Ad bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik heb al een poging gedaan om de auto terug te brengen en mijn aankoop bedrag terug te krijgen.
De dealer wil dit niet en geeft aan dat er geen garantie op de auto zat.
Zoals eerder geplaatste berichten heb ik aangegeven wat hun oplossingen waren.
Ik ben van mening dat ik wel garantie heb, omdat ik nooit van bovag afgezien heb en dat een verkoper een deugelijk product moet verkopen dit is wettelijk geregeld.
Elke bmw liefhebber hier weet dat deze manekementen of defecten al lang voor de aankoop aanwezig waren.
En de verkoper deze voor mij verzwegen heeft en mij een perfecte auto heeft verkocht wat dus niet het geval was.
Misschien heeft de auto nog wel meer gebreken die ik niet weet, maar ik heb een aantal keer voor niks 300km heen en weer gereden en dan lossen ze niks definitief op.
Bij het eerste euvel heb ik zelfs mij van een goede kant laten zien door nog eens 400 euro mee te betalen, omdat ik ook niet de moeilijkste ben. Maar dat er nog meer problemen zijn en nergens naar gekeken is bij de aflevering gaat mij te ver.
Ik ben nu een aantal emails en een aangetekende brief verder.
De reactie was een aantal onmogelijke oplossingen en waar alleen hun beter van worden.
Ze hebben mij al een aanzienlijk bedrag door mijn neus geboord en dan proberen ze je dat nog een keer te doen moet zogenaamde oplossingen.
Dus conclusie is nu .
Auto mag niet terug , Ik weet wel waarom omdat hun meer wisten dan dat ze tijdens de verkoop gezegt hebben.
De dealer wil de auto niet kosteloos repareren.
Als reactie onmogelijke oplossingen.
Heb nu de bovag erbij betrokken dit is even afwachten.
Mocht dit geen baat hebben stap ik naar het juridisch loket. Zoals Ad al aangaf
Al laatste oplossing neem ik een advocaat in de arm en stap ik naar de kanton rechter.
Ik heb een aantal feiten waarbij de dealer in gebreken is gebleven.
Geen afstand van bovag garantie gedaan dit mij en mijn vrouw ook niet verteld.
Auto zou 100 % in orde zijn en niks mankeren.
Volgens de wet moet de auto aan de verwachtingen voldoen volgens non-conformiteit wet.
Ik hou jullie op de hoogte ! , Hoop dat het snel opgelost is en dat ik lekker kan gaan genieten van de beemer
De wet: Conformiteit in het Burgerlijk Wetboek (boek 7)
Artikel 7:17
1. De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en
de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de
koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de
eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwe-
zigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder
gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
3. Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin
aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het
overeengekomene afwijkt.
4. Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeen-
stemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan
behoefde te beantwoorden.
5. De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer
hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon
zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt
wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper,
tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
6. Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aan-
duiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Artikel 7.18
1. Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan
de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige ver-
koper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn
openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde
mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten
van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet
door deze mededeling beïnvloed kan zijn.
2. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst
heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes
maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich
daartegen verzet.
3. Indien in geval van een consumentenkoop de verkoper verplicht is zorg te dragen voor de instal-
latie van de zaak en deze installatie ondeugdelijk is uitgevoerd, wordt dit gelijkgesteld aan een
gebrek aan overeenstemming van de zaak aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien de installa-
tie door de koper ondeugdelijk is uitgevoerd en dit te wijten is aan de montagevoorschriften die
met de levering van de zaak aan de koper zijn verstrekt.