Of je tegen een betonnen muur praat, idd Degids.
Sommigen snappen het nog steeds niet dat krukas pk's helemaal niet te meten zijn. (zonder het blok uit te bouwen)
OOK niet op een testbank/rollenbank!
Denk nu eens even na, verliezen zoals warmte , wrijving in de transmissie / lagers etc etc zijn toch helemaal niet door de bank te meten!
Ook die zijn verliezen per auto totaal verschillend, en kun je er dus ook niet een of andere formule op loslaten om dat correct te corrigeren.
Maar dat doet de bank dus wel..
Die software matige CORRECTIES zijn dus niet gemeten.. maar verzonnen
Waardoor je dus uiteindelijk verzonnen berekende krukas pk's krijgt.
Je hoeft maar 1 variabel te veranderen in de hele lange berekening en men krijgt hele andere berekende verzonnen krukas pk's.
En ja, dat is dus oplichting als je krukas pk's verkoopt/ op je website neerzet..
Ook het liefst 5-10 pk meer dan de concurrent op de website zetten, want er word immers gedacht dat de tuner die er de meeste pk's uit weet te halen de beste tuner is.
En dan gaan de mensen daar naar toe..(ja, zo dom zijn de meeste mensen).
Het is dus een grote wedstrijd op het internet bij chiptuners wie er maar de meeste pk's neer durft te zetten op de website.
En ja, de tuner kan de testbank de beloofde pk's laten uitdraaien. (de verzonnen waardes zijn namelijk tevens zwaar te manipuleren)
Klant tevreden met uitdraai testbank en laat dat trots aan de buurman zien of post het op een forum.
Wat weer meer klanten oplevert, want die geweldige cijfertjes wil iedereen.
En idd, de 535D kunnen veel meer pk's uit gehaald worden (die zitten namelijk bovenin het toerental gebied). Maar de automaat is de limiterende factor. Deze jan echt maar een 11% meer NM's verwerken, alles wat er meer op gezet wordt sloopt hem !
Maar Chris, als het je alleen maar om zoveel mogelijk pk's gaat, ga lekker je gang, niet huilen als je bak of andere zaken verrot gaan
Bij Hartog ben je wel in goede handen
EDIT
Linkje van tuner die kort vertelt hoe het zit op zijn website :
http://www.jdw-ae.nl/web/nl/94_Bij%20so ... gelijk.htm