Zo, de kit is 2 weken geleden eindelijk goed binnen gekomen. Tot twee keer toe liet de wet van Murphy mij het pakket terugsturen. Dit was helaas een fout van de originele leverancier (blauertacho4u).
Na binnenkomst nog een weekje moeten wachten op tijd en fatsoenlijk weer, maar het zit er eindelijk in.
De kit is gekocht bij AStuning(.nl) en komt inclusief prefab kabelboom, montageclips, plakstrips en de ringen.
Montage is eenvoudig en voor een technisch iemand wel in een uurtje te doen (hierbij reken ik alleen de montage en aansluiting op stadslicht).
De draadboom (zoals hij geleverd wordt) heeft een grove E-vorm met relais. Na wat puzzelwerk bleek de beste montage voor mij om het relais in het accucompartiment (bijrijderskant) te plaatsen en vast te zetten op het boutje waarmee ook de aansluiting vast zit van het airco vul punt.
De lange streng van de kabelboom kan dan mooi via de draadgoot boven de motor langs naar de linker voorkant, terwijl de andere tak mooi naar rechts voor kan. De bedrading voor op de accu komt dan ook mooi uit.
Het schema geeft twee trigger draden aan waarmee de angel eyes bediend worden; één witte en één gele draad.
Op het schema is de witte draad verbonden met de + van een sladslicht, de gele met de - van het stadslicht (bruine draad) of de - van de accu.
Omdat ik ook graag de angel eyes aan wil sturen met mijn interieurverlichting (aangaan bij openen auto met remote), heb ik de draadboom na gemeten en een alternatief aansluitplan gemaakt.
Het schema van het relais (en bedrading) is als volgt, gezien vanaf de pin-zijde van het relais:

Pin 87: gezekerde rode draad voor op + van de accu
Pin 87A: Gele trigger draad
Pin 86: - van de ringen als ook de - voor op de accu (zwarte draden)
Pin 85: Witte trigger draad
Pin 30: + van de ringen
Pin 85 en 86 worden gebruikt om het relais te bekrachtigen (voor de elektrotechnici onder ons: A1 en A2)
In ruststand van het relais zijn de pinnen 30 en 87A met elkaar doorverbonden. In bekrachtigde relais stand zijn de pinnen 30 en 87 met elkaar verbonden, en is het contact tussen 30 en 87A verbroken. Het is dus een relais met één wisselcontact.
De witte draad heb ik doorverbonden met de + van mijn stadslicht (de draad die niet bruin is

).
De gele draad is in ruststand doorverbonden met de plus van de ringen, en heb ik daardoor aangesloten op de + van mijn interieurverlichting.
Dit is in tegenstrijd met wat het schema uit de kit zegt, maar geloof me, het werkt perfect en zonder storingen

.
Zie hier het resultaat:

De bedrading van de ringen komt via de standaard rubbers naar buiten. Niet ingesneden en geen gaten, gewoon losmaken, draad erdoor en er overheen duwen.

Enkel stadslicht aan

Alle lichten aan. Wittere lampen voor het dimlicht komen nog.

Closeup van de unit met alle lampen aan