaar. Zeker als je met computers veel werkt is het op zich wel begrijpelijk ingedeeld. Er zijn een hoop dingen die je daarin kan aflezen, het kan allemaal nog beter, maar ik vind de facelift/nieuwe modellen al erg in de buurt komen. Nu moet er nog wat makkelijker adressen ingevoerd kunnen worden en dan issie bijna top. De eerste systemen zijn inderdaad niet heel goed en soms denk ik nog van, plaats gewoon een knop op het dashboard dan heb je dat binnen no time gevonden of ingesteld. Nieuwe systemen hebben dat al wel vaker bij de idrive knop zitten (de extra knoppen).

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 07 jul 2012, 22:19
door yltkdy
Ik bedoel inderdaad I-drive. Persoonlijk heb ik er ook niet zo veel moeite mee, maar soms is het wel erg omslachtig om een kleinigheid in te stellen.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 09 jul 2012, 12:00
door pluisman
met auto's moet je inderdaad wat geluk hebben, heb al veel bmw's gehad en zoiezo al 5 stuks E46 gereden waarvan 2 diesels tot 300dkm zonder 1 probleem en 2 m3's ook zonder enige problemen, nog 2 X5-en gehad en ook daarmee geen problemen. Echter toen een 6 serie van 2005 aangeschaft, anderhalf jaar mee gereden, PURE ELLENDE!! koelvloeistof lekkage in het blok, kostbare reparatie, moet blok er namelijk voor uit. problemen met de automaatbak, overmatig olie verbruik, blauwe rook allemaal kostbare reparaties.

Uit ellende de 6 serie weg gedaan en verteld nooit meer een bmw te kopen, toen een porsche gekocht, half jaar mee gereden, heb hiermee totaal niet het idee gehad een kwalitatieve auto te hebben dus deze ook weer weg gedaan toen een mercedes sl van 2005 gereden, 2 maanden. k*t BAK

toch maar weer terug naar bmw gegaan, tot nu toe zonder problemen *klop*klop* heb zelf het idee dat bij ieder merk de kwaliteit wel is terug gelopen, veel elektronika en allerlei extra's die voor problemen zorgen.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 09 jul 2012, 22:48
door highperformance
yltkdy schreef:Ik bedoel inderdaad I-drive. Persoonlijk heb ik er ook niet zo veel moeite mee, maar soms is het wel erg omslachtig om een kleinigheid in te stellen.
Nieuwe is wel stukken beter en snller. Heeft ook knopjes rondom de knop.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 09 jul 2012, 23:00
door yltkdy
Ok, daar heb ik nog geen ervaring mee. Natuurlijk moest nog veel verbeterd worden aan de eerste versie van I drive. Je kan het nog zo leuk verzinnen, de gebruikerservaringen moeten toch laten blijken wat verbeterd moet worden en dat doet BMW goed.

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 10 jul 2016, 20:48
door johlien
Ik heb lange tijd (15 jaar) e28 gereden, allerlei types en ik heb nu al weer 8 jaar plezier van mijn e39 touring, (1999) 530d. Maar een duidelijk patroon is na zoveel jaren zichtbaar n.m.: rubber problemen na 10 JAAR en elektronika na 14 of 15 jaar. Maar in dit forum leer ik om niet direct bij de dealer aan te kloppen. Mijn module voor de automaat kostte me een aantal jaren geleden nog € 900 bij een duitse dealer en ik zie nu in dat er genoeg mogelijkheden zijn om die modules te herstellen. Het lijkt vooral een warmteprobleem te zijn waardoor printplaten haarscheurtjes gaan vertonen. Op dit moment heb ik mijn ABS module uitgebouwd en naar HCS in Mierlo gebracht. Als niet alles tegen zit moet ik met € 240 klaar kunnen zijn. Maar de verfijning van een BMW is hoe dan ook niet geëvenaard. Ik rij voor mijn werk in 10 verschillende type auto's maar in mijn (bedaagde) 530d kom ik "thuis". Veel heb ik door de jaren ook van het merk geleerd in de werkplaatsen van de jongens (en meisjes) die er dagelijks aan werken. De e34 (besturingen automatische versnellingsbakken) en de e60 (vernieuwende elektronika) hebben enorme aanloop problemen gehad maar de e39 en de huidige f11 zijn hiervan redelijk verschoond gebleven. Maar BMW staat qua kwaliteit en qua "veel auto voor je geld" ver boven zijn duitse concurrenten. Mercedes, Volkswagen etc veel mooie beloftes maar maken het echt niet waar ! Over snobisme maar te zwijgen... En laten we vooral goed beseffen dat Duitsland een heel andere "autowereld" heeft dan hier in Nederland. Alleen al de belasting op auto's is veel lager. Mobiliteit is een recht voor ierdereen (staat in de grondwet) Er wordt veel sneller een auto gewisseld/vernieuwd dan in Nederland waardoor ook de waarde sneller keldert. Een BMW is daar na 8 of 9 jaar zwaar bejaard, maar technisch nog superieur t.o. zijn concurrenten. Ik draaf weer door.... :gekdoen: Je kunt maar ergens goed gek van zijn...

Re: Als ik al deze problemen hier lees.......

Geplaatst: 11 jul 2016, 06:52
door Vintiem
Het kan aan mij liggen dat ik het even gemist heb maar welk relais is nu vervangen en heeft alle problemen opgelost??