Pagina 3 van 5
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 03 dec 2012, 23:40
door frankyman
heb vanavond even wat extra hobbelige wegen genomen ( leuk heh dat gooi met al die klinkers)
En kogelkoppen/ fusee kogels lijkt me ook wel heel erg plausibel... gaan we vrijdag even zsm naar kijken!
zou wel vreemd zijn dat ik dat niet opgemerkt heb bij het vervangen van de hydro lagers.
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 03 dec 2012, 23:43
door bmwpeter
Nou is niet zo vreemd hoor want je hoort ze eerder dan dat je het gaat voelen. Visueel is er in eerste instantie ook niets aan te zien vanwege de rubbermanchet welke je het zicht ontneemt.
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 03 dec 2012, 23:49
door frankyman
Kan helaas vrijdag pas kijken, dus ik hou jullie weer op de hoogte
en anders worden het 2 nieuwe draagarmen
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 05 dec 2012, 14:39
door Alex400
Niet om het een of ander. Bij dit soort problemen zou ik niet afwachten, maar gewoon goed naar kijken. Dit zijn zaken waar je niet op wil bezuinigen en het gaat om je veiligheid. Je wil niet dat jij of iemand anders straks in de kreukels ligt omdat de auto niet meer spoort.
Just sayin'
Succes d'r mee!
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 07 dec 2012, 23:35
door frankyman
heb hier helaas nog steeds niet naar gekeken, geen ruimte geen tijd etc... en tot overmaat van ramp afgelopen donderdag met de gladheid in de slip geraakt en een paaltje geraakt
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 08 dec 2012, 19:01
door Alex400
Das minder mooi ! Hopelijk kan je het goed repareren en kost het je niet al te veel geld. Maar serieus niet gaan bezuinigen op veiligheid. Dus zsm gaan doen.
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 08 dec 2012, 19:11
door bmwbull
Profielen opgemeten? Bmw is best gevoelig voor verschillende band hoogte omdat je achterwiel aandrijving hebt!
kan ook nog mogelijk zijn dat de band(en) schuin zijn afgesleten!
natuurlijk ook meer dingetjes maar dit las ik niet in uw verhaal! mijn excuses als ik eroverheen heb gelezen!
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 08 dec 2012, 20:43
door frankyman
Alex400 schreef:Das minder mooi ! Hopelijk kan je het goed repareren en kost het je niet al te veel geld. Maar serieus niet gaan bezuinigen op veiligheid. Dus zsm gaan doen.
gaan we ook niet doen, kan waarschijnlijk in een andere auto rijden tot dit allemaal gemaakt is
bmwbull schreef:Profielen opgemeten? Bmw is best gevoelig voor verschillende band hoogte omdat je achterwiel aandrijving hebt!
kan ook nog mogelijk zijn dat de band(en) schuin zijn afgesleten!
natuurlijk ook meer dingetjes maar dit las ik niet in uw verhaal! mijn excuses als ik eroverheen heb gelezen!
ja, maar is overal gelijk, banden zijn ook pas net een jaar oud, en het gebonk komt echt bij mijn draagarmen vandaan...
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 09 dec 2012, 09:42
door willem-57
frankyman schreef:Hij trekt niet naar 1 kant, het stuur staat gewoon scheef ten opzichte van
De banden.
Kan gewoon mijn handen los laten en dan rijd hij gewoon rechtdoor
Zelfde heb ik jaren geleden ook gehad met een BMW E30, waren de banden, tenminste 1 ervan had een verschil in het karkas, dus de linker kant van die band was anders dan de andere kant, een productiefout. Probeer eens je banden om te zetten, voorbanden op achteras zetten en vice versa, kijken hoe die dan rijdt.
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 09 dec 2012, 15:58
door frankyman
heb niks kunnen vinden waar het bonken vandaan kan komen, dus ik ga hem gewoon wegbrengen om hem uit te laten lijnen...
Eventuele mankementen zullen dan wel naar voren komen.
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 10 dec 2012, 17:22
door willem-57
frankyman schreef:Vandaag heeft mijn pa er nog even naar gekeken, en die twijfelt of het de schokbrekers zijn...
dus morgen ga ik even langs de banden zaak of ze een schokbreker testbank hebben
Wat zou het anders kunnen zijn? als ik nu over een hobbel/drempel/put rijd hoor ik een gekraak precies bij het wiel...
Er is nog een mogelijkheid en dat is je subframe die losscheurt. Vooral bij de pre facelift met de zwaardere motoren komt dit voor bij de E46. Je kunt dit makkelijk controleren, begint namelijk meestal bij je linker achterwiel. Wiel eraf halen en dan kun je de boel controleren met een zaklamp, of even de brug op.
Lees dit even:
viewtopic.php?f=33&t=28664&hilit=subframe
Of
luister en
kijk hier naar:
http://www.youtube.com/watch?v=JI-Uiy6ZcFw
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 10 dec 2012, 23:19
door frankyman
Hier heb ik bij aanschaf al naar gekeken, en hij vertoont hier geen problemen.
Echter kwam een maatje in de sportschool vanavond (jaja is het gelul toch nog ergens goed voor
) met een idee.
Toen ik het geluid omschreef (wat duidelijk voor vandaan komt) zei hij, je toplagers op je veren!
dit lijkt mij eigenlijk wel plausibel, aangezien mijn rechter voor veer ook onder de smurrie/vet zit, kan dit uit het lager komen?
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 11 dec 2012, 08:08
door Alex400
Ja dat kan, heb ik gehad bij de auto van mijn vader. Waren ook toplagers die zijn vervangen dus rubber en lager. De auto bonkte en kraakte (met name bij drempels en hobbelige wegen) na vervangen was de auto helemaal stil
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 12 dec 2012, 08:15
door Hugo M
Als het je toplagers zijn, 1 tip: koop origineel BMW bij de dealer.
Ik heb een tijdje terug ook giga lopen zoeken naar een rommelend geluid vanaf mn vering.
Achteraf bleken mijn nieuwe Febi toplagers de klacht te veroorzaken.
Als je auto verlaagd is(weinig voorspanning) kun je met wat gepruts de toplagers vervangen zonder de vering eraf te halen.
hier mijn 2 topics
gerommel uit voortrein bij dieper liggende putdeksels 330i
FEBI TOPLAGERS niet in orde!! en afhandeling mr.auto.nl
Re: Auto spoort niet meer
Geplaatst: 12 dec 2012, 10:43
door izzy
heb hier helaas nog steeds niet naar gekeken, geen ruimte geen tijd etc... en tot overmaat van ramp afgelopen donderdag met de gladheid in de slip geraakt en een paaltje geraakt
dit kan door de slechte wegligging komen.
Ik had dus een tijd last van de wegligging, zelfs met een beetje regen in een rotonde gleed hij weg aan de voorkant.
mijn banden waren gewoon goed...
oP de snelweg had ik last van aquaplanning bij een snelheid van 90 km/u
en enorm last van zijwind.
dit veroorzaakte gevaarlijke sitautaies terwijl en 10+ graden was icm met regen
na wat onderzoek het volgende laten doen:
Koni dempers achter met nieuwe OEM toplagers
draagarm LV meyle HD
2 draagarmrubbers meyle HD (de rubbers waren amper 2 jaar oud, toch weer versleten)
spoorstang RV oem
UITLIJNEN (nulstand stuur is 100%)
en gelijk de motorrubbers laten vervangen
wel gelijk 900 euro armer.....maar wat een verschil
bij jou zou ik zeker die toplagers aanpakken en je dempers goed testen