Pagina 3 van 3
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 04 jan 2014, 11:12
door Jos535i
BartS schreef:dat klopt ook zeker, nou ging ik vanmiddag autoscout nog eens af en kwam ik deze advertentie tegen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Deze is eigenlijk luxer uitgevoerd, PDC en Xenon.
En hij heeft ook nog eens een lagere KM Stand.
De verzekering is ook te overzien, 10 euro meer in de maand dan een 520.
Nu heb ik slechts twee vragen.
Zuipt een 525 zoveel meer dan een 520 of valt het mee?
En is de radio te repareren, lees uitgevallen pixels.
Verschil in verbruik tussen de zescilinders is nihil. De massa van de verschillende modellen zijn ook praktisch gelijk. In de praktijk betekent dit bij gelijke rijstijl dat je bij de sterkere modellen minder het gaspedaal hoeft in te trappen en minder toeren maakt (hoewel dat niet veel minder is). De motor heeft minder moeite om de massa op gang te brengen. Ik zou gewoon gaan voor de grootst beschikbare zescilinder van de E39. Je zult zien dat wanneer je de 520 aanschaft je gauw verlangt naar meer wanneer je er een sportieve rijstijl op na houdt.
Ik heb beide modellen gehad, dwz de 520 en 523 en voelde al een heel verschil in koppel onderin. Dat zal met de 525, 528 en 530 alleen maar beter zijn. Tegenwoordig rij ik 540t, dat is al helemaal een ander verhaal. Je moet nog meer moeite doen om zuinig te rijden maar bij mij nog altijd 1 op 9,5 a 1 op 11.
(ik rij wel veel op cc)
Pixelreparatie kun je oa laten doen bij
http://www.verotronics.nl/ of bij 'Jurjen' (via Marktplaats)
Succes met zoeken en rij ze
Jos
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 04 jan 2014, 12:08
door Oli4_1994
Pixeluitval kan je ook zelf herstellen.
Ik heb het zelf gedaan en het heeft me zo'n €55 gekost.
En iedereen kan het, ik ken al niet echt veel van auto's en al zeker niet van elektronica maar heb het toch zelf geprobeerd met als resultaat een terug perfect leesbaar radioscherm.
Ik heb wel niet enkel de "ribbon cable" vervangen (hetgeen stuk gaat in de radio's), maar ik heb de ribbon cable inclusief scherm vervangen. Dit is iets makkelijker werken.
Ik heb deze onderdelen gekocht bij AKSpeedo en bij er zeer tevreden van.
Moet er wel bijzeggen dat het scherm niet van dezelfde kwaliteit is als het originele scherm (als je er erg schuin op kijkt is het niet echt leesbaar), maar voor de rest is er niks negatiefs over te zeggen. Als je wil zal ik er eens een foto van nemen.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 04 jan 2014, 12:41
door Jeremy
Die 525i ziet er goed uit! Mooier dan de andere twee als ik eerlijk ben.
Ik zou zonder aarzelen een 525i verkiezen boven een 520i. Je zult wel denken dat die 22 pk meer niet veel uitmaakt, maar mijn ervaring met dit is anders. Ik vind de 2,5L vooral onderin veel sterker en rij veel meer op koppel. Dit gepaard met dus minder toeren en uiteindelijk rij ik zuiniger met mijn 325Ci dan mijn 320Ci. Het grootste verschil is wel dat de 20 een automaat was, maar goed. Ik heb dus meer vermogen en minder verbruik. Moraal van het verhaal; koop de dikste motor die je kunt veroorloven want groter is zuiniger.
Zonder gekheid nu, in de stad rij ik 1 op 9 en op de snelweg 1 op 12,5 ongeveer. Bij 80 rijden op de CC zelfs 1 op 15.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 04 jan 2014, 18:35
door yltkdy
BartS schreef:Ook heeft degene met lage km stand veel minder eigenaren dat spreekt me ook meer aan. Ik wacht gewoon rustig af tot er wat moois op mijn pad komt.
Dit is inderdaad een groot pluspunt Bart. en heel goed dat je daar ook naar kijkt, maar staar je niet blind op die lage kilometerstand. Dit is dus echt geen vrijbrief voor minder problemen of slijtage. een verschil tussen 130000 en 230000 is dan natuurlijk weer andere koek, maar dan ga je als het goed is ook weer over andere prijzen praten.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 04 jan 2014, 21:26
door streamline
320ciE46 schreef:Die 525i ziet er goed uit! Mooier dan de andere twee als ik eerlijk ben.
Ik zou zonder aarzelen een 525i verkiezen boven een 520i. Je zult wel denken dat die 22 pk meer niet veel uitmaakt, maar mijn ervaring met dit is anders. Ik vind de 2,5L vooral onderin veel sterker en rij veel meer op koppel. Dit gepaard met dus minder toeren en uiteindelijk rij ik zuiniger met mijn 325Ci dan mijn 320Ci. Het grootste verschil is wel dat de 20 een automaat was, maar goed. Ik heb dus meer vermogen en minder verbruik. Moraal van het verhaal; koop de dikste motor die je kunt veroorloven want groter is zuiniger.
Zonder gekheid nu, in de stad rij ik 1 op 9 en op de snelweg 1 op 12,5 ongeveer. Bij 80 rijden op de CC zelfs 1 op 15.
Je bmw 320 was van 1999, dus 150 pk in plaats van 170. Dan komt het verschil op 42pk en die zijn wel erg merkbaar.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 04 jan 2014, 23:23
door Jeremy
Dat klopt, dat is erg te merken hoor die 42 pk. Nu kan ik niks zeggen over de 2,2L maar ik denk dat een 2,5L wel een stuk beter vooruit komt.
Wat ik wilde zeggen is dat het verbruik niet veel uitmaakt voor de 6 cilinders onderling, tenzij je een automaat met een handgeschakelde vergelijkt.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 20 feb 2014, 23:56
door BartS
Nou voorlopig waarschijnlijk geen e39, aangezien mijn oude verzekeraar de regeling heeft aangepast en geen een andere verzekeraar in nederland mij wil verzekeren omdat ik tot de risico groep behoor.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 21 feb 2014, 04:31
door Jeremy
En Centraal Beheer Achmea ook niet? Ik had namelijk geen probleem met het verzekeren van mijn 325Ci op mijn 22e met één jaar (officieel) rijervaring.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 21 feb 2014, 12:20
door streamline
geen probleem, maar waarschijnlijk betaal je wel de hoofdprijs?
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 21 feb 2014, 18:47
door Jeremy
€74,- per maand, en dan WA+. Nog niet eens heel gek dus.
Re: E39 Aankooptips.
Geplaatst: 22 feb 2014, 01:06
door BartS
Het is opgelost en heb er een aangeschaft. een 525i zal morgen na mijn werk of zondag een showroom topic maken!