Pagina 3 van 3
Re: E46 325i/328i/330i
Geplaatst: 06 mar 2013, 23:13
door streamline
Het lijkt me wel een ding waar je gewoon geluk mee moet hebben, blijft ie heel is het top.
Gaat ie kapot kost het zwaar geld, maarja dat is met de normale automaat ook
Re: E46 325i/328i/330i
Geplaatst: 08 mar 2013, 12:50
door Mr._T-Rex
Zijn er signalen waar ik op kan laten wat me iets verteld over de staat van een SMG bak?
Re: E46 325i/328i/330i
Geplaatst: 22 sep 2015, 16:16
door HJe91
Even een schopje in dit topic m.b.t. SMG bak,
Ik heb momenteel een auto op het oog, een 325i van 2003. Deze is in 2010 geïmporteerd en staat momenteel bij een autobedrijf. De auto heeft 146k op de teller en ziet er top uit. Uitgaande van het interieur lijkt de km-stand mij redelijk aannemelijk.
De auto is echter uitgevoerd met de SMG-automaat bak. Er is hierover op internet weinig te vinden, enkel vooral over de M3 met SMGII.
Zijn deze bakken gevoeliger dan een normale automaat, of is dit enkel bij de M3 een pijnpunt?
(ps. mochten er andere suggesties zijn van iemand die een 320/325iFL(<150.000) met sportstoelen/neerklapbare achterbank weet, dan hoor ik dat graag)
Re: E46 325i/328i/330i
Geplaatst: 27 sep 2015, 14:22
door MFW
Mijn huidige auto is een 330ci met SMG bak. Ik twijfelde vooraf of ik nu wel voor de SMG bak zou gaan in plaats van een handbak, maar heb er tot nu toe absoluut geen spijt van. Rijdt heerlijk! Qua onderhoud kan ik je nog weinig vertellen, omdat ik pas 4000 km heb gereden en (nog) geen gedoe heb gehad. Het is ook geen automaat. Het is een handbak die eigenlijk zelf koppelt. In de M3 zit een SMG bak en in non- M een SSG bak. Deze twee bakken zijn behoorlijk verschillend. Wat mij opvalt, is dat de SMG bak behoorlijk hufter-proof is. Er kan eigenlijk weinig misgaan. Mocht je meer willen weten over m'n persoonlijke ervaringen kun je altijd een berichtje sturen.