Bjorn's E60 523i - Verkocht
Re: Bjorn's E60 523i
Gewoon met geduld doen.
Demonteren, afmeten, ontvetten, helft vastplakken en met "spateltje" de luchtbellen er uit halen. Ander helft vastplakken en geheel met spateltje afwerken. hierna met de hete lucht fohn of verfstripper voorzichtig de wrapfolie warm maken tot deze enigzins dof wordt. Niet te heet. Voorzichtig de wrap om de randen heen afwerken en voila.
Haal ook zeker je luchtroosters even uit je sierstrip om het goed af te werken. In een gat zoals je ventilatie rooster eerst de folie verwarmen en de vorm al induwen. Dan een kruis in het gat snijden. Blijf dan genoeg van de randen af om alles goed zonder naden weer om de rand te kunnen duwen.
Sierstrip dashboard loshalen doe je met een kunststofwig en dan van links naar rechts werken.
Sierstrip met luchtrooster bestuurderskant loshalen doe je door je lichtknop element los te halen, hierachter zitten de schroeven van de sierstrip.
De middenconsole heb je reeds ontvangen. Is het enkel voor de sierstrip dan is het eenvoudiger. Dan haal je je asbak leeg, je pookhoes omhoog trekken, het schakel paneeltje losschroeven en dan is het een kwestie van los trekken. Achter zit deze met 2 pinnen vast zoals je sierstrip. Voor slechts geklikt naast de asbak.
Je deurpanelen moeten ook geheel los om die strips er uit te halen. Die zitten van achteren geschroefd.
Zorg dat je de boel goed ontvet en zorg ervoor dat je er de tijd voor neemt en zeker de boel demonteerd. Succes alvast, ik ben benieuwd naar de resultaten.
Demonteren, afmeten, ontvetten, helft vastplakken en met "spateltje" de luchtbellen er uit halen. Ander helft vastplakken en geheel met spateltje afwerken. hierna met de hete lucht fohn of verfstripper voorzichtig de wrapfolie warm maken tot deze enigzins dof wordt. Niet te heet. Voorzichtig de wrap om de randen heen afwerken en voila.
Haal ook zeker je luchtroosters even uit je sierstrip om het goed af te werken. In een gat zoals je ventilatie rooster eerst de folie verwarmen en de vorm al induwen. Dan een kruis in het gat snijden. Blijf dan genoeg van de randen af om alles goed zonder naden weer om de rand te kunnen duwen.
Sierstrip dashboard loshalen doe je met een kunststofwig en dan van links naar rechts werken.
Sierstrip met luchtrooster bestuurderskant loshalen doe je door je lichtknop element los te halen, hierachter zitten de schroeven van de sierstrip.
De middenconsole heb je reeds ontvangen. Is het enkel voor de sierstrip dan is het eenvoudiger. Dan haal je je asbak leeg, je pookhoes omhoog trekken, het schakel paneeltje losschroeven en dan is het een kwestie van los trekken. Achter zit deze met 2 pinnen vast zoals je sierstrip. Voor slechts geklikt naast de asbak.
Je deurpanelen moeten ook geheel los om die strips er uit te halen. Die zitten van achteren geschroefd.
Zorg dat je de boel goed ontvet en zorg ervoor dat je er de tijd voor neemt en zeker de boel demonteerd. Succes alvast, ik ben benieuwd naar de resultaten.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Bjorn's E60 523i
Wow! Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik heb het allemaal redelijk goed voorbereid. Heb een verfbrander met lagere temperaturen gekocht en een kunstof "car trim tool set" zitten allerlei wiggen in zodat ik alles los kan maken zonder beschadigingen. Ik heb twee hele dagen de tijd zonder gestoord te worden dus dat zou moeten lukken! Verder ben ik echt een pietje precies, dus dat zou mee moeten helpen!
Ik denk dat ik nog benieuwder ben dan jij
Met deze uitleg moet het goed komen! Hopenlijk kan ik het klepje van de asbak apart los krijgen zodat ik die ook netjes kan doen. Had ook al een uitleg gevonden hoe de pookknop los te maken, dat is nu mat allu look maar is hier en daar beschadigd. Hopelijk kan ik die opknappen en anders moet er een nieuwe pook op.
Nogmaals dank!
Ik denk dat ik nog benieuwder ben dan jij
Met deze uitleg moet het goed komen! Hopenlijk kan ik het klepje van de asbak apart los krijgen zodat ik die ook netjes kan doen. Had ook al een uitleg gevonden hoe de pookknop los te maken, dat is nu mat allu look maar is hier en daar beschadigd. Hopelijk kan ik die opknappen en anders moet er een nieuwe pook op.
Nogmaals dank!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
De asbak afdekking komt er met je topstrip uit (die welke je beschadigd hebt) of deze los kan weet ik zo ook niet maar ik zou hem ook proberen los te halen. Het komt erg nauw wil je die nog vloeiend houden na een wrap dus daar gaat wellicht wel wat tijd in zitten. Ik ga hetzelfde doen als ik mijn CIC geheel werkende heb. Dat weet ik na deze week.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Bjorn's E60 523i
Mijn lijsten liggen bij de spuiter, eens kijken of dat net zo strak wordt als wrappen, maar als het goed is wel.
Re: Bjorn's E60 523i
Als het weer mee zit zal ik veel foto's maken een een DIY posten!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Spuiten kost ook al snel een paar honderd euro. Dan is een wrap een voordeligere keus. Maar ieder zijn meug.
Edit:
Bjorn, het kapje kan blijkbaar wel van de asbak af:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=35
Edit:
Bjorn, het kapje kan blijkbaar wel van de asbak af:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=35
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Bjorn's E60 523i
Spuiten is 125 euro
Maar wrappen is goedkoper uiteraard, spuiten kan meer hebben en dan weet je zeker dat het niet gaat blazen in de zon, al zijn daar de meningen/ervaringen over verdeeld.
En ja, wrappen kan je er altijd weer afhalen, maar aangezien ik een extra setje heb is dat voor mij niet belangrijk
Maar wrappen is goedkoper uiteraard, spuiten kan meer hebben en dan weet je zeker dat het niet gaat blazen in de zon, al zijn daar de meningen/ervaringen over verdeeld.
En ja, wrappen kan je er altijd weer afhalen, maar aangezien ik een extra setje heb is dat voor mij niet belangrijk
Re: Bjorn's E60 523i
De levensduur van de wrap gaan we zien. Tot op heden ben ik aan gereedschap zo'n 40 euro kwijt geweest (maar dat is ook nog handig voor de toekomst) en de wrap kost me 75 euro.
De levensduur van de wrap moeten we inderdaad bezien (al lees ik over dit 3M spul mensen die het er bij goed aanbrengen al ruim 2 jaar in hebben zitten en eruit ziet als de dag dat het werd aangebracht). Als het me na een tijdje niet meer bevalt komt er een andere set in in allu OEM. Maar ja, kan niet alles in een keer doen. Als ik in ieder geval maar snel van die klassieke look af ben.
De levensduur van de wrap moeten we inderdaad bezien (al lees ik over dit 3M spul mensen die het er bij goed aanbrengen al ruim 2 jaar in hebben zitten en eruit ziet als de dag dat het werd aangebracht). Als het me na een tijdje niet meer bevalt komt er een andere set in in allu OEM. Maar ja, kan niet alles in een keer doen. Als ik in ieder geval maar snel van die klassieke look af ben.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Heel goed,
Die alu heb ik nu en ligt bij de spuiter
Anders moest ik eerst de houten demonteren en deze naar de spuiter brengen hahaha
Die alu heb ik nu en ligt bij de spuiter
Anders moest ik eerst de houten demonteren en deze naar de spuiter brengen hahaha
Re: Bjorn's E60 523i
Voor €125 krijg ik dat niet gedaan denk ik. Heb zelf 3M carbon Wrap in mijn Audi gehad en dat is jaren lang goed gegaan. Ik ben er niet zo bang voor. Maar goed, met 2 koters op de achterbank met speelgoed tegen de plinten aan meppen zal ook met spuitwerk niet veel kunnen hebben
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Bjorn's E60 523i
En ooit leken ze zo schattig....
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Hahaha, daar heb ik geen last van gelukkig, en er komt een kogelharde industrielak op waar ik ook nog eens een nano-coating overheen zet, moet je wel met iets erg scherps komen wil je dat verprutsen
Re: Bjorn's E60 523i
Weet iemand trouwens de officiele naam van mijn leer? Heb dakota voorbij zien komen, maar weet het niet zeker. Op de optielijst staat dat deze auto geleverd is in stof...met allu trim lijsten
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Bjorn's E60 523i
Dan is dit waarschijnlijk geretrofit
Waarschijnlijk Dakota Schwarz, dat is het bij mij officieel tenminste :
Leder Dakota/schwarz (LCSW)
Waarschijnlijk Dakota Schwarz, dat is het bij mij officieel tenminste :
Leder Dakota/schwarz (LCSW)
Re: Bjorn's E60 523i
Ja maar ik bedoel de naam van mijn bruine leer zoals de foto's op pagina 1Bart70 schreef:Dan is dit waarschijnlijk geretrofit
Waarschijnlijk Dakota Schwarz, dat is het bij mij officieel tenminste :
Leder Dakota/schwarz (LCSW)
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60