Re: HELP ! Problemen sinds vervangen riem vd krukaspoelie
Geplaatst: 03 aug 2015, 20:16
Ik had een zelfde probleem mijn riem was ook gesprongen, mijne opgelost door het volgende:
- Nieuwe riem
- Nieuwe spanner en omlooprol
Bleef maar leeg lopen de accu en ik hoorde getjielp bij de rollers ( wist niet welke )
Vervolgens rol voor rol afgeluisterd en bleek dat de Poelie van mijn stuurbekrachtiging een barst had in het hart. Kennelijk ook de oorzaak geweest waarom de Multiriem in eerste instantie was gesprongen. Poepie besteld bij de dealer ( bij de sloop vroegen ze er 50 euro voor, nieuw bij de dealer 38 euro.......)
Bij het demonteren van de Poele kwam ik tussen de bevestiging van de poule en het inwendig hart van het draaimechanisme nog een aantal stukjes oude riem tegen. Deze zorgde voor gezeur en ook voor het feit dat de riem bleef slippen, waardoor de alternator (Dynamo) niet goed wou bijladen. Hierdoor dus steeds de melding " verhoogde accu ontlading"
Vervolgens (omdat alles was uitgevallen) accu laten coderen al zijnde een niet AGM accu ( dit is namelijk fabrieksaf wel het geval ) na het coderen ( had er een nieuwe accu in zitten, zonder AGM ) accu opnieuw geregistreerd. Auto lijkt weer als nieuw !
- Nieuwe riem
- Nieuwe spanner en omlooprol
Bleef maar leeg lopen de accu en ik hoorde getjielp bij de rollers ( wist niet welke )
Vervolgens rol voor rol afgeluisterd en bleek dat de Poelie van mijn stuurbekrachtiging een barst had in het hart. Kennelijk ook de oorzaak geweest waarom de Multiriem in eerste instantie was gesprongen. Poepie besteld bij de dealer ( bij de sloop vroegen ze er 50 euro voor, nieuw bij de dealer 38 euro.......)
Bij het demonteren van de Poele kwam ik tussen de bevestiging van de poule en het inwendig hart van het draaimechanisme nog een aantal stukjes oude riem tegen. Deze zorgde voor gezeur en ook voor het feit dat de riem bleef slippen, waardoor de alternator (Dynamo) niet goed wou bijladen. Hierdoor dus steeds de melding " verhoogde accu ontlading"
Vervolgens (omdat alles was uitgevallen) accu laten coderen al zijnde een niet AGM accu ( dit is namelijk fabrieksaf wel het geval ) na het coderen ( had er een nieuwe accu in zitten, zonder AGM ) accu opnieuw geregistreerd. Auto lijkt weer als nieuw !