Vanmiddag is bij mij een Eibach Sportline setje eronder gekomen, er zat eerst een pro-kit setje onder. De auto is er echt stukken op vooruit gegaan. Kwa hoogte scheeld het eigenlijk niet veel. Voor miss amper 5 mm lager, achter is die een 10/15 mm gezakt. Ik was aan de achterzijde wat ontevreden over hoeveel die was gezakt bij de pro-kit. Dat is bekend bij de 4 cilinders.
Ik kan verder ook niet zeggen dat die minder confortabel is dan de pro-kit. Terwijl het overhellen nog stukken minder is geworden. Ben nu super tevreden en zou eigenlijk het advies geven om gelijk een sportline set te monteren i.p.v de pro-kit bij de 4 cilinders. Kwa hoogteverschil scheeld het niet veel.
Eibach Pro-Kit te laag!!!
Re: Eibach Pro-Kit te laag!!!
Zou je de afstand van het hart van de wielen tot aan de wielkasten eens willen meten en met ons delen?
Ik rij zelf ook een 4-cilinder sedan icm Eibach-pro en KONI FSD en vind hem aan de voorzijde erg laag ten opzichte van de achterzijde.
Ik rij zelf ook een 4-cilinder sedan icm Eibach-pro en KONI FSD en vind hem aan de voorzijde erg laag ten opzichte van de achterzijde.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Ik kan zo niet snel een meetlat vinden om een betrouwbaar resultaat te geven. Misschien zeggen foto's meer. Zijn helaas wel maar telefoon pic's. Ik maak zo snel mogelijk een paar foto's met een camera op een vlakke ondergrond waarbij je echt het verschil kunt zien. Bij de pro kit kreeg ik achter bijna 2 vingers tussen het wiel en de wielkast. Nu net een vinger, exact hetzelfde als voor.
Op internet zijn niet veel voorbeelden te vinden van een sportlineset op een e46 en al helemaal niet bij de 4 cilinders. Toch heb ik 1 topic gevonden waar een paar mooie duidelijke foto's opstaan:
http://www.e46zone.com/forum/topic/1459 ... ntry188026
Toch staat die bij mij achter net iets hoger als op die foto, ik denk dat dat komt door de rogue shockmounts. Die zijn aan de ophanging bij het carrosserie een stuk dikker, daarbij heb ik bilstein shocks. Ondanks dat het maar een beetje scheeld achter is de look er vele malen beter op geworden.

Zoals al gezegt aan de voorzijde staat die amper lager.

Op internet zijn niet veel voorbeelden te vinden van een sportlineset op een e46 en al helemaal niet bij de 4 cilinders. Toch heb ik 1 topic gevonden waar een paar mooie duidelijke foto's opstaan:
http://www.e46zone.com/forum/topic/1459 ... ntry188026
Toch staat die bij mij achter net iets hoger als op die foto, ik denk dat dat komt door de rogue shockmounts. Die zijn aan de ophanging bij het carrosserie een stuk dikker, daarbij heb ik bilstein shocks. Ondanks dat het maar een beetje scheeld achter is de look er vele malen beter op geworden.

Zoals al gezegt aan de voorzijde staat die amper lager.

Is nog niet extreem inderdaad, maar zo profiteer je wel van een betere wegligging zonder dat zaken gaan aanlopen e.d. wel handig tijdens het betere gooi en smijtwerk..
Inderdaad. Ik heb een aantal maanden geleden ook stabilisatorstangen van eibach gemonteerd. Ik dacht dat ik het maximum had bereikt met betrekking tot overhellen, dat zorgde voor een enorm verschil, maar het verschil tussen pro-kit en sportline is wat betreft overhellen echt een enorm verschil, terwijl het comfort (nemen van drempels, gaten in weg enz) totaal niet achteruit is gegaan. het is gewoon een rechte plank in de bochten.
-
Zo het was alweer even geleden voor mij...
erg druk geweest met andere dingen...
zie al weer aardig wat mooie verlagingen voorbij komen hier.. top...
zoals aangegeven had ik Bilstein B14 besteld, keurig geleverd gekregen en keurig door de Dealer eronder laten schroeven....
ze vonden het wel prachtig mooi bij de dealer...
moest volgende ochtend even langs komen om de hoogte goed te keuren... maar ze stonden met 4werkplaats monteurs er omheen.. ze vonden het er erg goed uitzien, en de kwaliteit van Bilstein en het monteren ervan super.. ze hoefde niks aan te passen, paste perfect.. voelde super degelijk aan.. zei ook"neem het dan op in je assortiment, krijg je meer tevreden klanten mee"
zal van de zomer nog even goede duidelijke foto's maken icm 18"zomervelgen.. heb nu met 17" winter..

achteraf bleken al mijn schokdempers niet meer van goede kwaliteit te zijn. was dus echt aan vervanging toe.
me vriendin moet nu enorm wennen... ze vindt dat ze zo alles voelt in mijn auto.....
ik vindt het heerlijk, wegligging echt super... remweg... veel korter.. gewoon echt een dikke
en zeker icm 330i daar hoort het toch eigenlijk gewoon bij, stug, rap, feest.....
Bedankt voor alle bijdragen.
gr. Nick
erg druk geweest met andere dingen...
zie al weer aardig wat mooie verlagingen voorbij komen hier.. top...
zoals aangegeven had ik Bilstein B14 besteld, keurig geleverd gekregen en keurig door de Dealer eronder laten schroeven....
ze vonden het wel prachtig mooi bij de dealer...

moest volgende ochtend even langs komen om de hoogte goed te keuren... maar ze stonden met 4werkplaats monteurs er omheen.. ze vonden het er erg goed uitzien, en de kwaliteit van Bilstein en het monteren ervan super.. ze hoefde niks aan te passen, paste perfect.. voelde super degelijk aan.. zei ook"neem het dan op in je assortiment, krijg je meer tevreden klanten mee"
zal van de zomer nog even goede duidelijke foto's maken icm 18"zomervelgen.. heb nu met 17" winter..

achteraf bleken al mijn schokdempers niet meer van goede kwaliteit te zijn. was dus echt aan vervanging toe.
me vriendin moet nu enorm wennen... ze vindt dat ze zo alles voelt in mijn auto.....

ik vindt het heerlijk, wegligging echt super... remweg... veel korter.. gewoon echt een dikke

Bedankt voor alle bijdragen.
gr. Nick