Re: Stuurgedrag te neutraal?
Geplaatst: 30 jan 2009, 17:54
Een aantal aandachtspunten:
- Bekijk of de draagarmen ver genoeg in de draagarmrubbers zijn geperst. Ik heb het gehad dat ze er niet helemaal doorheen zaten (staken aan de achterkant niet genoeg uit).
- Bekijk of de draagarmrubbers niet te stug zijn, dus dat er helemaal geen speling meer is. Nieuwe rubbers moeten ook iets bewogen kunnen worden. Als het te vast zit doen de rubbers hun werk niet meer. (Heb ik dus ook gehad). Zitten ze te strak of zijn ze te stug, gewoon OEM BMW onderdelen kopen en er in (laten zetten).
- Laat de auto door een goede specialist uitlijnen.
Ik heb al jouw klachten ook gehad. Ik dacht dat het niet aan de draagarmrubbers kon liggen, omdat die door een BOVAG garage onder garantie al waren vervangen. Maar bij Breeman in Rotterdam hebben ze geconstateerd dat de rubberst te strak en te stug waren, en dat de draagarm verkeerd teruggezet was. Ook was de uitlijning niet goed. Na weer origineel BMW draagarmrubbers er in te hebben gezet, en het hele spul te hebben uitgelijnd waren de klachten helemaal weg. Het rijdt nu weer BMW-waardig.
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen, ga dan zeker langs Breeman Zuid, en vraag naar de chef werkplaats Walter. Hij heeft zeer goed werk verricht aan mijn auto, ik kan hem van harte aanraden.
- Bekijk of de draagarmen ver genoeg in de draagarmrubbers zijn geperst. Ik heb het gehad dat ze er niet helemaal doorheen zaten (staken aan de achterkant niet genoeg uit).
- Bekijk of de draagarmrubbers niet te stug zijn, dus dat er helemaal geen speling meer is. Nieuwe rubbers moeten ook iets bewogen kunnen worden. Als het te vast zit doen de rubbers hun werk niet meer. (Heb ik dus ook gehad). Zitten ze te strak of zijn ze te stug, gewoon OEM BMW onderdelen kopen en er in (laten zetten).
- Laat de auto door een goede specialist uitlijnen.
Ik heb al jouw klachten ook gehad. Ik dacht dat het niet aan de draagarmrubbers kon liggen, omdat die door een BOVAG garage onder garantie al waren vervangen. Maar bij Breeman in Rotterdam hebben ze geconstateerd dat de rubberst te strak en te stug waren, en dat de draagarm verkeerd teruggezet was. Ook was de uitlijning niet goed. Na weer origineel BMW draagarmrubbers er in te hebben gezet, en het hele spul te hebben uitgelijnd waren de klachten helemaal weg. Het rijdt nu weer BMW-waardig.
Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen, ga dan zeker langs Breeman Zuid, en vraag naar de chef werkplaats Walter. Hij heeft zeer goed werk verricht aan mijn auto, ik kan hem van harte aanraden.