stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Houd er wel rekening mee dat die sludge door heel je blok zit. Een turbo die echt vast zit, dus niet meer draait, dat merk je wel. Daar hoef je niet voor te gaan rijden ;-)
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Hele blok is tot 3 maal toe geflusht met goedkope olie en filters. En vervolgens is er nieuwe kwaliteits olie ingegaan. Word over 10.000km weer vervangen
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Zo'n flush is juist wat je niet wilt voor een motor. Het maakt meer stuk dan dat het resultaat oplevert op korte termijn.
3x flushen achterelkaar?
3x flushen achterelkaar?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Blok is geflusht door middel van nieuwe schone olie, oude olie afgetapt en oud filter eruit. Vervangen, 100km gereden en weer vervangen.
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Leg eens uit? Ben wel benieuwd waarom.Source schreef:Zo'n flush is juist wat je niet wilt voor een motor. Het maakt meer stuk dan dat het resultaat oplevert op korte termijn.
3x flushen achterelkaar?
- 530-Driver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 21:52
- Locatie: Friesland
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Kan aangekoekte troep los maken die dan in je blok kan gaan zitten met alle gevolgen van dien
Ben er zelf nie zo bang voor. Zijn inmiddels aardig wat duizenden km's verder en hij rijdt nog steeds top! Komende zaterdag gaat ie op de rollerbank en als dat er goed uitziet wordt ie gechipt
Ben er zelf nie zo bang voor. Zijn inmiddels aardig wat duizenden km's verder en hij rijdt nog steeds top! Komende zaterdag gaat ie op de rollerbank en als dat er goed uitziet wordt ie gechipt
BMW 530D E61, 2005
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
Toyota Avensis 1.6 VVT-I 2000
Honda Civic EJ9 1999
Ex: S60 2.5R AWD verkocht bij 235.0000km 08/12 - 02/14
Ex: S60 2.4 140pk 2002 Ingeruild bij 343.000km 05/11 - 08/12
Ex: Laguna 1800 automaat 2003 Ingeruild bij 162.000km 08/08 - 05/11
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: stotteren/inhtot ouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Ik rij nu sinds 3 dagen (350km) met de luchtmassameter afgekoppeld en het inhouden is over..Ik juich nog niet te vroeg, maar met name op de 100km/h stukken wilde hij vaak schommelen en dat is nu over.
Ik las op een britse site dat de LMM vaak dit soort klachten veroorzaakt. Dat samen met de stellige uitspraak van ZF dat het niet aan de bak lag, heb ik het gewoon geprobeerd.
Ik rij er denk ik een weekje mee door (wel irritant, het motormanagementlampje brandt nu wel), als het echt weg blijft koop ik een nieuwe LMM. Ook bijzonder, dat de prijzen daarvan zo gruwelijk wisselen. Van 388euro van Febi en 290euro voor Bosch, tot 45 euro via Ebay! Goedkoop is duurkoop, maar direct via de Japanse fabrikant kopen kan zo zn voordelen hebben (en je kunt er geen buil aan vallen natuurlijk).
Iemand ervaring met bijvoorbeeld deze?
http://www.ebay.com/itm/BMW-Mass-Air-Fl ... 1334985129
Ik las op een britse site dat de LMM vaak dit soort klachten veroorzaakt. Dat samen met de stellige uitspraak van ZF dat het niet aan de bak lag, heb ik het gewoon geprobeerd.
Ik rij er denk ik een weekje mee door (wel irritant, het motormanagementlampje brandt nu wel), als het echt weg blijft koop ik een nieuwe LMM. Ook bijzonder, dat de prijzen daarvan zo gruwelijk wisselen. Van 388euro van Febi en 290euro voor Bosch, tot 45 euro via Ebay! Goedkoop is duurkoop, maar direct via de Japanse fabrikant kopen kan zo zn voordelen hebben (en je kunt er geen buil aan vallen natuurlijk).
Iemand ervaring met bijvoorbeeld deze?
http://www.ebay.com/itm/BMW-Mass-Air-Fl ... 1334985129
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Nou dat weekje werden twee dagen, want toen begon de auto echt te haperen. Niet altijd, maar 1 op de 2 ritten en bij met name warme motor draait hij stationair onregelmatig. Rommelig maar vrij constant, om dan vervolgens echt in te houden en te duiken, corrigeren, duiken, corrigeren etc. Dat is ook voelbaar tijdens het rijden. De LMM maar weer aangesloten, maar de klacht bleef.
Nu met uitlezen een hoop foutmeldingen, alles gereset en een klein stukje gereden. Nog niet de echte klacht terug gehad, maar zeker niet tevreden. Opnieuw uitgelezen:
- Fault: Glow ECU / Glow unit
- Code: BMW 4203
Even googlen leert me dat die code vaak niets te maken heeft met de stationairloop. Verder geen andere meldingen die ik er mee in relatie kan brengen.
Dat wordt aankomende week uitlezen, zodra de klachten weer terug zijn....
Nu met uitlezen een hoop foutmeldingen, alles gereset en een klein stukje gereden. Nog niet de echte klacht terug gehad, maar zeker niet tevreden. Opnieuw uitgelezen:
- Fault: Glow ECU / Glow unit
- Code: BMW 4203
Even googlen leert me dat die code vaak niets te maken heeft met de stationairloop. Verder geen andere meldingen die ik er mee in relatie kan brengen.
Dat wordt aankomende week uitlezen, zodra de klachten weer terug zijn....
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Als je glow unit defect is, doen je gloeispiralen het ook niet....en dus wordt je roetfilter niet geregenereerd.
Als je filter niet geregereerd wordt, raakt hij vol.
Uitgelezen met BMWhat of met Torque ?
Als je filter niet geregereerd wordt, raakt hij vol.
Uitgelezen met BMWhat of met Torque ?
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Waarom zou de roetfilter niet worden gegenereerd met een defecte glow unit ? Eerste keer dat ik hier van hoor.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Gloeistiften verhogen de temperatuur voor regeneratie
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Glow unit geeft niks mee te maken met regeneratie van roetfilter.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Ik heb hem uitgelezen met bmwhat. Werkt best goed!
Geen idee of het regenereren niet goed gaat, maar hij doet het wel met enige regelmaat. Duidelijk hoorbaar en hij schakelt later door. Kan me overigens niet voorstellen dat het regenereren (ruim dubbele temperatuur) door de gloeibougies zou komen. Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.
Deze week maar weer even kijken welke codes er terug komen. Als dit geen meldingen geeft, dan is er iets anders aan de hand. Dit verbeelt ik me echt niet.
Geen idee of het regenereren niet goed gaat, maar hij doet het wel met enige regelmaat. Duidelijk hoorbaar en hij schakelt later door. Kan me overigens niet voorstellen dat het regenereren (ruim dubbele temperatuur) door de gloeibougies zou komen. Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.
Deze week maar weer even kijken welke codes er terug komen. Als dit geen meldingen geeft, dan is er iets anders aan de hand. Dit verbeelt ik me echt niet.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Succes bmpn
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
- malle pietje
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
- Locatie: Soest
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Dank Kuupertje,
vanmorgen tijdens het rijden uitgelezen, de temp kwam tijdens het rijden niet boven de 75graden, in de file niet boven de 85graden.
Thermostaat dus eerst maar vervangen. Zien jullie een verband?
vanmorgen tijdens het rijden uitgelezen, de temp kwam tijdens het rijden niet boven de 75graden, in de file niet boven de 85graden.
Thermostaat dus eerst maar vervangen. Zien jullie een verband?