Source || Various
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 18:15
Re: Source || Various
Wat is er aan het lichtbeeld veranderd, wat door het "verkeerd" aansluiten wordt veroorzaakt ?
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW F23, 2.20i M-sport
Re: Source || Various
Ik vond dat er te veel licht vanaf kwam tov de hoeveelheid ruimte wat ze hebben. Het is moeilijk uit te leggen maar ik zag duidelijk dat het niet helemaal lekker zat.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Ik ben weer druk bezig geweest met diverse dingen. Ik heb naar de adaptieve koplampen gekeken waarom ze niet meedraaien. Veel met de computer eraan maar helaas niks kunnen vinden. Na een weekje rust weer met een frisse blik verder gegaan met trouble shooting en jawel 2 dingen gevonden die ontbreken. Volgende week is de auto er weer voor oa. de pdc optie dan pak ik dit meteen mee. Inmiddels heb ik de frm module ontvangen die codeer ik er meteen in.
Ik moet zeggen de auto leveling functie doet z'n werk goed. Ik zie 'm nu elke keer het niveau bijstellen.
Dan was er nog een F31 voor een achteruitrijcamera retrofit. Volgens BMW zou de retrofit ca. 4 uur duren ex. het oplossen van storingen. Dus ik dacht dan zou het met 6 uur er wel in moeten zitten. Nou dat viel erg tegen.....uiteindelijk ben ik met monteren 12 uur bezig geweest maar de bedrading ligt er echt netjes in.
Dan nog de camera coderen en job done ook dat viel even tegen. Het programma eiste eerst een software update van de auto naar 2015 alvorens de camera kon worden gecodeerd. Blijkbaar weer een nieuwe beveiliging van BMW
Vanwege de tijd dit niet doorgevoerd dus dat komt de volgende keer.
Het kan ook op een andere manier maar het is beter om het te doen zoals het hoort tenslotte het is geen auto van 15 jaar oud.
De plek waar de camera gaat komen
Nieuwe ecu met video kabel
Tellerhuis maar gedemonteerd inc. sierlijst en navi unit
Ik heb echt veel moeten demonteren om het netjes aan te leggen
to be continued...
Ik moet zeggen de auto leveling functie doet z'n werk goed. Ik zie 'm nu elke keer het niveau bijstellen.
Dan was er nog een F31 voor een achteruitrijcamera retrofit. Volgens BMW zou de retrofit ca. 4 uur duren ex. het oplossen van storingen. Dus ik dacht dan zou het met 6 uur er wel in moeten zitten. Nou dat viel erg tegen.....uiteindelijk ben ik met monteren 12 uur bezig geweest maar de bedrading ligt er echt netjes in.
Dan nog de camera coderen en job done ook dat viel even tegen. Het programma eiste eerst een software update van de auto naar 2015 alvorens de camera kon worden gecodeerd. Blijkbaar weer een nieuwe beveiliging van BMW
Vanwege de tijd dit niet doorgevoerd dus dat komt de volgende keer.
Het kan ook op een andere manier maar het is beter om het te doen zoals het hoort tenslotte het is geen auto van 15 jaar oud.
De plek waar de camera gaat komen
Nieuwe ecu met video kabel
Tellerhuis maar gedemonteerd inc. sierlijst en navi unit
Ik heb echt veel moeten demonteren om het netjes aan te leggen
to be continued...
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
We gaan weer richting het weekend toe en dat betekent weer een dashboard demonteren maar deze keer inc. kachelhuis ed.
Voor de rest heb ik hier een setje logic7 boxen liggen. De kabelboom had ik al een paar maanden geleden weten te bemachtigen.
Voor de rest heb ik hier een setje logic7 boxen liggen. De kabelboom had ik al een paar maanden geleden weten te bemachtigen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Inmiddels bezig met de laatste dingen voor deze auto.
Deze keer stond op de planning:
-parkeersensoren
-koplampsproeiers
-verlichting van het voetenruim en onderaan de deurpanelen
-Verder met de adaptieve koplampen
Aftermarket parkeersensoren meteen eruit gehaald.
Dashboard weer eruit
Deze keer ook het kachelhuis eruit
Airco ook afgekoppeld
Mooie kabelboom
Ook de elektronica van de motor moet plaatsmaken
Na het verwijderen van de bak ziet het er zo uit
Complete pdc kabelboom
Diverse dingen in het motorruim gedemonteerd
Bedrading van de parkeersensoren aan de voorzijde
Zelfs de zekeringkast bleef niet gespaard
4
Links het kachelhuis te samen met de aftermarket parkeersensoren
Nog wat andere onderdelen
De laatste onderdelen zijn besteld dus het is daarop wachten en nu ik toch bezig was heb ik meteen de bedrading voor de verwarmde sproeikoppen aangelegd.
De nieuwe lichtmodule heb ik apart getest en die werkt stukken beter tov de vorige.
Na 17 uur achterelkaar aan de auto te hebben gewerkt (is ook niet te doen in een dag), was het tijd om richting huis te gaan. De hoogteverstelling van de koplampen startte mooi op. Net een paar minuten voor huis merkte ik bij het verlaten van de rotonde op dat ik wel erg goed kon zien waar ik naar toe moest gaan. Bij de volgende bocht eens goed gekeken naar het lichtbeeld en bingo....de koplampen draaien mee. In de idrive was de foutmelding daarover ook verdwenen
Gezien ik nog wat bochten voor de boeg had, heb ik ze eens goed kunnen testen en het werkt echt perfect. Nu moet ik nog het ea. coderen ook voor de koplampen maar meedraaien doen ze erg goed.
Dit was meteen de moeilijkste ombouw van halogeen naar adaptive xenon.
De auto is inmiddels voor 85% af. Nu komt er ook nog een ander interieur in met memory aan de bestuurderskant. Dat is ook nog een hele klus.
Deze keer stond op de planning:
-parkeersensoren
-koplampsproeiers
-verlichting van het voetenruim en onderaan de deurpanelen
-Verder met de adaptieve koplampen
Aftermarket parkeersensoren meteen eruit gehaald.
Dashboard weer eruit
Deze keer ook het kachelhuis eruit
Airco ook afgekoppeld
Mooie kabelboom
Ook de elektronica van de motor moet plaatsmaken
Na het verwijderen van de bak ziet het er zo uit
Complete pdc kabelboom
Diverse dingen in het motorruim gedemonteerd
Bedrading van de parkeersensoren aan de voorzijde
Zelfs de zekeringkast bleef niet gespaard
4
Links het kachelhuis te samen met de aftermarket parkeersensoren
Nog wat andere onderdelen
De laatste onderdelen zijn besteld dus het is daarop wachten en nu ik toch bezig was heb ik meteen de bedrading voor de verwarmde sproeikoppen aangelegd.
De nieuwe lichtmodule heb ik apart getest en die werkt stukken beter tov de vorige.
Na 17 uur achterelkaar aan de auto te hebben gewerkt (is ook niet te doen in een dag), was het tijd om richting huis te gaan. De hoogteverstelling van de koplampen startte mooi op. Net een paar minuten voor huis merkte ik bij het verlaten van de rotonde op dat ik wel erg goed kon zien waar ik naar toe moest gaan. Bij de volgende bocht eens goed gekeken naar het lichtbeeld en bingo....de koplampen draaien mee. In de idrive was de foutmelding daarover ook verdwenen
Gezien ik nog wat bochten voor de boeg had, heb ik ze eens goed kunnen testen en het werkt echt perfect. Nu moet ik nog het ea. coderen ook voor de koplampen maar meedraaien doen ze erg goed.
Dit was meteen de moeilijkste ombouw van halogeen naar adaptive xenon.
De auto is inmiddels voor 85% af. Nu komt er ook nog een ander interieur in met memory aan de bestuurderskant. Dat is ook nog een hele klus.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Kan het wel 100 keer blijven zeggen, respect Ryan
Mijn volgende wagen ga ik in losse onderdelen bestellen en laat alles bij jou bezorgen, jij maakt er dan wel van wat ik wil
Mijn volgende wagen ga ik in losse onderdelen bestellen en laat alles bij jou bezorgen, jij maakt er dan wel van wat ik wil
Re: Source || Various
respect dat wel... maar ik vind het maar eng en wil de BMWs liever niet zo zien
maar ieder zijn ding
maar ieder zijn ding
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Source || Various
Ik mis nog een foto:-)
Re: Source || Various
Nou source, jij durft wel wat aan! Ik zit te denken aan een idrive 2 voor in mijn m3 heb je daar wel eens mee gestoeid?
Re: Source || Various
@Bart70
Nou ik zet wel eens te denken om een 335i chassis te kopen en die dan op te bouwen.
@mk2niels
Welke foto?
@M3tje
Bedoel je met idrive 2 de upgrade van ccc naar het cic systeem?
Nou ik zet wel eens te denken om een 335i chassis te kopen en die dan op te bouwen.
@mk2niels
Welke foto?
@M3tje
Bedoel je met idrive 2 de upgrade van ccc naar het cic systeem?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Dat klopt source, ik heb nu de ccc, ik zou graag naar de volgende versie overstappen maar ik weet niet of het te doen is, de midden console bv. Die moet vervangen voor een exemplaar waar de nieuwe idrive knop in past?
Dan het scherm, de computer, bekabeling? Kortom wat zou er allemaal nodig zijn voor die ombouw?
Dan het scherm, de computer, bekabeling? Kortom wat zou er allemaal nodig zijn voor die ombouw?
Re: Source || Various
Zo'n ombouw is prima te realiseren. Kijk anders in dit topic waarbij de ombouw gerealiseerd is voor een E61 van ccc naar cic.
viewtopic.php?f=128&t=42900
viewtopic.php?f=128&t=42900
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Wederom een mooi exemplaar waar cruise control op moet komen en de verlichte klinken met lampjes onderaan het deurpaneel. Hierdoor heb je het volwaardige lichtpakket.
Weer het dashboard eruit
Verwarmingshuis ook gedemonteerd
De (nieuwe) onderdelen
Weer een hoop spul gedemonteerd
Helaas geeft de cruise control nog een foutmelding dus dat is iets voor de volgende keer.
De bedrading voor het lichtpakket aangelegd enkel mits er wat bedrading in de auto wat meestal aanwezig is. Dus hier moet ik het ea. voor bestellen en zelf het ontbrekende gedeelte aanleggen. Het is ook niet te doen om een auto uit elkaar te halen en dezelfde dag weer in elkaar te zetten. Tel daarbij de tijd op die je kwijt bent aan ontluchten en coderen.
Kortom to be continued.
Dan is er nog de auto waar ik al een tijdje mee bezig ben (slechts een dag in de week) met een hele lijst aan retrofits maar ook hier is het einde in zicht.
Eerst heb ik de nieuwe frm module gemonteerd en de codering voor de adaptieve koplampen doorgevoerd met wat aanpassingen hier en daar. Toen het geheel getest en beide koplampen draaien nu beide richtingen op. Dit is toch wel een van de mooiste retrofits die ik gedaan heb in 16 jaar dat ik aan auto's werk.
De parkeersensoren (voor + achter) ook gecodeerd en die werken ook super. Het display op het navi scherm schakelt netjes over op de pdc als ze geactiveerd moeten worden.
Dan moest er nog een ander interieur in namelijk van standaard stoelen naar sportstoelen met memory functie voor de bestuurder. Uiteindelijk erg lang er mee bezig maar het geheel zit er in en het werkt perfect.
Erg luxe stoelen en ze zitten erg lekker. Veel comfort.
Dan is er nog steeds een auto waar ook het volwaardige lichtpakket op moet komen. Na een wachttijd van 1,5 maand eindelijk de panelen terug.
Lampje onderin het deurpaneel.
Alvast de uitsparing voor de box laten maken want op deze auto komt het Logic7 systeem. De beige kapjes zijn inmiddels besteld
Weer het dashboard eruit
Verwarmingshuis ook gedemonteerd
De (nieuwe) onderdelen
Weer een hoop spul gedemonteerd
Helaas geeft de cruise control nog een foutmelding dus dat is iets voor de volgende keer.
De bedrading voor het lichtpakket aangelegd enkel mits er wat bedrading in de auto wat meestal aanwezig is. Dus hier moet ik het ea. voor bestellen en zelf het ontbrekende gedeelte aanleggen. Het is ook niet te doen om een auto uit elkaar te halen en dezelfde dag weer in elkaar te zetten. Tel daarbij de tijd op die je kwijt bent aan ontluchten en coderen.
Kortom to be continued.
Dan is er nog de auto waar ik al een tijdje mee bezig ben (slechts een dag in de week) met een hele lijst aan retrofits maar ook hier is het einde in zicht.
Eerst heb ik de nieuwe frm module gemonteerd en de codering voor de adaptieve koplampen doorgevoerd met wat aanpassingen hier en daar. Toen het geheel getest en beide koplampen draaien nu beide richtingen op. Dit is toch wel een van de mooiste retrofits die ik gedaan heb in 16 jaar dat ik aan auto's werk.
De parkeersensoren (voor + achter) ook gecodeerd en die werken ook super. Het display op het navi scherm schakelt netjes over op de pdc als ze geactiveerd moeten worden.
Dan moest er nog een ander interieur in namelijk van standaard stoelen naar sportstoelen met memory functie voor de bestuurder. Uiteindelijk erg lang er mee bezig maar het geheel zit er in en het werkt perfect.
Erg luxe stoelen en ze zitten erg lekker. Veel comfort.
Dan is er nog steeds een auto waar ook het volwaardige lichtpakket op moet komen. Na een wachttijd van 1,5 maand eindelijk de panelen terug.
Lampje onderin het deurpaneel.
Alvast de uitsparing voor de box laten maken want op deze auto komt het Logic7 systeem. De beige kapjes zijn inmiddels besteld
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Source || Various
Wauw, ik ben (op een goede manier) jaloers op jou vakkundigheid..
Respect man
Respect man
Re: Source || Various
Haha, ik heb moeite om een 5V aansluiting te fixen, jij haalt hele auto's uit elkaar
Vraagje, ik heb laatst voor mijn E46 de PDC computer + bedrading naar de sensoren gekocht. Enige wat ik nog mis is de kabelboom vanaf de PDC computer naar de zekeringkast + PDC gong. Weet jij hoe ik aan de kabelboom/bedrading kan komen?
Vraagje, ik heb laatst voor mijn E46 de PDC computer + bedrading naar de sensoren gekocht. Enige wat ik nog mis is de kabelboom vanaf de PDC computer naar de zekeringkast + PDC gong. Weet jij hoe ik aan de kabelboom/bedrading kan komen?