Zo, daar ben ik weer. Door drukte ruim 1 maand niks geplaatst. Er is een hoop gebeurd ondertussen. Zo ben ik met de BMW meerdere keren naar Duitsland en Frankrijk geweest en zelfs naar Corvera (Murcia) Zuid-Spanje. Sinds januari al meer dan 50.000 kilometer gereden met de BMW.
Ondertussen een trekhaak onder de auto laten monteren begin oktober.
Begin oktober getracht de Volkswagen Passat 2.0 (1425 KG) van mijn vader op een auto-ambulance (660 KG) naar Nederland brengen, de auto was gestrand in Hochstadt boven Nürnberg met een opgeblazen motor. Ging perfect, de BMW had het zwaar maar alles ging goed. Totdat we na circa 100 km door de polizei van de weggehaald werden.
40% Overbeladen bijna 2.100 KG terwijl de auto 1.475 KG mag trekken. Don't try this at home.
Iedere week rijd ik naar Lille en/of Parijs om mensen weg te brengen en op te halen. Omdat de kofferbak vol is door de LPG-tank doe ik dit nu met een aanhanger(tje).
Eind oktober voor 3 volle daagjes naar Zuid-Spanje geweest met BMW en aanhanger. Tijdens de 2de dag van mijn vakantie een klapbandje, pure slijtage van de band. Het karkas was al zichtbaar. Even de ANWB bellen en binnen 2 uur zat ik in de taxi achter mijn eigen auto aan die op een auto-transsporter stond. 20,- Euro voor een zo goed als nieuwe band en weer door.
Terugreis naar Nederland 2.100 km in 23 uur non-stop:
De APK vervalt 12 januari dus ik mag de auto alweer voor de APK naar de garage sturen, direct maar gedaan. Gisteren is de auto nagelopen door de garage:
- 3 Nieuwe banden (Tsja, na 50.000 km op dezelfde banden die al onder de auto zaten bij aanschaf)
- 2 Fuseekogels
- 1 Kentekenlampje (lag al klaar in de auto, gratis van de sloop
)
Afspraak gemaakt de fuseekogels maandag te laten monteren, wil ik de auto de garage uitrijden start de auto niet meer. Weer iets met de BENZINE-brandstofpomp. Tsja, als je dan toch in de garage staat....
Na controle werd duidelijk dat de brandstofpomp geen stroom krijgt bij starten maar de spanning is in orde. Kabelbreuk waarschijnlijk, wordt maandag vervangen. Relais en zekeringen zijn gecontroleerd en andere brandstofpomp van de sloop is ook geprobeerd.
Dit gebeurd even op vrijdag de 13de, met het cijfer 13 in het kenteken terwijl ik direct naar Frankrijk zou rijden. En dan nu de aanslagen op het nieuws, het moest zo zijn denk ik....