Bmw 535d start soms niet, transmissiestoring

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Source

Re: Bmw 535d start soms niet, transmissiestoring

Bericht door Source » 27 okt 2014, 00:53

Contact opnemen met de vorige eigenaar?
Dat zelfde geldt ook voor de dealer. Vraag het rapport maar eens op want dat wordt na afloop gegenereert door het programma. Ik geef dit rapport altijd mee aan de klant met als mededeling "zet dit bij de onderhoudspapieren van de auto".
Zo ziet de klant wat er aangedaan is en degene die er in de toekomst aan werkt.
Als de dealer dit te moeilijk vind dan zou ik het i-level van de auto opvragen en de software versie van de DDE.

Ben je met de auto al wezen rollen?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Addi 535d

Bericht door Addi 535d » 23 nov 2014, 12:38

Heh eindelijk alles opgelost. Ben bij Herwin in Herpen geweest, die de software heeft ge-upgrade naar de laatste versie. Direct hierna schakelde hij nog steeds een beetje rommelig, maar na een paar dagen werd het steeds beter (dus toch invloed van de adaptie). Ben vrijdag nog een keer samen met het revisiebedrijf een stukje gaan rijden en hij schakelt eindelijk weer zoals het moet. Pluim voor:

herwin: voor een zeer redelijk bedrag de software update uitgevoerd en nog enkele wensen van mij

GK5: voor de uitgebreide analyse en de bevestiging dat de auto nog heel gezond is.

Ganzeboom transmissies: zeer goede service, ook nadat er problemen optraden.

Groot minpunt voor de dealer: het is echt stuitend dat men voor 100 euro per uur alleen maar "trial en error" uitvoert.

En nu: ga ik hem toch verkopen, als ik er een juiste prijs voor krijg. Voor de kilometers hoef ik niet echt een diesel meer en ik ben verliefd geworden op het geluid van de 335i..... Dat vind ik echt het grote nadeel van een 535d. Het gaat allemaal zo soepel en stilletjes, dat je eigenlijk niet in de gaten hebt dat je ongemerkt veel te hard rijdt. En dat is in Nederland tegenwoordig linke soep....

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 23 nov 2014, 13:00

Mooi dat het opgelost is :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”