Vorige maand heb ik ook de remmen aangepakt van m'n 330.
Als je aan jezelf twijfelt moet je er inderdaad niet aan beginnen.
Het is tenslotte wel je eigen en andermans leven wat je in handen hebt.
En je moet er ook de ruimte en de juiste spullen voor hebben.
Moment sleutel(s), goed gereedschap, keramisch vet etc..
Onderdelen haal ik altijd bij de dealer, simpelweg omdat ik dan gewoon zeker weet dat het goed is, dat geeft mij een soort rust/zekerheid en dat vind ik prettig.
Tuurlijk bestaat er beter spul dan oem, maar als het goed genoeg is voor BMW, is het goed genoeg voor mij.
Remstof boeit me niet zo, vies worden ze toch wel. En met het wekelijkse sopje is het er zo weer vanaf
Remkracht van oem 330 remmen is echt heel goed, niks te klagen.
Oem schijven staan ook netjes in de zinkspray zodat ze niet gaan roesten op de gedeeltes waar je niet remt.
Dit heb ik eraan gedaan:
-Blokken rondom vervangen
-Schijven voorzijde
-Nieuwe inbus boutjes in de schijven (detail, maar zulke kleine dingetjes vervang ik altijd mee)
-Beide remslijtage-indicatoren (waren niet gesleten, maar toch nieuwe gemonteerd want had ze toch al gekocht)
-Handrem gecontroleerd/afgesteld.
Rem-olie was al eerder ververst.
Onderdelen kostte 471,73 eur.