Vrijdag middag eindelijk weekend.
deuren van slot en geen Pompgeluid....
dus geen druk om het SMG schakel systeem in werking te stellen.
en met de mazzel dat de bak in de 1e versnelling staat geen beweging erin te krijgen.
gelukkig na een dag of 4 ging het regenen en was het vochtig weer.
dus de kans dat er weer weerstand komt tussen de koolborstels is groot.
en met deze mazzel ging de pomp draaien bij het openen van de deur.
snel deze op de brug gezet en de pomp eraf gehaald..
wat bleek de pomp zelf was de keering van lek en deze olie liep de motor in....
pure ellende.
1 van de 2 koolborstels was ook op ( vandaar het niet draaien )
nadat de pomp zelf een paar dagen in de wd40 lag te weken kwam de nieuwe motor binnen.
Dit alles weer in elkaar gezet plus een nieuwe keerring van de pomp ( van PU ! dit kan tegen dit soort olie)
nu kwam de uitdaging om alles weer goed op de bak te krijgen.
de pomp zit vast op een beugel die niet vast te zetten is met pomp erop.
hierdoor heb ik toch besloten een oog we te halen van de beugel.
hierdoor zit deze nu vast met 2X M8 en 2X m6 en ik denk niet dat de beugel er daardoor af zal vallen..
weer opnieuw ontluchten en we konden weer
gelijk de keerring van de koppelings cillinder besteld ( deze gaan ook na een aantal jaar ook lekken)
nu eens bedenken hoe we dit makkelijk gaan vervangen zonder de bak eraf te halen....