Stefan325 / 325Ci Coupe
Re: 325Ci Coupe / Gepolijst p2
Volgens het systeem van de dealer had ik keuze tussen chroom en zwart, maar werd de zwarte variant niet meer geleverd voor de 328i. Die heeft een iets andere uitlaat, dus misschien voor de M54 nog wel
Toen ik op zoek was naar nieuwe chromen uitlaattips stond er op marktplaats inderdaad een zwart hoogglans setje. Serienummer kan ik alleen in geen mogelijkheid vinden via Google, maar dit waren inderdaad exact dezelfde als die ik erop had zitten maar dan in hoogglans zwart. Het zal ieen hele verbetering geven ten opzichte van nu, al is een origineel M-tech natuurlijk wel met chrome geleverd en ik vind dit er erg dik uit zien, helemaal omdat ook je grill mooi chrome is.
Voor de beeldvorming krijg je dus dit. Wel goed poetsen inderdaad..
Voor de beeldvorming krijg je dus dit. Wel goed poetsen inderdaad..
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Oke thnx voor de tip.
Zit ff te kijken op realoem. Gaat toch om nummer 14? Daar heb je maar 1 artikelnummer, alleen de chrome volgens mij. Wat is nummer 12?
12 Trillingsdemper 1 18107504361 $64.62 +core
12 Trillingsdemper 32 HZ 1 18107506145 $64.62
Voor voertuigen met
Chrome Line exterieur
of
Aerodynamiek-pakket
of
Individualserie "Clubsport"
S346A=Ja
S716A=Ja
S768A=Ja
14 Uitlaatsierstuk chroom 2 18107500194 $39.50
15 Borgring 5 1 07119932831 $0.38
Zit ff te kijken op realoem. Gaat toch om nummer 14? Daar heb je maar 1 artikelnummer, alleen de chrome volgens mij. Wat is nummer 12?
12 Trillingsdemper 1 18107504361 $64.62 +core
12 Trillingsdemper 32 HZ 1 18107506145 $64.62
Voor voertuigen met
Chrome Line exterieur
of
Aerodynamiek-pakket
of
Individualserie "Clubsport"
S346A=Ja
S716A=Ja
S768A=Ja
14 Uitlaatsierstuk chroom 2 18107500194 $39.50
15 Borgring 5 1 07119932831 $0.38
BMW 130i
ff stof afblazen na ruim 4 maanden
Over de uitlaat...wil nog wel de chrome uitlaatsierstukken gaan bestellen en dan naar de spuiter brengen. Ik zou ze graag in blackchrome wil hebben net als de huidige type BMW''s. Maar dat heeft geen hoge prio.
Begin december ben ik naar Patrick van P Motorsport geweest (na de goede recensies op dit forum) voor de vanos revisie . De motor heeft 134.000km gelopen en liep opzich goed. Dit was meer preventief onderhoud. Merk toch dat ie weer lekkerder loopt na de revisie. Het verbruik is ook verbeterd.
Tijdens de revisie zag Patrick dat mijn radiator aan de onderkant bol stond. Dit blijkt een bekend probleem te zijn van de E46. De radiator en expensievat (gelijk ook maar meegenomen) heb ik ook laten vervangen.
De draagarmrubbers aan de voorzijde bleken ook de beste tijd gehad te hebben. Deze heb ik laten vervangen door de paarse Powerflex variant. Wat een verschil is dat zeg! Lijkt wel of ik een andere auto heb, zo strak stuurt ie nu!
In de onderhoudshistorie kon ik niet terugvinden dat het brandstoffilter en de bougies vervangen waren. Deze zijn ook vervangen.
Afgelopen maand een hoop geld uitgegeven aan onderhoud, dus hoop ik nu weer ff kan genieten van de wagen
De auto staat nu op winterbanden. Kwam een leuk setje Styling 68 tegen. Later zag ik dat dit de wielen zijn die origineel bij het M-pakket geleverd worden. Mijn 18 inch zomerset laat ik binnenkort opnieuw coaten.
Twee foto's:
Over de uitlaat...wil nog wel de chrome uitlaatsierstukken gaan bestellen en dan naar de spuiter brengen. Ik zou ze graag in blackchrome wil hebben net als de huidige type BMW''s. Maar dat heeft geen hoge prio.
Begin december ben ik naar Patrick van P Motorsport geweest (na de goede recensies op dit forum) voor de vanos revisie . De motor heeft 134.000km gelopen en liep opzich goed. Dit was meer preventief onderhoud. Merk toch dat ie weer lekkerder loopt na de revisie. Het verbruik is ook verbeterd.
Tijdens de revisie zag Patrick dat mijn radiator aan de onderkant bol stond. Dit blijkt een bekend probleem te zijn van de E46. De radiator en expensievat (gelijk ook maar meegenomen) heb ik ook laten vervangen.
De draagarmrubbers aan de voorzijde bleken ook de beste tijd gehad te hebben. Deze heb ik laten vervangen door de paarse Powerflex variant. Wat een verschil is dat zeg! Lijkt wel of ik een andere auto heb, zo strak stuurt ie nu!
In de onderhoudshistorie kon ik niet terugvinden dat het brandstoffilter en de bougies vervangen waren. Deze zijn ook vervangen.
Afgelopen maand een hoop geld uitgegeven aan onderhoud, dus hoop ik nu weer ff kan genieten van de wagen
De auto staat nu op winterbanden. Kwam een leuk setje Styling 68 tegen. Later zag ik dat dit de wielen zijn die origineel bij het M-pakket geleverd worden. Mijn 18 inch zomerset laat ik binnenkort opnieuw coaten.
Twee foto's:
BMW 130i
Re: Stefan325 / 325Ci Coupe
Heerlijke wagen en wordt iig goed onderhouden!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Goed bezig Stefan! Die rubbers plaatsen in je draagarmen, is dat een easy fix?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Thnx!
Je merkt echt een behoorlijk verschil. Ga ze dit jaar ook aan de achterzijde plaatsen. Zit wel een klein nadeel aan; je voelt bij 110-120km/h wel een lichte trilling in het stuur. Het is minimaal.
Je kunt 2 verschillende bestellen. Alleen de rubbers of compleet. Als je de complete pakt, dan is het easy fix. Ik had alleen de rubbers besteld. Bij mij moesten de oude rubbers eruit gehaald worden. Eentje was al behoorlijk verrot, dus daar was ie wel ff mee bezig. Hij is zeker een uur bezig geweest.320ciE46 schreef:Goed bezig Stefan! Die rubbers plaatsen in je draagarmen, is dat een easy fix?
Je merkt echt een behoorlijk verschil. Ga ze dit jaar ook aan de achterzijde plaatsen. Zit wel een klein nadeel aan; je voelt bij 110-120km/h wel een lichte trilling in het stuur. Het is minimaal.
BMW 130i
ff weer een update:
Vorige maand heb ik mijn originele 18 inch wielen naar de spuiter gebracht, vond ze na 11 jaar niet heel mooi meer, dus van binnen en buiten voorzien van een nieuwe laklaag. Zijn weer als nieuw.
Vandaag bij Beek Auto Racing in Den Haag het vermogen laten meten. Was wel benieuwd.
Superblij met het resultaat uiteraard! Merkte al wel dat ie snel was, maar 16 pk meer is lekker. Moet wel zeggen dat ik op een combi van Aral 102 en BP 98 rijdt. De begrenser mag eigenlijk ook wel wat opgeschoven worden. Wat je ziet in de grafiek merk ik ook op de weg. Schiet in begrenser, terwijl je nog vol vermogen hebt.
Volgende update wordt nieuwe remmen. Ze zijn krom getrokken op de Ring afgelopen maand
Waarschijnlijk gelijk 330i klauwen met betere schijven en blokken.
Vorige maand heb ik mijn originele 18 inch wielen naar de spuiter gebracht, vond ze na 11 jaar niet heel mooi meer, dus van binnen en buiten voorzien van een nieuwe laklaag. Zijn weer als nieuw.
Vandaag bij Beek Auto Racing in Den Haag het vermogen laten meten. Was wel benieuwd.
Superblij met het resultaat uiteraard! Merkte al wel dat ie snel was, maar 16 pk meer is lekker. Moet wel zeggen dat ik op een combi van Aral 102 en BP 98 rijdt. De begrenser mag eigenlijk ook wel wat opgeschoven worden. Wat je ziet in de grafiek merk ik ook op de weg. Schiet in begrenser, terwijl je nog vol vermogen hebt.
Volgende update wordt nieuwe remmen. Ze zijn krom getrokken op de Ring afgelopen maand
Waarschijnlijk gelijk 330i klauwen met betere schijven en blokken.
BMW 130i
Re: Stefan325 / 325Ci Coupe / 208 pk p3
Holy moly lovely 325Ci, wanna marry me?
Wat een prachtback, wees er zuinig mee!
Wat een prachtback, wees er zuinig mee!
-
Pracht wagen
Cool! net vermogen ook. begrenzer naar 6800 zou al een verschil maken
On a side note, heb jij toevallig een blauwe 318i gehad?
On a side note, heb jij toevallig een blauwe 318i gehad?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Zag dat hij in de verkoop staat, iets anders op het oog? Mooie auto!