Ik gebruik photobucket om mijn foto's in te zitten. Die link plak je dan in je berichtOzan_M5 schreef:Edgar, Dat wil wel maar ik weet nog steeds niet hoe. Ik weet wel een link waar je het kan uploaden maar ik wil hier op deze topik plaatsen.Edgar1234 schreef:Ja dat hoop k ook voor je!
Heb je nou eigenlijk ooit nog wel is foto's geplaatst?
Vermogen verlies M5
Re: Vermogen verlies M5
Re: Vermogen verlies M5
Oke maar hoe zet ik het direkt hierop, zonder linkEdgar1234 schreef:Ik gebruik photobucket om mijn foto's in te zitten. Die link plak je dan in je berichtOzan_M5 schreef:Edgar, Dat wil wel maar ik weet nog steeds niet hoe. Ik weet wel een link waar je het kan uploaden maar ik wil hier op deze topik plaatsen.Edgar1234 schreef:Ja dat hoop k ook voor je!
Heb je nou eigenlijk ooit nog wel is foto's geplaatst?
Re: Vermogen verlies M5
Als je die link hier plakt zie je geen link maar een foto. Wijst vanzelf
Re: Vermogen verlies M5
Hi Ozan,wat ik weet van BMW dealers is dat als het vanos systeem te weinig druk levert hun reparatievoorstel is om de vanos hogedrukpomp en de vanos hogedrukleiding te vervangen (de leiding die door het blok loopt). Die andere M5 met te weinig druk kan wel sneller zijn, maar ook die zal denk ik niet de 507 pk halen op de rollerbank.Ozan_M5 schreef:Hey Dylan, ja weet je daar zit ik ook over na te denken. Want Martin heeft ook weinig druk, maar volle power. Er zijn paar dingen die ik wil nakijken als we de motor eruit halen. Een daarvan is wat jij zegt, vanos ventielen en ook de katalisator, of ie verstopt is voor een deel.BM-DUB schreef:vreemd dat die andere M5 ook een vanosdruk storing heeft maar toch meer vermogen heeft dan die van jouw. heb je de vanos in- en uitlaat ventielen al eens laten checken? deze kunnen ook een Reduced Power melding geven.
Wat mijn hoofd erg bezig houd is de hogedruk oliepomp. Stel dat de olieleiding niet lek is, dan is deze pomp niet meer goed. Maar als een pomp niet goed is moet ie het ook niet doen wanneer je gas geeft want bij 4000 toeren haal ik de gewenste druk 75 bar.
En Dylan, ik krijg geen melding meer van reduced power, die was al verholpen toen ik de brandstofpomp heb vervangen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Vermogen verlies M5
Het is gelukt
Laatst gewijzigd door Ozan_M5 op 15 jun 2014, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vermogen verlies M5
Haha goed man!
Mooie auto hoor mag je zeker trots op zijn.
Die kleur vind ik ook erg mooi.
Mooie auto hoor mag je zeker trots op zijn.
Die kleur vind ik ook erg mooi.
Re: Vermogen verlies M5
Vandaag van Maraal een sms gekregen dat de drijfstanglagers wel te leveren zijn. Dus vandaag is alles besteld en betaald. Morgen ga ik spullen ophalen en donderdag ga ik richting Enschede. Aangezien de auto niet in 1 dag af is ga ik daar overnachten.
Re: Vermogen verlies M5
goed nieuws Ozan. vergeet geen foto's te maken van de oude drijfstanglagers! ben wel benieuwd hoe die eruit zien...
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Vermogen verlies M5
ik ben nou erg benieuwd wat het resultaat hierna zal zijn!
succes ermee! en hou ons op de hoogte
succes ermee! en hou ons op de hoogte
Re: Vermogen verlies M5
Heren, ik heb goed nieuws. Eergister zijn ze begonnen om de hogedruk olie leiding te vervangen. Toen we de leiding los hadden, hebben we een simpel test gedaan. Gewoon 9 bar compressor lucht erop gezet, en gedompelt in bak water. En ja hoor zelfs met 9 bar zo lek als een mandje
Ten tweede, de drijfstanglagers. Die gozer vertelde mijn, als ik alleen de leiding had vervangen en niet de lagers, dan had ik geneens 10.000 km kunnen rijden met mn auto. De lagers hebben flink op hun donder gekregen. Hier paar foto's
Zij hadden daar een nieuwe hogedruk olie pomp liggen. Een gozer die had alleen de leiding vervangen, olie pomp en vanos verstellers, dus niet de lagers. Na 200 km rijden springen de lagers eruit en motor naar de klote. Dus die pomp heb ik na onderhandellen voor een zeer mooie prijsje kunnen krijgen
De oude en nieuwe naast elkaar
Ten tweede, de drijfstanglagers. Die gozer vertelde mijn, als ik alleen de leiding had vervangen en niet de lagers, dan had ik geneens 10.000 km kunnen rijden met mn auto. De lagers hebben flink op hun donder gekregen. Hier paar foto's
Zij hadden daar een nieuwe hogedruk olie pomp liggen. Een gozer die had alleen de leiding vervangen, olie pomp en vanos verstellers, dus niet de lagers. Na 200 km rijden springen de lagers eruit en motor naar de klote. Dus die pomp heb ik na onderhandellen voor een zeer mooie prijsje kunnen krijgen
De oude en nieuwe naast elkaar
Re: Vermogen verlies M5
Heren ik wil nog even de aandacht aan iets heel belangrijks. Het schijnt dat bij deze M5 E60 modellen de radiator heel snel vies wordt. Zelfs zo vies dat zelf je aandrijflager hierdoor kapot gaat.
Het zit namelijk zo. Door dat de radiator vervuilt is wordt de olie heet. En hierdoor erg dun. Bij erg hoge toeren krijg je niet de nodige filmlaag.
Hij zegt dat M6 dit vervuiling niet hebben als de E60. Hier wat fotos van mijn radiator.
En de boven aan zicht
Het zit namelijk zo. Door dat de radiator vervuilt is wordt de olie heet. En hierdoor erg dun. Bij erg hoge toeren krijg je niet de nodige filmlaag.
Hij zegt dat M6 dit vervuiling niet hebben als de E60. Hier wat fotos van mijn radiator.
En de boven aan zicht