Vandaag was het zover, OEM-naafkappen kwamen binnen, dus snel uitgepakt en naar de schuur:
In de velgen gedaan en aan de gang, ging prima totdat bij het laatste wiel de anti-diefstalbout besloot ook de rechtmatige eigenaar van de velg te gaan dwarszitten en bleef vastzitten.
Uiteindelijk bleek de bout zelf niet helemaal fris meer, hij verdomde het om met de speciale dop losgedraaid te worden.
Had ze net een paar weken geleden voor weinig overgenomen via Marktplaats, maar het bleek dus ook niks.
Van alles geprobeerd luchtsleutel, verlengpijp aan de sleutel, nada.
Ondertussen begon de dop aardig uitgelubberd te raken......
BMW-specialist die hem laatst heeft onderhouden is meestal op zaterdag aan het hobby-en met oud BMW spul dus ik ben daar maar heengegaan, in de hoop daar de oplossing te vinden.
Heeft hem ook geprobeerd los te krijgen, noppes, ook niet met een soort boutenmoordenaar, met tegengestelde draad, kop was net te groot.
Dus maar weer naar huis, om er dan maar een bout op te gaan lassen, last resort.....
Snel de andere 3 eruit weten te halen, voordat de dop het helemaal zou begeven.
Standaard bout erin, en toen bedacht ik me een trucje wat ik al eerder op een dolle bout gebruikt had, een overmaat dop.
Ik had nog een ouwe dop 17 liggen, en heb deze er met een moker opgeslagen.
2x flink kracht zetten en toen ging ie.....
Meteen een OEM-set besteld, dit moet ik nooit meer hebben.......
Enfin, zo zag ie er uit:
En nu zo:
Ben erg blij met het eindresultaat.........
![:W :W](./images/smilies/king.gif)