Hier word ik niet vrolijk van :((
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Slangen die uitgedroogd zijn. Cilinders die zijn geroest. Je kunt het zo gek niet bedenken. Als je er echt dagelijks in wilt gaan rijden, zul je heel het motorblok uit elkaar moeten trekken en inspecteren, alle slangen inspecteren op droogte. Verder zou ik de banden en remleidingen etc ook goed controleren want alles droogt uit als een auto zo lang stil staat. Km stand is dan eigenlijk niet meer belangrijk. Zo lang stil staan is voor elke auto slecht.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Heel goed is het niet idd, maar om het hele blok uit elkaar te trekken gaat wel een beetje ver.
Als je alle vloeistoffen vervangt, de slangen van het motorblok goed bekijkt of ze niet uitgedroogd zijn kom je een heel eind.
De banden moet je niet controleren, gewoon vervangen! die zijn nu wel uitgedroogd en als hij op zijn wielen gestaan heeft zit er een platte kant aan. En daarnaast de remolie vervangen samen met de remblokken, deze verglazen namelijk.
Verder gewoon goed na laten kijken en gewoon een hele grote beurt geven!
Als je alle vloeistoffen vervangt, de slangen van het motorblok goed bekijkt of ze niet uitgedroogd zijn kom je een heel eind.
De banden moet je niet controleren, gewoon vervangen! die zijn nu wel uitgedroogd en als hij op zijn wielen gestaan heeft zit er een platte kant aan. En daarnaast de remolie vervangen samen met de remblokken, deze verglazen namelijk.
Verder gewoon goed na laten kijken en gewoon een hele grote beurt geven!
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Controleren of hij nog in zijn vrij gaat en de koppeling los komt.
En zeker NIET starten. Eerst de bougies eruit en met een sleutel op de krukas poelie ronddraaien. Wellicht wat olie via het bougiegat druppelen.
Dan weet je zeker dat alles gangbaar is.
Daarna starten in zijn vrij met de koppeling ingetrapt. Slaat hij aan, dan even met ingetrapte koppeling laten draaien. Daarna de koppeling langzaam laten opkomen.
En zeker NIET starten. Eerst de bougies eruit en met een sleutel op de krukas poelie ronddraaien. Wellicht wat olie via het bougiegat druppelen.
Dan weet je zeker dat alles gangbaar is.
Daarna starten in zijn vrij met de koppeling ingetrapt. Slaat hij aan, dan even met ingetrapte koppeling laten draaien. Daarna de koppeling langzaam laten opkomen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
ohh, dan moet er dus gesleuteld worden in zijn schuurtje..
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Schmieddman,, ik heb voor een week of 3 terug ook een motor bij rhenoy gehaald voor mijn bmw.
Erg nette georganiseerde sloperij.
Je nieuwe evt toekomstige wagen een e34,
Een e34 een top wagen en kan al vele comfort hebben wat er nu ook dagelijks gebruikt wordt.
Mijn vriendin heeft ook een e34 van 1991 met airco, schuifdak, cruise, electrische ramen, cv op afstandsbediening.. maar deze staat ook regelmatig in de stalling omdat de km-stand nog zo mooi laag is en deze inmiddels in nieuwstaat is en hij eigenlijk alleen maar in de zomer gebruikt mag worden van mij
Ik zou me aanmelden op e34.nl als ik jou was, op dat forum zit ik ook en daar zitten echt veel specialisten op mee te kijken.
Tevens kun je daar zeer veel onderdelen krijgen voor een e34.
Zei kunnen je ook de verschillen vertellen over de betreffende motoren. van 3.6 en 3.8
Erg nette georganiseerde sloperij.
Je nieuwe evt toekomstige wagen een e34,
Een e34 een top wagen en kan al vele comfort hebben wat er nu ook dagelijks gebruikt wordt.
Mijn vriendin heeft ook een e34 van 1991 met airco, schuifdak, cruise, electrische ramen, cv op afstandsbediening.. maar deze staat ook regelmatig in de stalling omdat de km-stand nog zo mooi laag is en deze inmiddels in nieuwstaat is en hij eigenlijk alleen maar in de zomer gebruikt mag worden van mij
Ik zou me aanmelden op e34.nl als ik jou was, op dat forum zit ik ook en daar zitten echt veel specialisten op mee te kijken.
Tevens kun je daar zeer veel onderdelen krijgen voor een e34.
Zei kunnen je ook de verschillen vertellen over de betreffende motoren. van 3.6 en 3.8
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Nu al een kleine maandje verder en moet zeggen, de 1e dag klonk de motor erg rustig en netjes. Nu een maand later is het geluid wat zwaarder stationair. Wat mij ook is opgevallen dat Rhenoy op de bon heeft vermeld dat auto gechipped is dit wist ik wel maar had dus een box van Hartge die aangesloten werd bij de brandstof galerij stekker.Was deze auto dan dubbel getuned?? nadat ik de auto terug had heb ik meteen de Hartge box terug in gemonteerd maar vond wel dat de blok een dag later niet lekker liep vooral bij koude motor dus meteen er weer uit.
En nog een probleem, turbo pakt pas na 2500 toeren volop eerder doet hij niks vroeger deed ze het bij ong 1800 toeren. Verstopte carter ventilatie??
En nog een probleem, turbo pakt pas na 2500 toeren volop eerder doet hij niks vroeger deed ze het bij ong 1800 toeren. Verstopte carter ventilatie??
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Ik neem aan dat ze ook een stukje garantie hebben gegven?
Ik denk ook dat je een hoop pk's gewend was en nu weer terug naar de basis moet.......
Ik denk ook dat je een hoop pk's gewend was en nu weer terug naar de basis moet.......
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Klinkt wel het zelfde als ik had met de 320td verstopt olie breather.
Als je de olievuldop los neemt heb je dan ook een hoge druk en een fontein daar?
Als je de olievuldop los neemt heb je dan ook een hoge druk en een fontein daar?
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Als ik goed kan volgen heb jij een hartge box erop gezet die dan niet goed bleek te werken.Schmiedmann530 schreef:Nu al een kleine maandje verder en moet zeggen, de 1e dag klonk de motor erg rustig en netjes. Nu een maand later is het geluid wat zwaarder stationair. Wat mij ook is opgevallen dat Rhenoy op de bon heeft vermeld dat auto gechipped is dit wist ik wel maar had dus een box van Hartge die aangesloten werd bij de brandstof galerij stekker.Was deze auto dan dubbel getuned?? nadat ik de auto terug had heb ik meteen de Hartge box terug in gemonteerd maar vond wel dat de blok een dag later niet lekker liep vooral bij koude motor dus meteen er weer uit.
En nog een probleem, turbo pakt pas na 2500 toeren volop eerder doet hij niks vroeger deed ze het bij ong 1800 toeren. Verstopte carter ventilatie??
Met de standaard tuning (odb vermoed ik dan) pikt hij pas op bij 2500toeren , dan verdenk ik een slechte tuning.
525d E61 2007 pre-LCI
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
Ja maar met de box doet hij ook hetzelfde. Vroeger was alles perfekt. Garantie heb ik uiteraard maar wil niet voor iets simpels mijn auto een weekje kwijt. Hoe kan ik weten dat mijn carterventilatie slecht is?
Re: Vandaag auto terug gekregen met andere motor erin.
De box staat na de DDE dus lijkt mij logisch dat deze het niet gaat oplossen.
Als ik jou was zou ik hem eerst uitlezen.
Als ik jou was zou ik hem eerst uitlezen.
525d E61 2007 pre-LCI
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Lichte ongelukje...
laatst een kleine deukje erin gekregen door een onoplettende mevrouw. Naar schade bedrijf geweest en kreeg daar te horen dat zij deels het bumper gaan spuiten??. In eerste instantie dacht ik het hele bumper maar tegenwoordig doen schadebedrijven moeilijk. Nu is mijn vraag als ik de bumper compleet laat spuiten heb ik steenslag op mijn motorkap dit gaat dus erg opvallen. Door haar aangebrachte schade moet ik mijn bumper laten herstellen en dus in dit geval spuiten, kan ik haar hiervoor aansprakelijk stellen en de motorkap ook op haar kosten laten spuiten?
Re: Lichte ongelukje...
Vervelend! Om een antwoord te geven op je vraag: Nee dat kan helaas niet. De schade op je motorkap was er al.
Re: Lichte ongelukje...
Ik begrijp niet zo goed waarom je zegt dat zij moeilijk doen? Ik denk niet dat zij met opzet jou een mindere service of kwaliteit willen bieden.Schmiedmann530 schreef:
In eerste instantie dacht ik het hele bumper maar tegenwoordig doen schadebedrijven moeilijk. Nu is mijn vraag als ik de bumper compleet laat spuiten heb ik steenslag op mijn motorkap dit gaat dus erg opvallen. Door haar aangebrachte schade moet ik mijn bumper laten herstellen en dus in dit geval spuiten, kan ik haar hiervoor aansprakelijk stellen en de motorkap ook op haar kosten laten spuiten?
Juist omdat zij niet de hele bumper hoeven te spuiten heb je minder last van kleurverschil tussen bumper en motorkap, valt dus ook de steenslag minder op (omdat niet de hele bumper nieuw lijkt) en zijn de kosten ook nog eens lager en het is sneller gerepareerd. Dat is voor verzekeringsgevallen minder interessant, maar we hebben de afgelopen tijd al een paar gevallen gezien waarbij er niemand was om de schade op te verhalen, en dan zijn de lagere kosten (voor eigen rekening) weer prettig.
Als ik jou was zou ik kijken of zij net als de deuk in je bumper, de steenslag plaatselijk kunnen verhelpen zonder de hele motorkap over te spuiten. Dan kun je wellicht met een kleine eigen bijdrage de hele voorkant weer tip top in orde krijgen.
2014 BMW F20 M Sport 118i
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
2002 BMW E46 Compact 318ti SOLD
1995 BMW E36 Compact 316 EOL
- Schmiedmann530
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 23 nov 2012, 02:10
Re: Lichte ongelukje...
Ik ben vandaag nog even langs geweest en heb besloten om heel de bumper te laten spuiten, motorkap doen ze voor 275 euro,hier ga ik nog eventjes over nadenken. auto heeft hier en daar wat kleine schoonheidsfoutjes van de week nog even weer terug gaan en kijken of ze die plekken spot repair hersteld kan worden voor een leuk prijsje.