
E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Top wagen ! Goed bezig 

Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Zo. APK erop, toch weer tegenvallers.
Stuurkogel linksvoor, zat een klein gaatje in het rubber. Daar is vocht ingekomen en is gaan roesten. Niet gezien, maar wel afkeur
Verder dient het flexibele-uitlaat gedeelte (naast de bak) vervangen te worden, vlechtwerk zit helemaal los en begon al een klein scheurtje te komen in de flens. Keurmeester heeft m niet afgekeurd hierop, maar heeft me wel een "foei" gegeven omdat ik m zo aanbood voor de keuring (had gerepareerd moeten zijn) 
Verder motorisch geen foutmeldingen, dus ook geen roetmeting
Kleine 200 € lichter, en bij rechtuit rijden staat het stuur scheef... Pfff nog ff uitlijnen dus
Morgen eerst naar Tunex, de rest van de spaarpot leeggieten
Stuurkogel linksvoor, zat een klein gaatje in het rubber. Daar is vocht ingekomen en is gaan roesten. Niet gezien, maar wel afkeur


Verder motorisch geen foutmeldingen, dus ook geen roetmeting

Kleine 200 € lichter, en bij rechtuit rijden staat het stuur scheef... Pfff nog ff uitlijnen dus
Morgen eerst naar Tunex, de rest van de spaarpot leeggieten

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Vandaag de bak laten spoelen bij Tunex in s-Heerenberg. Eerst een proefrit om haperingetjes aan te geven.
Daarna gespoeld en geflushed. Daarna mocht ik gauw even een fototje nemen en ff kijken ...

Het filter wat uit de bak kwam was van 2010, en de olie was ook niet slecht maar "gebruikt".
Geen slijpsel op de magneten, dus op zich zag het er helemaal niet slecht uit.
De Megatronic werd niet losgehaald, omdat de probleempjes daarmee niet worden verholpen. De monteur vertelde dat dat pas nodig was als spoelen of verversen niet helpt of niet bij de klacht aansluit.
Ook was het peil te laag geweest. Het is daar aardig druk, daarom hebben ze liever geen klanten in de werkplaats. Jammer.
Toen is de uitlaat gedemonteerd en de DPF leeggehaald, en weer teruggemonteerd.
Daarna nog eens 45 min aan de laptop ... Pfff je moet wel geduld hebben.
Al met al een leuk dagje. De bak schakelt weer zo als ik het zou willen. Schommelingen weg en het trillen is ook een stuk minder geworden.
EGR is uitgeschakeld en de regeneratie is er uitgeprogrammeerd.
Ik heb er weer vertrouwen in
Daarna gespoeld en geflushed. Daarna mocht ik gauw even een fototje nemen en ff kijken ...

Het filter wat uit de bak kwam was van 2010, en de olie was ook niet slecht maar "gebruikt".
Geen slijpsel op de magneten, dus op zich zag het er helemaal niet slecht uit.
De Megatronic werd niet losgehaald, omdat de probleempjes daarmee niet worden verholpen. De monteur vertelde dat dat pas nodig was als spoelen of verversen niet helpt of niet bij de klacht aansluit.
Ook was het peil te laag geweest. Het is daar aardig druk, daarom hebben ze liever geen klanten in de werkplaats. Jammer.
Toen is de uitlaat gedemonteerd en de DPF leeggehaald, en weer teruggemonteerd.
Daarna nog eens 45 min aan de laptop ... Pfff je moet wel geduld hebben.
Al met al een leuk dagje. De bak schakelt weer zo als ik het zou willen. Schommelingen weg en het trillen is ook een stuk minder geworden.
EGR is uitgeschakeld en de regeneratie is er uitgeprogrammeerd.
Ik heb er weer vertrouwen in

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik ben er een dik jaar terug geweest met mijn 320D
. Er stond toen 255K op en inmiddels 312K. Schakelen gaat nog steeds super!!

Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ok. Goed om te horen Quadrantz!
Gister nog even wat onderdeeltjes afgehaald bij de dealer, en me nieuwe sleutel laten inleren.
Monteur zei, dat als andere sleutels toch nog boven water zouden komen, het beter is om nu alle sleutels een nieuwe code te geven. De verloren sleutels doen het nu dus niet meer! Prima.
Hij deed het overigens heel snel en in 1 keer gelukt;
In de auto gaan zitten met alle sleutels en deuren dicht.
Sleutel in contact, draaien naar contact en als alle lampjes uit zijn sleutel er uit.
Dan 1 voor 1 de sleutels op ontgrendelen drukken en vasthouden, dan 3 keer op de vergrendelknop op de sleutel drukken. Voor elke sleutel word er dan een bevestiging gegeven dmv de deursloten die dicht en weer opengaan.
Ik heb nu voor de 4e keer onderdelen gehaald bij Ekris in Veenendaal, en ik moet zeggen dat me dat toch heel goed bevalt daar. Ik kwam met wat afdrukjes van internet voor de onderdeelnummers, met prijs erbij. Bij elk onderdeel wordt er dan gekeken of ie het ook voor die prijs kan leveren. Gewoon geinig
Een nieuwe sleutel kostte me €128,- ex BTW. viel me nog mee
hij is wel helemaal leeg, nu eens kijken hoe ik diverse instellingen erop kan krijgen.
Omdat ik voor de APK een stuurkogel heb vervangen, heb ik m gelijk maar laten uitlijnen. Alle wieltjes staan ook weer goed. Net nog even het rubber onder de motorkap en het afdekkapje van de stekkers boven het achterwiel gemonteerd.
Ook me nieuwe zomerset even ge-wheelwaxed. Word er helemaal een beetje blij van
Gister nog even wat onderdeeltjes afgehaald bij de dealer, en me nieuwe sleutel laten inleren.
Monteur zei, dat als andere sleutels toch nog boven water zouden komen, het beter is om nu alle sleutels een nieuwe code te geven. De verloren sleutels doen het nu dus niet meer! Prima.
Hij deed het overigens heel snel en in 1 keer gelukt;
In de auto gaan zitten met alle sleutels en deuren dicht.
Sleutel in contact, draaien naar contact en als alle lampjes uit zijn sleutel er uit.
Dan 1 voor 1 de sleutels op ontgrendelen drukken en vasthouden, dan 3 keer op de vergrendelknop op de sleutel drukken. Voor elke sleutel word er dan een bevestiging gegeven dmv de deursloten die dicht en weer opengaan.
Ik heb nu voor de 4e keer onderdelen gehaald bij Ekris in Veenendaal, en ik moet zeggen dat me dat toch heel goed bevalt daar. Ik kwam met wat afdrukjes van internet voor de onderdeelnummers, met prijs erbij. Bij elk onderdeel wordt er dan gekeken of ie het ook voor die prijs kan leveren. Gewoon geinig

Een nieuwe sleutel kostte me €128,- ex BTW. viel me nog mee

Omdat ik voor de APK een stuurkogel heb vervangen, heb ik m gelijk maar laten uitlijnen. Alle wieltjes staan ook weer goed. Net nog even het rubber onder de motorkap en het afdekkapje van de stekkers boven het achterwiel gemonteerd.
Ook me nieuwe zomerset even ge-wheelwaxed. Word er helemaal een beetje blij van

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Vandaag dacht ik m'n (nieuwe) zomersetje toch maar alvast te gaan monteren.
Op de vooras ging het prima met 20inch 8,5j et13, ikke blij
Toen achter ... 20inch 9,5j en et25 past dus niet
ikke niet blij
Zit er dan toch een verschil in de achteras van een 535d en 550i?
Op de vooras ging het prima met 20inch 8,5j et13, ikke blij

Toen achter ... 20inch 9,5j en et25 past dus niet


Zit er dan toch een verschil in de achteras van een 535d en 550i?
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Is het niet verschil tussen E61 en E60 ? Normaal zit op een E61 geen breedset. "Zou" te maken hebben met minder plaats omwille van de luchtvering.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
De zomerset is afkomstig van de e61 550i van een forumlid, en paste daar zonder problemen op.
Vandaar.
Vandaar.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Volgens mij is de hele Ekris keten wel aardig goed te bezoeken, die helpen je tenminste op een normaal niveau:)
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Afgelopen weekend toch ff gauw een knap shotje kunnen maken.
Op de winterset :

Dit wordt het volgende projekt :

Katalysator
Op de winterset :

Dit wordt het volgende projekt :

Katalysator

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Wat past er dan precies niet aan de 9,5J met ET25? Wat zijn de maten van de achterbanden? Waar lopen de banden/velgen aan? Ik ben nog op zoek naar een leuke set 19" voor mijn E61 voor de zomer...Knakkel schreef:Vandaag dacht ik m'n (nieuwe) zomersetje toch maar alvast te gaan monteren.
Op de vooras ging het prima met 20inch 8,5j et13, ikke blij![]()
Toen achter ... 20inch 9,5j en et25 past dus nietikke niet blij
![]()
Zit er dan toch een verschil in de achteras van een 535d en 550i?
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ze lopen tegen de zwarte binnenkuipen van de wielkasten aan. De spoorverbreders die ik besteld (6mm met centreer-ring) had passen ook niet, dus moet weer andere bestellenemielvd schreef: Wat past er dan precies niet aan de 9,5J met ET25? Wat zijn de maten van de achterbanden? Waar lopen de banden/velgen aan? Ik ben nog op zoek naar een leuke set 19" voor mijn E61 voor de zomer...

Ik hou nog wel een 19inch zomerset over, maar die zijn niet zo mooi meer, veel stoeprandschade

Maar als je interesse hebt >> PM

Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Vreemd ik had originele 19 inch m5 velgen op mijn e60 530d paste perfekt.
Liep nergens aan stonden er mooi vol onder vond ze alleen te gewoon en nu styling 172 vind ik persoonlijk wat netter kijken.
Liep nergens aan stonden er mooi vol onder vond ze alleen te gewoon en nu styling 172 vind ik persoonlijk wat netter kijken.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
BMW zegt ook in de officiële communiqués dat de combi van touring en breedset niet mogelijk is.bmw530i schreef:Vreemd ik had originele 19 inch m5 velgen op mijn e60 530d paste perfekt.
Liep nergens aan stonden er mooi vol onder vond ze alleen te gewoon en nu styling 172 vind ik persoonlijk wat netter kijken.
Hoe breed en hoog zijn je banden dan?