Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
reinoudlouman

Re: Lex_b3' 325ti compact, M-pakket opgehaald!

Bericht door reinoudlouman » 14 feb 2017, 10:32

mooie bak ! veel plezier ermee.

Lex_b3

Re: Lex_b3' 325ti compact, M-pakket opgehaald!

Bericht door Lex_b3 » 14 feb 2017, 17:57

Dankje!

Heb er het afgelopen weekend wel even plezier van gehad... :whistle:

Afbeelding
Afbeelding
Nóg een reden om op te schieten met het M-pakket.

Zou uitdeuken zonder spuiten slagen op de carrosserie? (linksonder achterlicht)

Uiteindelijk moet het natuurlijk ook gespoten worden, maar ik wil dit + een beetje roest op de hoek van de bumper/wielkast meenemen wanneer het M-pakket gespoten gaat worden.
Of wordt dit hoekje eerder plamuren?

Hoe makkelijk is een klein gedeelte te laten spuiten met mijn kleur? (Topasblau)

frankyman

Re: Lex_b3' 325ti compact

Bericht door frankyman » 15 feb 2017, 08:59

Leuk heh sneeuw en bmw's :whistle:

Dat op je velgen, is dat niet gewoon remstof? daar heb je namelijk speciale reinigers voor :)
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 15 feb 2017, 10:39

Ik heb er nog heel even snel naar gekeken toen we met de klauw bezig waren, maar het lijkt toch ernstig op beschadigingen waar dan vervolgens vuil in zit. Niet dat ik ze super goed heb schoongemaakt, maar het voelde niet alsof het er op zat, meer er in helaas...

Ga dit wel goed in de gaten houden voordat ik mijn nieuwe velgen erop knal!

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 27 feb 2017, 09:59

Van het weekend weer even besteed aan motorisch onderhoud, Had veel last van olie op het spruitstuk waardoor je bij het stoplicht helemaal high wordt van de verbrandde olielucht.

Eerste wat we hebben gedaan is de kleppendekselpakking, luchtfilter en oliefilter vervangen, en de vloeistoffen bijgevuld. Nu ruik ik het uiteraard nog steeds een beetje, maar laten we hopen dat dat resten olie zijn die nog in het spruitstuk gebrand zitten. Alles ziet er nog schoon uit in ieder geval, alleen zag de oude kleppendekselpakking er nog als nieuw uit..

Afbeelding

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 01 mar 2017, 12:32

Afgelopen weekend dus de kleppendekselpakking vervangen, maar ik denk toch dat dit niet de lekkage op het spruitstuk veroorzaakt. Ik las veel over de vacuümpomp, maar kan niks voor de M54B25 vinden. Zit deze niet op 6 cilinders? Ook kan ik niet helemaal achterhalen waar het vandaan komt. In de buurt van de lambasonde in ieder geval..

Het is vooral te ruiken na een stoplichtsprint.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 01 mar 2017, 13:18

Weet niet of ze de secundaire luchtpump op het uitlaat spruitstuk bedoelen, niet ieder M54 heeft deze (die van jou in dit geval ook niet).

Maar wel appart dat de oliegeur blijft. is het bij de eerste lambda's (voor de kat), of de tweede lambda's (na de kat)?
Die tweede lambda's komen ook in de buurt van je versnellingsbak als ik me niet vergis, misschien dat daar in de buurt nog ergens een lekkage zit?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 01 mar 2017, 15:29

het gaat hier om de eerste, direct op het spruitstuk. Maar de rook kan uiteraard ook van lager komen, dit is zeer slecht zichtbaar.

De pomp die ik veel voorbij zag komen was een vacuüm pomp die met je rembekrachtiging te maken heeft. Deze zit achterop het blok, en daar vergaan de pakkingen nog wel eens van. Deze druppelt dan olie op je spruitstuk en bij stilstaan blijft de rook in je blower achter.
Maar van wat ik op internet zie betreft dit alleen de 4 cilinders. Als ik op internet naar foto's van M54B25 blokken zie ik ook niets zitten aan die kant.

Ik neem aan (en hoop) dat de lekkage hoog zit, aangezien de lamdasonde wel weer iets viezer is dan 3 dagen geleden. Maar ik kan dit dus slecht zien en heb even snel met mijn hand langs het kleppendeksel gevoeld waar ik bij kon, en nergens olie te voelen.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 01 mar 2017, 15:57

Hmmm, de 6 cilinders hebben verder achter het blok, boven het uitlaatspruitstuk niks zitten wat zou kunnen/moeten lekken. En overgebleven olie van een eerdere lekkage zou kunnen roken, maar lijkt me niet dat dit zo veel en zo lang kan blijven roken.

Enige wat ik me nu kan bedenken is kijk het even een tijdje aan, in de hoop dat het verdwijnt en dat het puur overgebleven en aangekoekte olieresten zijn. olieresten gaan namelijk pas wegbranden/roken als ze goed heet worden (dus bij veel toeren maken, uitlaat wordt dan een heel stuk warmen)

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 01 mar 2017, 16:11

Ja dat had ik ook al gehoopt, en het was na 1 dag ook heel veel minder, maar waarschijnlijk omdat het schoongemaakt was en dat laatste restje uitgebrand. te vroeg gejuicht..

Gisteren in het donker voor de deur met draaiende motor nog even de kap open gehad na 40 km gereden te hebben, en toen kwamen er zo nu en dan wat walmen vrij. Dus dan zou je denken dat hij zo nu en dan een druppeltje lekt.

Met het telefoonlampje en op camera stand zover proberen te kijken totdat je hand/telefoon in de fik staat, maar niks merkwaardigs kunnen zien.. :s

En om die reden vanmorgen toen hij weer koud was tevergeefs even met het handje gevoeld.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 01 mar 2017, 16:54

Kan zijn dat er misschien wat tussen de hitteschildjes zit? enige wat ik me nog kan bedenken is de spruitstukken eraf en schoonspuiten met de hogedruk, maar dat is wel weer erg veel moeite..

Lex_b3

Bericht door Lex_b3 » 01 mar 2017, 17:41

Ik ga het waarschijnlijk wat jij zegt even aankijken. Ik heb hem nu een jaar, het probleem begon na 3 maanden in bezit te komen, en in 20.000km 4 keer 2 liter olie bijgevuld, inclusief de laatste revisie. Enige vervelende is dat het wel echt stinkt in de file, ben er zelf inmiddels aan gewend, maar wordt er wel aan herinnerd door passagiers. :|

Hij mag na de vakantie voor de apk bij het bedrijf waar hij vandaan kwam, wellicht kan ik daar nog een balletje opgooien.

Lex_b3

Re: Lex_b3' 325ti compact / driftdagje /

Bericht door Lex_b3 » 04 apr 2017, 13:43

Vorige week probleemloos door de apk en afgelopen zondag voor het eerst met de 325ti gedrift :gekdoen:

Afbeelding
Afbeelding

Hier 1 bochtje:
https://www.youtube.com/watch?v=mC379SD3PX0

Heb uiteraard wat GoPro's meegenomen, dus zal binnenkort wel even snel wat in elkaar flansen.

Veel geleerd van mijn auto deze dag: schroefsetje is gewenst om het diff wat tegen te gaan. Hij helt nu toch wel de bocht in waardoor al het gewicht van de binnenste achtervelg afgaat en hier al het vermogen heen wilt.
Banden voor zijn aan vervanging toe, onderstuur was regelmatig aanwezig. Achterbanden op 4,4 bar was al een stuk beter! Ondanks dat het heel comfortabel rijden is, was het toch vechten en agressief rijden om de auto in de drift te krijgen. Dit ging met de e36 sedan met 25% diff en stugge vering toch vele malen relaxter. Je kunt met die auto toch beter je bochten beheersen en aan elkaar plakken.

Al met al een super leuke dag! More to come.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 04 apr 2017, 14:13

Lachen! zag de auto al op Patricks (DriftingMedia) foto's voorbij komen :)

phreaky

Bericht door phreaky » 05 apr 2017, 09:18

Heb je het bij de APK nog gehad over je olie "lekkage" of heb je er ondertussen al geen last meer van ?

leuk filmpje ook :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”