BMW E36 316 sedan edition
- BMWf20 2.0d
Re: E36 316 sedan edition
Heb het ook, bevalt prima, de standaardlampen zijn een beetje magertjes.
Wil het alleen nog wat geler hebben het licht ivm OEM-look.
Wil het alleen nog wat geler hebben het licht ivm OEM-look.
Oke, ja ik kijk niet zo heel nauw mbt OEM en ik vind led daarbij ook nog wel vet staan.
Uiteraard bij binnenkomst volop op de dorpel klappen met de chassis balk en bleef de bimmer haken met het op de brug komen
Wel weer ff een update, 4 andere bandjes eromheen en ik dacht dat de oude(achter) gecupt waren, niet dus. Nu maakt mn diff dus blijkbaar het brommende geluid vanaf 70kmh tot ruim 120. Uiteraard zijn ook de snaren vervangen die echt goed op waren.
Daarbij heb ik de parkeer sensor gemaakt(hing gewoon deels achter de stootstrip) en werkt gewoon goed, is gewoon OEM
bmw
En mocht ik kliederen met kopervet en zijn de wielbouten weer roestvrij.
Daarbuiten heb ik goed kunnen zien waarom de veerschotels voor lek zijn.
Uiteraard bij binnenkomst volop op de dorpel klappen met de chassis balk en bleef de bimmer haken met het op de brug komen

Wel weer ff een update, 4 andere bandjes eromheen en ik dacht dat de oude(achter) gecupt waren, niet dus. Nu maakt mn diff dus blijkbaar het brommende geluid vanaf 70kmh tot ruim 120. Uiteraard zijn ook de snaren vervangen die echt goed op waren.
Daarbij heb ik de parkeer sensor gemaakt(hing gewoon deels achter de stootstrip) en werkt gewoon goed, is gewoon OEM

En mocht ik kliederen met kopervet en zijn de wielbouten weer roestvrij.
Daarbuiten heb ik goed kunnen zien waarom de veerschotels voor lek zijn.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
I want you to know that someone cares, not me but someone does.
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
E36 316i edition verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
-
Lekke schokdempers! Je weet wat dat betekent!
- Spoiler: Laat zien
Ja dat weet ik zeker, alleen zal ik toch nog moeten wachten.
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
De camber mod is uitgevoerd dmv sluitringen(carrosorie ringen voor mij) tussen de veerschotel en fusee(volgens mij) te plaatsen, de borgpen die er zit komt gewoon weer terug in de veerschotel dus ik vind helemaal mooi.
Het resultaat aan de andere kant is zga niet zichtbaar op de foto(al helemaal niet met mijn std velgjes) dus ga ik het zometeen merken met wat bochtenwerk.
Vooralsnog wel een foto voor wie geïntresseerd is.
21:30 edit.
Net de auto gewassen en daarbij een testrit kunnen doen, helaas blijft het geluid van het diff hoorbaar en is er een ander soort licht piepend geluidje erbij gekomen rechts voor(wiel rolt gewoon vrij zonder gehaper of geknars en dit was voor dat ik eraan begon te knutselen
).
Verder wel ff op een paar bekende bochten wat gas gegeven en de voorkant voelt stevig aan, op een korter bochtje ging de achterkant ietsjes verder om maar niks geks dus ik ben tevreden
Het resultaat aan de andere kant is zga niet zichtbaar op de foto(al helemaal niet met mijn std velgjes) dus ga ik het zometeen merken met wat bochtenwerk.

Vooralsnog wel een foto voor wie geïntresseerd is.
21:30 edit.
Net de auto gewassen en daarbij een testrit kunnen doen, helaas blijft het geluid van het diff hoorbaar en is er een ander soort licht piepend geluidje erbij gekomen rechts voor(wiel rolt gewoon vrij zonder gehaper of geknars en dit was voor dat ik eraan begon te knutselen

Verder wel ff op een paar bekende bochten wat gas gegeven en de voorkant voelt stevig aan, op een korter bochtje ging de achterkant ietsjes verder om maar niks geks dus ik ben tevreden

Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
Koplampjes zijn uitgewisseld, xenon van te voren aangesloten, ook weer een heel getob omdat er 1 stekker verkeerd om vast geklikt(vorige bezitter gedaan, is 2de hands).
Daarna een heel getob om die achterlijke knipperlichten eruit te halen, koplamp eruit(met sleutel 19/20 die moertjes vast gehouden) en de "nieuwes" er weer in.
Hierbij die resultaatjes:
In het echt zijn de koplampen gewoon wit(8000k)
Als het straks wat donkerder is kan ik ze koplampen wat afstellen zodat ze iig niet in bmw style tegenliggers verblinden.
Toen ik de linker koplamp wilde uitwisselen moest ik het luchtfilterhuis loshalen en zodoende ook de al kapotte aanzuigslang van mn lmm naar mn inlaat(gewoon nog niet binnen en ik krijg er geen info over), nou zag ik ook een andere vacuum slang die behoorlijk gescheurd was(rood getaped).
Ik heb hem maar ff met isolatie tape ingepakt zodat ie iig weer even goed vast blijf zitten(fixed is fixed), helaas moet ik hier wel de inlaat voor verwijderen wil ik erbij kunnen.
Daarna een heel getob om die achterlijke knipperlichten eruit te halen, koplamp eruit(met sleutel 19/20 die moertjes vast gehouden) en de "nieuwes" er weer in.
Hierbij die resultaatjes:
In het echt zijn de koplampen gewoon wit(8000k)
Als het straks wat donkerder is kan ik ze koplampen wat afstellen zodat ze iig niet in bmw style tegenliggers verblinden.
Toen ik de linker koplamp wilde uitwisselen moest ik het luchtfilterhuis loshalen en zodoende ook de al kapotte aanzuigslang van mn lmm naar mn inlaat(gewoon nog niet binnen en ik krijg er geen info over), nou zag ik ook een andere vacuum slang die behoorlijk gescheurd was(rood getaped).
Ik heb hem maar ff met isolatie tape ingepakt zodat ie iig weer even goed vast blijf zitten(fixed is fixed), helaas moet ik hier wel de inlaat voor verwijderen wil ik erbij kunnen.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
Net ff afgesteld, ze moesten zelfs omhoog. Maar wat een strak lichtbeeld zeg en zelfs van ruim 15m afstand verblind ik mijzelf niet bij recht in de koplampen te kijken.
De bosjes zijn ongeveer 15m van de auto vandaan of andersom net hoe je er naar kijkt
De bimmer is weer ff klaar voor nu en ja tis wel overwegen een set veerschotels of schroefset te nemen
De bosjes zijn ongeveer 15m van de auto vandaan of andersom net hoe je er naar kijkt

De bimmer is weer ff klaar voor nu en ja tis wel overwegen een set veerschotels of schroefset te nemen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
-
Schroefset! Schroefset! En nog eens schroefset!
Als je t vervangt, vervang t dan ook allemaal! (+ stylepunten natuurlijk)
- LtCoolerooney
lekker man, ik ben ook zeer tevreden over mijn 8000k xenon, zie je tenminste wat er aan zit te komen. wat betreft afstelling staan die van jou denk ik beter dan de mijne. heb gehoord dat het geen pretje is om voor mij te rijden in het donker. is aan de ene kant eigenlijk ook wel fijn, gaan mensen tenminste aan de kant wanneer ze kunnen <:
Als ik schroefset doe dan is het sws pas eind volgende maand.michel3171 schreef:Schroefset! Schroefset! En nog eens schroefset!
LtCoolerooney schreef:lekker man, ik ben ook zeer tevreden over mijn 8000k xenon, zie je tenminste wat er aan zit te komen. wat betreft afstelling staan die van jou denk ik beter dan de mijne. heb gehoord dat het geen pretje is om voor mij te rijden in het donker. is aan de ene kant eigenlijk ook wel fijn, gaan mensen tenminste aan de kant wanneer ze kunnen <:
Jah haha das wel lekker maar in "collone" rijde word voor jouw in het donker dus altijd vooraan

Ik zou dan wel voor een 10tje je koplampen afstelle bij een garage of een maat die er werkt dat laten doen
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
- LtCoolerooney
ja zou ik kunnen doen, maar vind t voorlopig wel prima zo. heb eerst wat andere upgrades bovenop de lijst staan die wss gaan gebeuren als mn belastingteruggave binnen in <:
Haha ja dat is sws altijd leuk om terug te krijgen, ik krijg helaas die bonus nietLtCoolerooney schreef:ja zou ik kunnen doen, maar vind t voorlopig wel prima zo. heb eerst wat andere upgrades bovenop de lijst staan die wss gaan gebeuren als mn belastingteruggave binnen in <:

e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
Heuj! leuke E36 heb je. ook nice dat je gelijk aan het #Highlymodifien bent geweest. Heb je ook al een idee wat betreft velgen? en zou je mij een linkje kunnen sturen van je achteruit lampjes?
grts Sharukh

grts Sharukh
#HighlyModified is de motto.
91' E36 320i Saloon - Sterling Silber Metallic
95' E36 316i Coupé - Cosmos Schwarz Metallic
91' E36 320i Saloon - Sterling Silber Metallic
95' E36 316i Coupé - Cosmos Schwarz Metallic
Ik ben ook wel geinterreseerd in een linkje voor de led lampjes... 

Bedankt enne ik heb verder nog geen vast plan met de velgen.SRK schreef:Heuj! leuke E36 heb je. ook nice dat je gelijk aan het #Highlymodifien bent geweest. Heb je ook al een idee wat betreft velgen? en zou je mij een linkje kunnen sturen van je achteruit lampjes?![]()
grts Sharukh
Linkje komt eraan
Komt er voor jouw ook aanJustDwibZ schreef:Ik ben ook wel geinterreseerd in een linkje voor de led lampjes...
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht
e39 520i sedan
E36 318i 1994 verkocht