Amstelveen based.
Zal even de voorgeschiedenis vertellen.
Auto gekocht in de zomer. airco gecontroleerd en die werkte. Standkachel niet kunnen controleren.
Weet dat het onder 15 graden moet zijn en de benzinetank enigzinds vol moet zijn zodat de standkachel aan te zetten is.
Goed, wat heb ik al gedaan:
Waterpomp bij radiateur vernieuwd, nog geen resultaat.
Na de dealer geweest en hun laten kijken. Kregen ook de e71d er niet uit. Maar wel de verregeling.
Bij thuiskomst standkachel aangezet en die werkte. Maar naar een paar minuten sloeg deze af.
Waterpomp bij standkachel vervangen, geen resultaat. Nieuwe standkachel gekocht thermotop voor VW transporter. Printplaat van de BMW erin gezit. Geen resultaat.
Beide magneetkleppen vervangen, geen resultaat.
Andere 2derhands standkachel van 545i gekocht. Printplaat overgezet in de nieuwe thermotop c en hoppa hij sloeg weer aan om na 1 minuut weer uit te gaan.
INPA geeft melding dat er niet met de control unit te communiceren is terwijl alle componenten wel gewoon werken. de waterpompen deden het en alle kleppen schakelden.
Brandstofpomp in de tank doet het. Gloeibougie en derg is allemaal nieuw.
Blijft er de canbus over...
Er zit iets in de los niet goed.
DUS IHKA losgemaakt (climate control unit) maja was verder niks aan te zien. en weer terug geplaatst.
Toch kan IHKA niet met SHZH communiceren terwijl de actuators goed (nieuw) zijn.
Ik heb de bedrading van can-bus hi en low nog niet gecontroleerd, daarmee bedoel ik een nieuwe draad getrokken.
Ik vermoed dat het de hostcontroller van de microprocessor van de IHKA is. Maar hoe kan ik dit controleren?
Oh ja, een nieuwe IHKA bij ekris is 1140euro incl btw
niet een bedrag waar ik zomaar op wil gokken.
Wie heeft er verder nog een idee?