Pagina 3 van 5

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 17:28
door M.arco
Gave foto's! Auto staat er erg netjes bij.. Kan ook zeker zonder Mpakket!



*een beetje bandenzwart had het afgemaakt :whistle:

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 20:01
door MarcelN
tom_il schreef:Als het de gewone lci xenons zijn, zoals ik ze gezet heb, zit er niets in. De lens is zwart.
Klopt, nog eens goed gekeken en zien er zwart uit, geen idee waar ik het dan gezien heb. :gek:

M.arco schreef:Gave foto's! Auto staat er erg netjes bij.. Kan ook zeker zonder Mpakket!
Dat zeker, maar....

Het is toch ook geen :///m: waarom dan zo'n pakket, dat heb ik nooit begrepen dat wannabee gedrag, boor je dan ook een gat in je tank? :popcorn:

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 20:19
door lekkerwijf1
@RML84 Super auto zo, Een eibach set met style 128 doet het altijd goed. Het lijkt wel of jou styling 128 hyper zilver is gespoten....

@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 20:28
door MarcelN
lekkerwijf1 schreef:@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.
ojee, ik roep weer iets, maar weet niet waar die hangt blijkbaar.
Ik kreeg de indruk dat het meer uiterlijk plastic was, wannabee aka Johnny, ik heb het dus mis?
Maatje heeft een M5 V8 die nieuwe, wel heftig, maar niet mijn ding die kosten verbruik/onderhoud.
Ik ben meer van de wolf in schaapskleren, luxe van binnen, ouwe lul van buiten, totdat.... :driving:

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 20:34
door lekkerwijf1
MarcelN schreef:
lekkerwijf1 schreef:@MarcelN
Waarom moet je een gat in je tank boren voor een M pakket, Gaat die dan sneller ? Tussen een M pakket en een m5 pakket zit veel verschil.
ojee, ik roep weer iets, maar weet niet waar die hangt blijkbaar.
Ik kreeg de indruk dat het meer uiterlijk plastic was, wannabee aka Johnny, ik heb het dus mis?
Maatje heeft een M5 V8 die nieuwe, wel heftig, maar niet mijn ding die kosten verbruik/onderhoud.
Ik ben meer van de wolf in schaapskleren, luxe van binnen, ouwe lul van buiten, totdat.... :driving:
M-pakket kan het plastic uiterlijk zijn. Maar daar kan ook bij horen een M-onderstel, Zwart binnenhemel etc. Dit wordt op sommige e60/e61 standaard geleverd af fabriek. En er zijn vele forummers die een M-pakketje hebben en het kan zeer ingetogen lijken (Velgen maken een auto al gauw sjonny vind ik) Dit lijkt nog niet helemaal op een m5 pakket. Mijn huidige wagen is ook weer helemaal standaard van buiten. Maar van binnen (individual) zitten voor mij alle fijne opties erop. Plus de lekkere motor.

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 21:33
door Quadrantz
M-pakket is inderdaad heel iets anders als een wannabe M5-rijder ;).

M-uitvoering kan af-fabriek gekozen worden waarbij je wat mooie extra's krijgt zoals inderdaad een zwarte hemel en een M-stuur wat een FLINK verschil is met het standaard stuurtje. Het M-pakket kijkt een stuk sportiever (vind ik :P) en maakt het niet zo'n oude lullen bak (is mijn mening ;)).

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 20 sep 2015, 22:12
door Degids
Je mag wel eens een sprint vergelijking doen met die ouwe lullenbak van mij? :whistle:

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 21 sep 2015, 09:35
door Quadrantz
Als die niet gechipt is zouden ze aardig gelijk op moeten gaan (heb nu 275pk) maar als die wel gechipt is leg ik het af ;).

Wolf in schaapskleren heeft ook wel wat maar ik vind de sportieve look toch wat mooier (vind ik dan he!!) :P

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 21 sep 2015, 09:58
door Degids
Ik heb slechts een eco tuninkje en ik ontbeer natuurlijk ook dat M-pakket, moet een makkie voor jouw M-line zijn toch? :devil:

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 21 sep 2015, 13:09
door RML84
M.arco schreef:Gave foto's!
*een beetje bandenzwart had het afgemaakt :whistle:

ssst. Je hebt gelijk maar ik ben door tijdnood afgehaakt bij dit stadium. De binnenkant moet ook nodig geruimd worden :gek:

Probeer vanmiddag de auto af te maken. Vrouw heeft hem nu mee :bang:
Ook moet ik mijn egr thermostaat nog vervangen want hij drinkt nu een liter koelvloeistof per 1000 km :s
Zit een scheurtje in de montagepunt van deze oude thermos en de vocht spatten zijn op de EGR koeler te zien. :(
lekkerwijf1 schreef:@RML84 Super auto zo, Een eibach set met style 128 doet het altijd goed. Het lijkt wel of jou styling 128 hyper zilver is gespoten....
Vwb mijn kleur 128, ik heb werkelijk geen idee. Ik heb ze zgan gekocht met de banden. Er zat en zit nog geen krasje op de velg maar kan ook geen verfkleur verschillen ontdekken. Wat zou het normaal moeten zijn dan qua kleur?

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 21 sep 2015, 21:56
door lekkerwijf1
Aah ik heb nog ff rondgekeken en zie dat inmiddels de imitaties ook al in hyper zilver verkocht worden.(huiswerk niet goed gedaan) Wel vett een jaar of wat terug waren ze alleen in zilver te koop. :W staat hem goed in ieder geval

Re: BMW E61 530d HE TitanGrau (Eibach) (New pics)

Geplaatst: 23 sep 2015, 09:27
door RML84
Dank je.... Toch kijk ik altijd om mij heen voor andere velgen. Deze blijven mooi, maar variatie ben ik ook wel van.
Voor alsnog moet ik een mooie set voor de winter gaan scoren. 18 inch met goed winterrubber.

Re: BMW 530D E61 HE TitanGrau (Spruitstuk kapot)

Geplaatst: 09 okt 2015, 10:48
door RML84
Dinsdag werd ik verrast door een weigerende 5. Plof kwam ten gehore en de foutmelding verhoogde uitstoot kort daarvoor gehad. Onder de motorkap alles zwart en rijden ho maar.

Het spruitstuk was al ingescheurd maar nog niet drastisch. Nu kwam alles in een stroom versnelling. Onderweg al gebeld met VVT en die bestelden direct een nieuw gemodificeerd gietijzer spruitstuk. Ik kon direct terecht, ook al zaten ze al voor 6 weken volgeboekt.

Na wat sleutelen kwam het bericht dat mijn spruitstuk op meerdere plaatsten was gescheurd, inlaat slang van de turbo deels was gesmolten, kat en roetfilter verstopt zaten en mijn luchtfilter compleet zwart was.

Gisteren helemaal weer opgebouwd en een proef run op de bank. Haalde niet de standaard specs en vanmorgen verder op zoek gegaan naar de oorzaak. (202.6pk en 503.4NM)

Dpf, egr etc al dicht. Na chip getracht betere waarden te halen echter slechts 225pk en 560 koppel. Hopelijk, na de oorzaak gevonden te hebben, alsnog naar 250+ en 600 koppel.

Direct ook de thermostaat en een beurt erbij gegaan. 13e maand is al wel uitgegeven nu.
Service van VVT niets anders dan lof.

Vandaag nog even het bericht dat alles was nagelopen en de oorzaak, van het ontbrekende vermogen, gezocht moest worden in de turbo. Kennelijk toch ouderdom icm eventuele schade door de plof.
Een nieuwe ligt even niet in het financiele verschiet. Zoeken naar een jonge donor of een geldboom planten.
Hij rijdt wel gewoon goed nu echter moet ik het stellen met 202pk/503nm ipv 218/500. 16 paarden naar de slachtbank gegaan dus. :gek:

Afbeelding
Anwb voor de sleep naar VVT

Afbeelding
Een grote roet oase onder de klep

Afbeelding
Lekker grind happen op de vluchtstrook :roll:

Afbeelding
Ondanks een volle agenda, toch direct aan de slag om mij te helpen :duimen:

Afbeelding
Spruitstuk op meerdere punten gescheurd :o

Afbeelding
Turboslang inlaattraject gesmolten door hete gassen en de propeller deels afgebroken en waarschijnlijk fijn gemaald door de turbo.

Afbeelding
Luchtfilter wat korte tijd dienst heeft gedaan als roetfilter :'(

Afbeelding
Auto op de bank. Bleken dus wat paarden met pensioen gegaan te zijn :bah:

Afbeelding
De grafiek waar ik eerst mee rond ga rijden.

Hij rijdt al wel veel beter dan hij daarvoor ooit gedaan had. Zowel roet als cat zaten propvol en niet meer te redden. Beiden leeg geklopt. Egr manueel en digitaal dicht. Eerst maar weer genieten van de 5, wellicht in een later stadium alsnog de tuning :driving:

Re: BMW 530D E61 HE TitanGrau (Spruitstuk kapot)

Geplaatst: 09 okt 2015, 10:50
door Bart70
Vervelende dingen, aan de andere kant, hij is wel weer gereed voor een hoop plezierig kilometers :duim:

Wie weet komt er nog een 14e maand :devil:

Re: BMW 530D E61 HE TitanGrau (Spruitstuk kapot)

Geplaatst: 09 okt 2015, 10:59
door Patrickk
Mag ik vragen wat de km stand is en gebeurt dit vaker bij de diesels?
Miijn vader heeft een 525d 2005 met nu 240k erop?