Pagina 3 van 6
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 26 jun 2014, 22:13
door Source
Houd er wel rekening mee dat die sludge door heel je blok zit. Een turbo die echt vast zit, dus niet meer draait, dat merk je wel. Daar hoef je niet voor te gaan rijden ;-)
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 27 jun 2014, 16:28
door 530-Driver
Hele blok is tot 3 maal toe geflusht met goedkope olie en filters. En vervolgens is er nieuwe kwaliteits olie ingegaan. Word over 10.000km weer vervangen
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 28 jun 2014, 08:46
door Source
Zo'n flush is juist wat je niet wilt voor een motor. Het maakt meer stuk dan dat het resultaat oplevert op korte termijn.
3x flushen achterelkaar?
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 28 jun 2014, 09:55
door 530-Driver
Blok is geflusht door middel van nieuwe schone olie, oude olie afgetapt en oud filter eruit. Vervangen, 100km gereden en weer vervangen.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 28 jun 2014, 23:35
door chrisb
Source schreef:Zo'n flush is juist wat je niet wilt voor een motor. Het maakt meer stuk dan dat het resultaat oplevert op korte termijn.
3x flushen achterelkaar?
Leg eens uit? Ben wel benieuwd waarom.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 30 sep 2014, 18:25
door 530-Driver
Kan aangekoekte troep los maken die dan in je blok kan gaan zitten met alle gevolgen van dien
Ben er zelf nie zo bang voor. Zijn inmiddels aardig wat duizenden km's verder en hij rijdt nog steeds top! Komende zaterdag gaat ie op de rollerbank en als dat er goed uitziet wordt ie gechipt
Re: stotteren/inhtot ouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 04 nov 2014, 21:30
door malle pietje
Ik rij nu sinds 3 dagen (350km) met de luchtmassameter afgekoppeld en het inhouden is over..Ik juich nog niet te vroeg, maar met name op de 100km/h stukken wilde hij vaak schommelen en dat is nu over.
Ik las op een britse site dat de LMM vaak dit soort klachten veroorzaakt. Dat samen met de stellige uitspraak van ZF dat het niet aan de bak lag, heb ik het gewoon geprobeerd.
Ik rij er denk ik een weekje mee door (wel irritant, het motormanagementlampje brandt nu wel), als het echt weg blijft koop ik een nieuwe LMM. Ook bijzonder, dat de prijzen daarvan zo gruwelijk wisselen. Van 388euro van Febi en 290euro voor Bosch, tot 45 euro via Ebay! Goedkoop is duurkoop, maar direct via de Japanse fabrikant kopen kan zo zn voordelen hebben (en je kunt er geen buil aan vallen natuurlijk).
Iemand ervaring met bijvoorbeeld deze?
http://www.ebay.com/itm/BMW-Mass-Air-Fl ... 1334985129
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 08 nov 2014, 20:46
door malle pietje
Nou dat weekje werden twee dagen, want toen begon de auto echt te haperen. Niet altijd, maar 1 op de 2 ritten en bij met name warme motor draait hij stationair onregelmatig. Rommelig maar vrij constant, om dan vervolgens echt in te houden en te duiken, corrigeren, duiken, corrigeren etc. Dat is ook voelbaar tijdens het rijden. De LMM maar weer aangesloten, maar de klacht bleef.
Nu met uitlezen een hoop foutmeldingen, alles gereset en een klein stukje gereden. Nog niet de echte klacht terug gehad, maar zeker niet tevreden. Opnieuw uitgelezen:
- Fault: Glow ECU / Glow unit
- Code: BMW 4203
Even googlen leert me dat die code vaak niets te maken heeft met de stationairloop. Verder geen andere meldingen die ik er mee in relatie kan brengen.
Dat wordt aankomende week uitlezen, zodra de klachten weer terug zijn....
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 09 nov 2014, 15:33
door Kuupertie
Als je glow unit defect is, doen je gloeispiralen het ook niet....en dus wordt je roetfilter niet geregenereerd.
Als je filter niet geregereerd wordt, raakt hij vol.
Uitgelezen met BMWhat of met Torque ?
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 09 nov 2014, 15:58
door tom_il
Waarom zou de roetfilter niet worden gegenereerd met een defecte glow unit ? Eerste keer dat ik hier van hoor.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 09 nov 2014, 16:24
door Kuupertie
Gloeistiften verhogen de temperatuur voor regeneratie
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 09 nov 2014, 18:46
door gk5
Glow unit geeft niks mee te maken met regeneratie van roetfilter.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 09 nov 2014, 21:21
door malle pietje
Ik heb hem uitgelezen met bmwhat. Werkt best goed!
Geen idee of het regenereren niet goed gaat, maar hij doet het wel met enige regelmaat. Duidelijk hoorbaar en hij schakelt later door. Kan me overigens niet voorstellen dat het regenereren (ruim dubbele temperatuur) door de gloeibougies zou komen. Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.
Deze week maar weer even kijken welke codes er terug komen. Als dit geen meldingen geeft, dan is er iets anders aan de hand. Dit verbeelt ik me echt niet.
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 10 nov 2014, 01:05
door Kuupertie
Succes bmpn
Re: stotteren/inhouden *EINDELIJK OPGELOST!*
Geplaatst: 10 nov 2014, 10:04
door malle pietje
Dank Kuupertje,
vanmorgen tijdens het rijden uitgelezen, de temp kwam tijdens het rijden niet boven de 75graden, in de file niet boven de 85graden.
Thermostaat dus eerst maar vervangen. Zien jullie een verband?