E36 Sedan Stance
Re: Michel's E36 Sedan Optik Projectje!
Heel netjes! Ben benieuwd naar het eindresultaat. 

Dat wordt heel dik met die wielen, zeker als ie dalijk omlaag gaat! 

320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- LtCoolerooney
Ah vette sh**. Weer wat geleerd. Zat laatst nog te twijfelen wat ik zou willen, overfenders of gewoon bredere kasten. Is toch iets wat later pas gaat gebeuren dus heb nog de tijd om er over na te denken, maar goed om te weten hoe het heet
benieuwd hoe het er bij jou uit komt te zien!

-
LAKWERK UPDATE
Zo. vandaag een productief dagje gehad:

Het begon met een tripje naar de lak-meneer, deze heeft voor mij een litertje kleur en een litertje 2k Blanke lak gemaakt. Gister was ik hier, en kreeg ik een prijs van 120euro te horen. Dus vandaag teruggekomen, lak laten mengen, zegt hij opeens "160 euro svp". Bleek dus dat meneer van gister rekenfoutje gemaakt had, en heb het uiteindelijk voor 130 mee mogen nemen.
Daarna naar huis geraced, en aan de slag. Ik heb helaas de fotos van mijn camera per ongeluk verwijderd, heel dom, maar niks aan te doen. Ik probeer ze terug te krijgen, maar we zien wel of dat lukt. Dus jullie zullen het maar even met deze IPHOON fotos moeten doen.

na het lakken + blanke lak

Plastic eraf gehaald.
Ik heb ooknog een verrassinkje gespoten in de garage, zonder te weten dat blanke Acryllak super plakkerig is, en overal komt. Ik heb dus niet alleen het verrassinkje gespoten, maar alles wat in de garage ligt. Al het gereedschap heeft nu een mooi laklaagje. Gelukkig nergens roest dus....
Achja, het resultaat mag er wezen. Heb wel een druiper, maar ik hoop dit weg te kunnen polijsten. Kleurverschil is NIHIL, en het kleine beetje lijkt mij eerder te komen door het niet-polijsten van de rest van de auto. Zodra de hele auto gepolijst is lijkt het me dat de kleur exact hetzelfde is.
Meer foto's volgen!

Het begon met een tripje naar de lak-meneer, deze heeft voor mij een litertje kleur en een litertje 2k Blanke lak gemaakt. Gister was ik hier, en kreeg ik een prijs van 120euro te horen. Dus vandaag teruggekomen, lak laten mengen, zegt hij opeens "160 euro svp". Bleek dus dat meneer van gister rekenfoutje gemaakt had, en heb het uiteindelijk voor 130 mee mogen nemen.

Daarna naar huis geraced, en aan de slag. Ik heb helaas de fotos van mijn camera per ongeluk verwijderd, heel dom, maar niks aan te doen. Ik probeer ze terug te krijgen, maar we zien wel of dat lukt. Dus jullie zullen het maar even met deze IPHOON fotos moeten doen.

na het lakken + blanke lak

Plastic eraf gehaald.
Ik heb ooknog een verrassinkje gespoten in de garage, zonder te weten dat blanke Acryllak super plakkerig is, en overal komt. Ik heb dus niet alleen het verrassinkje gespoten, maar alles wat in de garage ligt. Al het gereedschap heeft nu een mooi laklaagje. Gelukkig nergens roest dus....

Achja, het resultaat mag er wezen. Heb wel een druiper, maar ik hoop dit weg te kunnen polijsten. Kleurverschil is NIHIL, en het kleine beetje lijkt mij eerder te komen door het niet-polijsten van de rest van de auto. Zodra de hele auto gepolijst is lijkt het me dat de kleur exact hetzelfde is.
Meer foto's volgen!
- LtCoolerooney
Ziet er netjes uit. Denk dat je het kleurverschil alleen ziet en er op let? Het komt op de goto iig niet over.
Dat "rekenfoutje" is een algemeen bekende verkooptruc. Mensen mooi maken met een leuk prijsje en uiteindelijke prijs verhogen. En omdat je t product dan voor je ziet en je het graag wilt hebben geef je er gauw aan toe. Werkt vooral met producten waar je lang op heb moeten wachten en/of heel enthousiast van wordt. Just so you know <:
Dat "rekenfoutje" is een algemeen bekende verkooptruc. Mensen mooi maken met een leuk prijsje en uiteindelijke prijs verhogen. En omdat je t product dan voor je ziet en je het graag wilt hebben geef je er gauw aan toe. Werkt vooral met producten waar je lang op heb moeten wachten en/of heel enthousiast van wordt. Just so you know <:
-
Ja zoiets had ik al in gedachten, achja, dat 10'tje meer geeft ook niet. Heb er wel een stuk of 10 maatbekers mee gekregen
.
Kleurverschil is er eigenlijk niet, het is dat de nieuwe lak meer glanst dan de oude, heeft namelijk geen krassen etc. Als ik de rest polijst zie je het verschil niet meer.
Enige probleem is de druiper, maar deze zal ik morgen herstellen! Eerst een polijstmachine vinden, of iets in die categorie.

Kleurverschil is er eigenlijk niet, het is dat de nieuwe lak meer glanst dan de oude, heeft namelijk geen krassen etc. Als ik de rest polijst zie je het verschil niet meer.
Enige probleem is de druiper, maar deze zal ik morgen herstellen! Eerst een polijstmachine vinden, of iets in die categorie.
- BMWf20 2.0d
Waarom heb je niet de hele onderkant van je deur gespoten, die rand polijst je niet zomaar ff weg.... 

-
Let maar op!
En omdat de rest nog goed was, ik wil niet onnodig veel lak gebruiken
Maar geen zorgen, dat komt helemaal goed!
Als je er zondag bij bent, kan je het in 't echt zien
En omdat de rest nog goed was, ik wil niet onnodig veel lak gebruiken

Maar geen zorgen, dat komt helemaal goed!
Als je er zondag bij bent, kan je het in 't echt zien

- woutervandriel
Heb je ook een prijsopgave laten maken om dit te laten spuiten bij de spuiter? De druiper die je hebt is voor mij de reden waarom ik dit soort dingen niet zelf ga doen. Puur omdat ik er niet genoeg verstand van heb..
Ik kan natuurlijk niet oordelen of jij er veel verstand van hebt ofniet.. Maar als de prijs van de spuiter 200/250 euro was geweest voor alleen spuiten, dan had ik het risico niet gelopen. Het randje/druiper kun je niet meer weg polijsten ben ik bang. Om dat echt weg te krijgen polijst je door je blanke lak denk ik.
Ik kan natuurlijk niet oordelen of jij er veel verstand van hebt ofniet.. Maar als de prijs van de spuiter 200/250 euro was geweest voor alleen spuiten, dan had ik het risico niet gelopen. Het randje/druiper kun je niet meer weg polijsten ben ik bang. Om dat echt weg te krijgen polijst je door je blanke lak denk ik.
-
Ik heb inderdaad een prijsopgave laten maken, en de prijs die jij noemt klopt ook. Maar dit was enkel voor een compleet klaar-aangeleverde bumper. Dit plekje zou er dan nog bij komen. Dan zou ik rond de 300 euro zitten.
Ik heb er niet veel verstand van, maar gaandeweg leert men. Ik snap dat het iedereen stoort, maar ik ben ervan overtuigd dat ik die morgen weg-ge-poetst krijg!
Ik heb er niet veel verstand van, maar gaandeweg leert men. Ik snap dat het iedereen stoort, maar ik ben ervan overtuigd dat ik die morgen weg-ge-poetst krijg!
- LtCoolerooney
Nee idd dat tientje is het probleem niet. Goed dat je iig niet gewoon de volle pond hebt betaald. Zou toch liever uit eten gaan van die 4 tientjes.
We zullen zien of je de druiper wrg krijgt. Zo ja, heb je weer wat geleerd en kan je er mayb een DIY van maken voor als anderen er 1 kunnen gebruiken
We zullen zien of je de druiper wrg krijgt. Zo ja, heb je weer wat geleerd en kan je er mayb een DIY van maken voor als anderen er 1 kunnen gebruiken

- BMWf20 2.0d
michel3171 schreef:Ik heb er niet veel verstand van, maar gaandeweg leert men. Ik snap dat het iedereen stoort, maar ik ben ervan overtuigd dat ik die morgen weg-ge-poetst krijg!
Stoort me niet hoor, maar heb dit ook door schade en schande moeten leren, een rand die ontstaat bij gebruik tape, en een zakker polijst je echt niet zomaar weg.
En zeker niet zo snel, lak heeft echt wel een tijd nodig om uit te harden........

-
De laatste dingetjes voor de meeting
Heyyy bimmeraars.
Ik wil me even richten tot een bepaald persoon: BMWf20 2.0d
Je mag nu genieten van goed nieuws en slecht nieuws.

Slechte nieuws: ik kan idd de randen niet weggepolijst krijgen, ze blijven lelijk uitsteken. Had inderdaad de tape moeten weghalen bij de blanke lak laag... weer wat geleerd. Heeft t eerder slechter gemaakt dan beter... Achja, de roest is nog bedekt.
Goed nieuws: de druipers zijn weg!

Als je het resultaat wilt zien, mag je me komen opzoeken op de meeting
Verder met mijn post. Ik heb gister een "verrassing" gespoten, nou kijk hier:

De Sideskirts zijn klaar voor montage!

Heb helaas wel stofdeeltjes in de blanke lak, maar heb geen spuitcabine natuurlijk. Ik kan er mee leven. Als je door die stof heenkijkt, is de lak werkelijk perfect!
Ook heb ik mijzelf vandaag eens lekker verwend... Nouja, vooral de Bimmer.

Na 21 jaar gebruik, waren er genoeg krassen en doffe plekken. Ik ben begonnen bij de kofferbak. Heb het dak, en de bestuurderskant ook nog gedaan. Had te weinig daglicht om de rest van de auto nog te doen. Mijn auto zal op de meet dus half-gepolijst zijn!

Doffe plek BEFORE

Doffe plek AFTER

Kofferbak BEFORE

Kofferbak AFTER
De krasjes die nog over zijn gebleven, zijn te diep om met de polijstmachine eruit te halen. Ik durf niet verder te polijsten, met de gedachte dat ik dalijk door de blanke lak heen ben.
Dan nu over naar het spannendste gedeelte, en het gedeelte waar @LtCoolerooney op gewacht heeft! WIELKASSEN ROLLLENNNN!
Hier is de link voor de DIY. Meer informatie kan je me natuurlijk een PB'tje doen! En ik sta altijd open voor een 2-persoons-klusje, als je hulp nodig hebt! http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=53420

Na mijn wiel eraf te halen, ben ik geschrokken van hoeveel modder, vuil, witte verf?, en andere zooi er in mijn wielkassen zat. Tijd voor een goede schoonmaak dus.

Na 2 seconden spuiten, beeld je maar in hoe mijn oprit nu uitziet

Beter!

En dan gaan wij ROLLENNN!
En op deze manier gaan wij van dit:

BEFORE
NAAR DIT:

AFTER

Nu kan de stance beginnen. Ik merk dat mijn auto een beetje de #STANCE richting opgaat, dus hierbij pas ik ook de titel van dit topic aan.
GROETJeS!

Slechte nieuws: ik kan idd de randen niet weggepolijst krijgen, ze blijven lelijk uitsteken. Had inderdaad de tape moeten weghalen bij de blanke lak laag... weer wat geleerd. Heeft t eerder slechter gemaakt dan beter... Achja, de roest is nog bedekt.
Goed nieuws: de druipers zijn weg!

Als je het resultaat wilt zien, mag je me komen opzoeken op de meeting

Verder met mijn post. Ik heb gister een "verrassing" gespoten, nou kijk hier:

De Sideskirts zijn klaar voor montage!

Heb helaas wel stofdeeltjes in de blanke lak, maar heb geen spuitcabine natuurlijk. Ik kan er mee leven. Als je door die stof heenkijkt, is de lak werkelijk perfect!
Ook heb ik mijzelf vandaag eens lekker verwend... Nouja, vooral de Bimmer.

Na 21 jaar gebruik, waren er genoeg krassen en doffe plekken. Ik ben begonnen bij de kofferbak. Heb het dak, en de bestuurderskant ook nog gedaan. Had te weinig daglicht om de rest van de auto nog te doen. Mijn auto zal op de meet dus half-gepolijst zijn!

Doffe plek BEFORE

Doffe plek AFTER

Kofferbak BEFORE

Kofferbak AFTER
De krasjes die nog over zijn gebleven, zijn te diep om met de polijstmachine eruit te halen. Ik durf niet verder te polijsten, met de gedachte dat ik dalijk door de blanke lak heen ben.
Dan nu over naar het spannendste gedeelte, en het gedeelte waar @LtCoolerooney op gewacht heeft! WIELKASSEN ROLLLENNNN!

Hier is de link voor de DIY. Meer informatie kan je me natuurlijk een PB'tje doen! En ik sta altijd open voor een 2-persoons-klusje, als je hulp nodig hebt! http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=80&t=53420

Na mijn wiel eraf te halen, ben ik geschrokken van hoeveel modder, vuil, witte verf?, en andere zooi er in mijn wielkassen zat. Tijd voor een goede schoonmaak dus.

Na 2 seconden spuiten, beeld je maar in hoe mijn oprit nu uitziet

Beter!

En dan gaan wij ROLLENNN!
En op deze manier gaan wij van dit:

BEFORE
NAAR DIT:

AFTER

Nu kan de stance beginnen. Ik merk dat mijn auto een beetje de #STANCE richting opgaat, dus hierbij pas ik ook de titel van dit topic aan.
GROETJeS!

- LtCoolerooney
Re: Michel's E36 Sedan STANCE Project
Zo hee. Dat polijsten maakt echt een wereld van verschil. Misschien dat ik jou maar eens een bezoekje moet komen brengen! Verschil in de kasten is op mn mobiel niet heel goed te zien, maar kom ze morgen wel even van dichtbij inspecteren. Vind overfenders nog steeds een echt brute look hebben, maar gerolde kasten ziet er toch weer origineel uit, wat op zich toch niet het plan is in de toekomst. Achja. We zullen zien. Tot morgen iig 

- BMWf20 2.0d
Re: De laatste dingetjes voor de meeting
Teveel eer.....michel3171 schreef:Heyyy bimmeraars.

Genieten van goed nieuws ja, van het slechte nieuws begin ik echt niet te shinen.
Zoals gezegd heb ik het zelf ook moeten leren, maar je kunt beter zulke stappen zetten als helemaal geen.......

Dat polijsten heeft de lak echt goed gedaan zo te zien, keep up the good work.