De afgelopen 2 maanden is het betreft de werkzaamheden aan de BMW rustig geweest. Ons motorraceteam is druk geweest met het opbouwen van de nieuwe racemotor en we hebben de eerste 2 wedstrijden van het seizoen achter de rug, wat resulteerde in een 2e plaatst en in de 2e wedstrijd een 4e plaats.
Afgelopen weekend weer met de BMW verder gegaan.
Na het monteren van de achterschokbrekers merkte ik al snel dat deze niet zo ingesteld konden worden dat de auto heel laag kon.
Hieronder de foto waarbij hij achter op de laagste stand stond.
Na wat mail communicatie met de leverancier over de achterste bussen (want deze vond ik te lang), kwam ik met de leverancier er niet uit.
Dan maar eigen maatregelen nemen...
Zo was het eerst
En zo werd er wat geslepen, afgedraaid en gelast.
Met als resultaat:
Ik vind dit voorlopig prima.
De schokbrekers zijn qua travel/negetieve veerweg op Bert zijn rekentabel afgesteld.
Voor kan ik altijd nog 18 mm lager en achter zeker nog 35mm als ik dat zou willen.
Omdat ik sinds de aanschaf van de auto er nog steeds niet mee op het circuit heb gereden, heb ik voor mijzelf een deadline ingesteld waarop ik wil rijden. Dit zal dan gewoon een rustig dag worden waarbij ik het motorblok eens kan voelen, horen, eens kijken wat de remmen doen en verder kijken wat er nog uit gaat komen. Maar 27 juni is de dealine om op Zandvoort te gaan “proef rijden”.
Ik heb een lijst opgesteld met wat er nog minimaal moet gebeuren om de 27e te kunnen rijden.
Denk hierbij aan olie wisseles, banden wissel, het vastzetten van bedrading en zekeringkast, stoel, gordels en tellerbak vastzetten en etc.
Ik moest ook nog een voetenplaat maken. Deze keer wilde ik graag ook een steun voor mijn linkervoet, zodat ik die ook nog ergens kwijt zou kunnen.

Tellerbak gemonteerd. Bij komt er geen dashboard meer in. Ik zie de toegevoegdewaarde er niet van en het scheelt aanzienlijk qua gewicht.
Zekeringkast weer vast gezet.
Grote spiegel opgehangen.
Het e.a.a. moet nog cosmetisch afgewerkt worden, maar het zit in en ik kan er mee rijden.
Ik had al 2 jaar OZ superleggera velgen liggen. Deze komen onder een 130i cup auto vandaan.
Deze velgen zijn 2 kilo per stuk lichter dan de huidige BMW velgen. Dus werd het maar eens tijd om deze te gaan gebruiken. Ik zat nog even met de bandenkeus te rommelen. Aangezien ik toch 2 setjes 17 inch velgen heb, wilde eigenlijk 1 set met slicks en 1 met regenbanden maken. Dit idee schuif ik nog even door en heb ik nu Nankang NS2R banden kunnen kopen. 4 stuks zo goed als nieuw (95%) en 2 helemaal nieuw, voor de prijs van 3,5 nieuw banden. Deze velg en band combinatie zijn trouwens 2,5 kilo perstuk lichter dan de huidige BMW velg met bridgestone Potenza re 070 combi.
Ruben.