Pagina 3 van 12
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 06 sep 2013, 09:50
door NepZeb
nicely done.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 06 sep 2013, 11:46
door Vaporized
jammer van die foute knop, maar leuke mod !
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 26 sep 2013, 20:31
door HanZel
Vandaag de SPORT-knop in mijn E61 Touring 525i 2005 ingebouwd en geactiveerd. Met enige bedachtzaamheid en achterdocht of dit niet een hoax betrof toch maar een poging gewaagd. HET WERKT...
Heb de van oorsprong Duitse handleiding gevolgd en voor de liefhebbers maar meteen ff vertaald.
(wil alleen niet uploaden??)
Suc6 met inbouwen.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 27 sep 2013, 08:35
door Vaporized
Hanzel,
Wat heb jij aan optie's aan besturing (actieve besturing) en andere systemen waarin je merkt dat het werkt ?
Ik ben beniewd wat dit voor jou op heeft geleverd.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 27 sep 2013, 12:15
door HanZel
Vaporized schreef:Hanzel,
Wat heb jij aan optie's aan besturing (actieve besturing) en andere systemen waarin je merkt dat het werkt ?
Ik ben beniewd wat dit voor jou op heeft geleverd.
Uitgerust met:
Automaatische transmissie (S205A)
Hydro-besturing-servotronic (S216A)
DTC
Zodra je de SPORT-stand activeert stuurt hij een stuk zwaarder en gaat lekker van z'n plek.
Lijkt nu veel meer op de BMW's die ik nog van vroeger kende (3.0 CSI, 2002 Tii)
De 'opa' stand is weg, zeg maar...
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 27 sep 2013, 16:55
door BMW_Lover
Heb vandaag even in Hanzel zijn auto mogen rijden en jemig wat een verschil! Gaat echt sneller van zijn plek en sturen gaat zwaarder (vind ik zelf in de stad niet zo prettig, op de snelweg wel).
Heb zelf een
Sprintbooster ingebouwd dus sport knopje lijkt mij overbodig voor mijn auto maar anders ZEKER de moeite waard!
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 27 sep 2013, 17:40
door tom_il
Sneller zal hij niet gaan daar het vermogen ongewijzigd is. Alleen de response op de gas is beter.
Stuur zwaarder lijkt mij nutteloos eerlijk gezegd. Hij word sowiese zwaarder wanneer het moet.
Maar mij is nog altijd niet duidelijk wat is het verschil is met de DS stand ? Dan is de gasponse ook beter.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 26 nov 2013, 00:15
door Mustaa
Ik heb dit ook uitgevoerd op mijn auto, alleen als ik de sportmode aanzet wordt mijn auto juist heel lui.
Het lijkt alsof ik veel meer gas moet geven dan normaal wil ik vooruit komen. Denk dat er iets mis is met de software.
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 22 dec 2013, 13:11
door Knakkel
Ik ook vandaag even vol goede moed de weg op. Auto stilgezet, sportmodus geactiveerd en ....
Helemaal niets
Ondanks de optie S216A stuurt ie nie anders en lijkt het inderdaad wel of ie wat lui-ig word
Zou het met benzine of diesel te maken hebben? Of zou je nog wat moeten programmeren ?
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 13 jan 2014, 20:28
door BeemerBart
Hahaaa nu ik lid ben kan ik eindelijk hiere eens iets droppen... Ik heb al meerdere filmpjes en real life ervaringen gezien en gehoord en dit blijkt toch allemaal te doen wat het zegt, het is trouwens een standaard BMW issue die sportmode. Als het niet werkt is het niet juist volgens mij..
http://forums.5series.net/e60-discussio ... nt-127596/ 'BMW 523i E60 Sport mode comparison' bekijken op YouTube -
https://www.youtube.com/watch?v=2eCYjSW ... ata_player Lijkt me toch een duidelijk verschil... Snellere gasrespons, dan is het toch logisch dat je sneller bent want de tijdsvertraging wordt kleiner dus gevolg, iets sneller het filmpje geeft dit perfect weer. Tuirlijk moet je niet verwachten dat je ineens meer kan maar ik zie het zo: Ik vind mijn ds mode echt slecht, de wagen is wel beter in hernemen zeker op de snelweg maar de gasrespons laat nog steeds op zich wachten, het toerental gaat tot de 4.500 toeren maar blijft naar mijn gevoel te lang hangen. Goed voor hernemingen en driftjes maar meer ook niet. Daarom ga ik toch de sport mode knop steken, baat het niet dan schaad het niet maar ik denk toch dat het baat :-P
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 13 jan 2014, 20:41
door BeemerBart
It's called FDC (Fahr Dynamic Control).
Here is what BMW have to say about FDC:
"Dynamic Driving Control (FDC) can be selected with the SPORT button in either automatic mode or manual mode. FDC is always deactivated when the engine is started.
When Dynamic Driving Control (FDC) is activated with the SPORT button, shift times for gear changes are reduced by the SMG control unit. In addition, in automatic mode the SMG only shifts into the next gear up at higher engine speeds. The DME unit adjusts the accelerator-pedal values. The engine responds quicker to changes in the accelerator pedal position. The system also switches "Servotronic" or "Active steering" option to a more sports-oriented characteristic. Steering and holding forces on the steering wheel are given more sporty settings."
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 13 jan 2014, 21:38
door tom_il
Allemaal mooi en wel maar wat als je geen SMG bak hebt maar de gewone automaat ?
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 13 jan 2014, 21:46
door Knakkel
Tom, bij degenen waar het wel werkt zijn allemaal benzines en geen diesels.
Of kan een dieselaar in ons midden het tegendeel bewijzen?
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 14 jan 2014, 17:55
door BeemerBart
Ik hoop dat er dieselaars zijn die idd kunnen bevestigen.. :-D
Re: Geheime sportmenu
Geplaatst: 15 jun 2014, 12:32
door BeemerBart
djvirus schreef:Heb in mijn 530d de hidden sportstand geactiveerd dmv een schakelaar en kan je vertellen dat je zeker verschil ziet en voelt. Ook tijdens het rijden wanneer je de sport activeerd voel je dat de auto in ene agressiever reageerd. Dit is dus geen fabel.. Ik zou zeggen doen.. Want heb inmiddels bij 5 andere mensen de sportstand gebouwd, waarna ze hebben bevestigd dat het zeker werkt en voelbaar is..
Lijkt me een dieselaar? Werkt het nu ja of nee? Just curious..