Gaat allemaal perfect, loopt net zo rustig als origineel.bimmer-jeroen schreef:Heb hier ook wel eens wat over gehoord inderdaad, maar hoe gaat dit met deellast en stationair? je vliegwiel houd je motor immers wel draaiende..
Heb ooit op m`n brommer eens een binnenrotor ontsteking gehad van HPI vliegwiel woog 400gr ipv 1350gr orgineel.
Koppel onderin was ik totaal kwijt maar gasrespons en top toerental waren beter en hoger.
Nu ben ik dus bang dit dit ook met m`n daily M44 gaat gebeuren als ik zulke praktijken ga uitvoeren met dat E30vliegwiel.. Voor circuit is dat wel mooi maar ook wel als daily??
Tijdens normaal gebruik merk je alleen dat de auto veel feller op het gas reageert, wat ik persoonlijk veel fijner vind het remt ook iets harder af op de motor.
Hier staat nog wat informatie
http://www.tuning-gids.nl/vliegwiel.htm
2takt 1cilinder is totaal niet te vergelijken met een 4cilinder, die heeft een vliegwiel nodig om over zijn dode punt te komen.
Ook is het verschil in het gewicht van het vliegwiel is veel groter.