Vpzeeman's E61 535d - te koop
Re: Vpzeeman's E61 535d
Een gat zagen kan natuurlijk altijd ;-)
Het gaat om de afwerking van de 2 panelen die het gat netjes afwerken. Deze vallen om de zijkant van de neerklapbare leuning heen.
Je kan deze delen natuurlijk ook aanpassen, maar daar zou ik zelf niet snel aan beginnen.
Het gaat om de afwerking van de 2 panelen die het gat netjes afwerken. Deze vallen om de zijkant van de neerklapbare leuning heen.
Je kan deze delen natuurlijk ook aanpassen, maar daar zou ik zelf niet snel aan beginnen.
Re: Vpzeeman's E61 535d
Mijn projectje gaat ook nog steeds verder.
Over 2 weken wordt de 535D gechipt, en ik heb begrepen dat de intercooler maar net toerijkend is bij een standaard motor. Na chippen zal de inlaat temperatuur dus hoog gaan oplopen door de hogere turbodruk.
Ik heb dus maar een grotere intercooler besteld. Het is een Wagner geworden. Deze past als het goed is zonder grote aanpassingen.
Plaatje:
Over 2 weken wordt de 535D gechipt, en ik heb begrepen dat de intercooler maar net toerijkend is bij een standaard motor. Na chippen zal de inlaat temperatuur dus hoog gaan oplopen door de hogere turbodruk.
Ik heb dus maar een grotere intercooler besteld. Het is een Wagner geworden. Deze past als het goed is zonder grote aanpassingen.
Plaatje:
Re: Vpzeeman's E61 535d
Gister de 2 kabelgootjes van het raam ook los gehaald en aangepast. De kabels waar ik bij kon wat dikker omwikkeld om het buigen tegen te gaan.
Nu afwachten hoe lang de kabels nu mee gaan....
Nu afwachten hoe lang de kabels nu mee gaan....
Re: Vpzeeman's E61 535d
Van het weekend een paar uur op mn rug onder de 535 gelegen. De Wagner intercooler zit erop.
Wat een mooi product wat prachtig past.
Hij is er nu klaar voor om vrijdag bij Van Vught Tuning de bank op te gaan. Ik ben zéér benieuwd wat hij gaat doen .
Wat een mooi product wat prachtig past.
Hij is er nu klaar voor om vrijdag bij Van Vught Tuning de bank op te gaan. Ik ben zéér benieuwd wat hij gaat doen .
Re: Vpzeeman's E61 535d
Goed bezig Maar hij is nog niet snel genoeg?
400 pk en 700 NM moet makkelijk kunnen maar hou wel de spaarpot klaar
400 pk en 700 NM moet makkelijk kunnen maar hou wel de spaarpot klaar
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Vpzeeman's E61 535d
Het is nooit snel genoeg hé
Met mijn vorige auto's ben ik altijd technisch aan het aanpassen geweest. Een hobby zeg maar.... Dus met de bijkomende kosten ben ik bekend.
Even een klein doorkijkje. VW Golf 4 1.9 TDI getuned tot 250 pk en 520 Nm. VW Passat Variant 2.0 TDI DSG getuned tot 175 pk (hier miste ik toch serieus vermogen). Hierna de 535d.
Met mijn vorige auto's ben ik altijd technisch aan het aanpassen geweest. Een hobby zeg maar.... Dus met de bijkomende kosten ben ik bekend.
Even een klein doorkijkje. VW Golf 4 1.9 TDI getuned tot 250 pk en 520 Nm. VW Passat Variant 2.0 TDI DSG getuned tot 175 pk (hier miste ik toch serieus vermogen). Hierna de 535d.
Re: Vpzeeman's E61 535d
Ik had in een test van Mosselman gelezen dat de Wagner intercoolers maar matigjes zijn.
In hun specifieke test (auto: BMW 135i N54 2008) zelfs minder dan stock.
Linkje naar de test (pdf)
In hun specifieke test (auto: BMW 135i N54 2008) zelfs minder dan stock.
Linkje naar de test (pdf)
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Vpzeeman's E61 535d
Boeiend stuk. Ze hebben het ook echt serieus aangepakt.
Het is natuurlijk niet de info die ik nu graag zou zien .
Het is wel dat de intercooler die getest is een hele andere inhoud heeft dan de cooler voor een 535d. Maar daaruit is geen conclusie te trekken.
Ik ben benieuwd wat de gemeten temperaturen zijn tijden het tunen op de vermogensbank. Als de temperatuur na de cooler mooi laag blijft is er al flinke winst ten opzichte van OEM.
Het is natuurlijk niet de info die ik nu graag zou zien .
Het is wel dat de intercooler die getest is een hele andere inhoud heeft dan de cooler voor een 535d. Maar daaruit is geen conclusie te trekken.
Ik ben benieuwd wat de gemeten temperaturen zijn tijden het tunen op de vermogensbank. Als de temperatuur na de cooler mooi laag blijft is er al flinke winst ten opzichte van OEM.
Re: Vpzeeman's E61 535d
Ga je met beide intercoolers temperatuurmetingen doen? Ik hoop dat je nieuwe intercooler niet teleurstelt.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Vpzeeman's E61 535d
Ik heb de originele netjes in de schuur opgeborgen om bij verkoop weer te monteren. Dus hier ga ik niks mee doen.
De Wagner zal het dus gewoon moeten doen
De Wagner zal het dus gewoon moeten doen
Re: Vpzeeman's E61 535d
Mooi materiaal, ik ben benieuwd naar het resultaat van het chippen.
Re: Vpzeeman's E61 535d
Mooie wagen en lekker bezig !
Wat betreft je wielen, lastige keuze.
Ik zou eerst voor een m-pakket gaan, daar wordt de wagen zoveel mooier van, maar ieder zijn ding natuurlijk !
Wat betreft je wielen, lastige keuze.
Ik zou eerst voor een m-pakket gaan, daar wordt de wagen zoveel mooier van, maar ieder zijn ding natuurlijk !
Re: Vpzeeman's E61 535d
De M-wielen ga ik in de zomer rijden. De originele velgen komen winterbanden op.
De M-bumpers laat ik voor wat het is. Het staat een E61 zeker fraai.
Op de 535d staan de standaard bumper lekker ingetogen. Meer wolf is schaapskleren. Daar hou ik wel van
De M-bumpers laat ik voor wat het is. Het staat een E61 zeker fraai.
Op de 535d staan de standaard bumper lekker ingetogen. Meer wolf is schaapskleren. Daar hou ik wel van
Re: Vpzeeman's E61 535d
Gister een volle dag bij Van Vught Tuning bezig geweest.
In de ochtend de thermostaten en de complete multiriemen vervangen.
's Middags de vermogenbank op voor de chip op maat. De eerste run, standaard, run gaf meteen al mooie waarden. 319 pk en 657 Nm. De auto was dus al gechipt en opzicht niet heel gek.
Toen de originele software erin gezet om te kijken of de techniek nog 100% is. Dit gaf 289 pk en 565 Nm. Komt aardig met origineel overeen.
Toen de chip op maat. Na een paar runs een mooie 345 pk en 700 Nm. Mooie waarden die veilig worden bereikt. Hele bruikbare pk's dus.
Een punt is wel dat het koppel pas 300 toeren later wordt bereikt dan andere 535d's die bij VVT zijn geweest. Hier gaan we later nog naar op zoek om te kijken wat hier de oorzaak van is.
Op de weg naar huis toch even spelen. Er is opzicht niet heel veel bij gekomen, maar je merkt toch dat hij vlotter is. Maar het grote verschil is toch dat de auto bij tussensprints veel vlotter oppakt. Dat is toch een verschil tussen tuners wat niet aan een vermogensuitdraai is te zien.
In de ochtend de thermostaten en de complete multiriemen vervangen.
's Middags de vermogenbank op voor de chip op maat. De eerste run, standaard, run gaf meteen al mooie waarden. 319 pk en 657 Nm. De auto was dus al gechipt en opzicht niet heel gek.
Toen de originele software erin gezet om te kijken of de techniek nog 100% is. Dit gaf 289 pk en 565 Nm. Komt aardig met origineel overeen.
Toen de chip op maat. Na een paar runs een mooie 345 pk en 700 Nm. Mooie waarden die veilig worden bereikt. Hele bruikbare pk's dus.
Een punt is wel dat het koppel pas 300 toeren later wordt bereikt dan andere 535d's die bij VVT zijn geweest. Hier gaan we later nog naar op zoek om te kijken wat hier de oorzaak van is.
Op de weg naar huis toch even spelen. Er is opzicht niet heel veel bij gekomen, maar je merkt toch dat hij vlotter is. Maar het grote verschil is toch dat de auto bij tussensprints veel vlotter oppakt. Dat is toch een verschil tussen tuners wat niet aan een vermogensuitdraai is te zien.
Re: Vpzeeman's E61 535d
Mooi, zeker als je roetfilter en katalysator er nog inzitten is dit een zeer nette waarde.
wel vreemd van die 300toeren later dan vergelijkbare auto's, had hij een mogelijke oorzaak gegeven?
Jammer dat je niet het verschil tussen oude en nieuwe intercooler hebt gemeten, neem aan dat niet elke 535d deze intercooler gemonteerd heeft, waar komen die met de tuning op uit in vermogen??
Waar ik zelf mijn 535d nog een keertje voor zou willen tunen is voor de tussensprints, Echt heerlijk lijkt me dit
Mag ik vragen wat Van Vught rekent voor een tuning als deze?
Gr,
Vincent
wel vreemd van die 300toeren later dan vergelijkbare auto's, had hij een mogelijke oorzaak gegeven?
Jammer dat je niet het verschil tussen oude en nieuwe intercooler hebt gemeten, neem aan dat niet elke 535d deze intercooler gemonteerd heeft, waar komen die met de tuning op uit in vermogen??
Waar ik zelf mijn 535d nog een keertje voor zou willen tunen is voor de tussensprints, Echt heerlijk lijkt me dit
Mag ik vragen wat Van Vught rekent voor een tuning als deze?
Gr,
Vincent