Pagina 3 van 3

Re: HELP ! Problemen sinds vervangen riem vd krukaspoelie

Geplaatst: 03 aug 2015, 20:16
door Hafid
Ik had een zelfde probleem mijn riem was ook gesprongen, mijne opgelost door het volgende:

- Nieuwe riem
- Nieuwe spanner en omlooprol

Bleef maar leeg lopen de accu en ik hoorde getjielp bij de rollers ( wist niet welke )

Vervolgens rol voor rol afgeluisterd en bleek dat de Poelie van mijn stuurbekrachtiging een barst had in het hart. Kennelijk ook de oorzaak geweest waarom de Multiriem in eerste instantie was gesprongen. Poepie besteld bij de dealer ( bij de sloop vroegen ze er 50 euro voor, nieuw bij de dealer 38 euro.......)

Bij het demonteren van de Poele kwam ik tussen de bevestiging van de poule en het inwendig hart van het draaimechanisme nog een aantal stukjes oude riem tegen. Deze zorgde voor gezeur en ook voor het feit dat de riem bleef slippen, waardoor de alternator (Dynamo) niet goed wou bijladen. Hierdoor dus steeds de melding " verhoogde accu ontlading"

Vervolgens (omdat alles was uitgevallen) accu laten coderen al zijnde een niet AGM accu ( dit is namelijk fabrieksaf wel het geval ) na het coderen ( had er een nieuwe accu in zitten, zonder AGM ) accu opnieuw geregistreerd. Auto lijkt weer als nieuw !

Re: HELP ! Problemen sinds vervangen riem vd krukaspoelie

Geplaatst: 03 aug 2015, 20:20
door Hafid
Ohja, toen ik naar een willekeurige garage ging, werd er meteen geroepen: "Dynamo wisselen" en de andere riep weer, nee je krukaspoelie wisselen....... pas dus op met zomaar dingen wisselen, en zoek eerst goed het probleem op. Mij is ook wel bekend dat als ik alle draaiende delen ga verwisselen dat uiteindelijk ooit het probleem is opgelost, maar je moet dan maar net zin hebben in een dikke rekening, mijn totale kostenplaatje was aan het einde van de rit inc montage 240 euro. Daarin zat:

- Multiriem gates
- V Snaar gates
- Spanner Ina
- Omlooprol Ina
- Poelie BMW OEM
- Arbeid