Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
- graphicfanatik325D
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2019, 10:02
- Locatie: Breda
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ja same here. Ik net voor mijn reserve in gaat. Dus dan tank ik ongeveer voor 70-75€ een volle tank. Wel altijd V-POWER. En zoals eerder vermeld haal ik tussen de 750-800kilometers.
Mijne start gelukkig zonder problemen. Dat is het probleem niet hij heeft ochtends alleen last van een beetje rook. Tot het moment dat ik 5 min heb gereden dan zie je nagenoeg niks meer. Komt misschien ook wel omdat ik het moment met een lege DPF rijd...
Mocht je ooit de walnut blasting ondergaan laat maar weten! Ben ik wel benieuwd naar!
Mijne start gelukkig zonder problemen. Dat is het probleem niet hij heeft ochtends alleen last van een beetje rook. Tot het moment dat ik 5 min heb gereden dan zie je nagenoeg niks meer. Komt misschien ook wel omdat ik het moment met een lege DPF rijd...
Mocht je ooit de walnut blasting ondergaan laat maar weten! Ben ik wel benieuwd naar!
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ik wissel “normaal” en V-power af, wel inderdaad altijd Shell. Ik merk eigenlijk geen enkel verschil met V-power, in tegenstelling tot V-power benzine. Dat vond mijn 330i toch wel echt fijner en daar werd ie wat zuiniger van.
Leeg DPF kan het zeker zijn! In onze straat staat een gechipte Volvo C30 zonder EGR en zonder DPF. Die auto meurt enorm en rookt ook wat bij een koude start. Ik heb mijn 330d alleen gechipt en de EGR softwarematig uitgeschakeld. DPF zit er nog in want die functioneert nog erg goed. Één keer in de +/- 1200km merk ik dat ie regenereert en ik doe eigenlijk altijd wel ritten van 100+km, met uitschieters naar 700km. Volgens de Carly-app heb ik 45 gram stof in mijn DPF en minder dan 2 gram as na een regeneratie, allemaal prima dus.
Het is en blijft gewoon een fantastische auto. Vorig jaar ben ik ermee naar Leipzig gereden met 350km 160-180 op de cruise control en toen deed ik 1 op 13,5.
Leeg DPF kan het zeker zijn! In onze straat staat een gechipte Volvo C30 zonder EGR en zonder DPF. Die auto meurt enorm en rookt ook wat bij een koude start. Ik heb mijn 330d alleen gechipt en de EGR softwarematig uitgeschakeld. DPF zit er nog in want die functioneert nog erg goed. Één keer in de +/- 1200km merk ik dat ie regenereert en ik doe eigenlijk altijd wel ritten van 100+km, met uitschieters naar 700km. Volgens de Carly-app heb ik 45 gram stof in mijn DPF en minder dan 2 gram as na een regeneratie, allemaal prima dus.
Het is en blijft gewoon een fantastische auto. Vorig jaar ben ik ermee naar Leipzig gereden met 350km 160-180 op de cruise control en toen deed ik 1 op 13,5.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Zojuist de auto opgehaald van een walnut blasting sessie. Ik kan 1 ding zeggen; het was nodig!! Ook goed te zien geweest dat de wagen erg veel korte stukjes gereden heeft. Ben blij dat wij in ieder geval daarvoor de 118i hebben. De foutcode van de swirls kwam ook overduidelijk door de koolafzetting. Plus een klein beetje speling op het asje maar ook dit was te wijten aan vuil. Nu de inlaat weer in elkaar gezet is ziet alles er weer keurig uit en is er zo goed als geen speling. Dit is gedaan bij een kilometerstand van 185.000.
Aangezien foto’s meer zeggen dan woorden;
Bizar dat de swirl flaps adjuster de enige foutcode was... net 50km gereden met allerlei gaspedaal posities en niks meer gezien. De wagen heeft een berg meer koppelen en vermogen, alsof ‘ie 50pk mistte hiervoor. Hij pakt ook veel beter op, loopt en start veel stiller, is tijdens het cruisen ook vele malen rustiger en stiller, tijdens stationair voel ik de minimale trilling ook niet meer in het stuur en het stationair wordt netter opgepakt. Gelukkig staat mijn EGR uit dus als het goed is zou het lang niet meer zo erg worden als het was. Ik ben dus erg tevreden.
Aangezien foto’s meer zeggen dan woorden;
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Bizar dat de swirl flaps adjuster de enige foutcode was... net 50km gereden met allerlei gaspedaal posities en niks meer gezien. De wagen heeft een berg meer koppelen en vermogen, alsof ‘ie 50pk mistte hiervoor. Hij pakt ook veel beter op, loopt en start veel stiller, is tijdens het cruisen ook vele malen rustiger en stiller, tijdens stationair voel ik de minimale trilling ook niet meer in het stuur en het stationair wordt netter opgepakt. Gelukkig staat mijn EGR uit dus als het goed is zou het lang niet meer zo erg worden als het was. Ik ben dus erg tevreden.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:24
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Zo das effe een verschil zeg, kan me voorstellen dat je dat wel merkt.
Openingen waren smaller, niet glad das dus meer weerstand v.w.b lucht aanzuiging.
Openingen waren smaller, niet glad das dus meer weerstand v.w.b lucht aanzuiging.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ja pfff, ik wist dat het wel eens goed zou wezen, maar dat het zó ranzig was had ik niet gedacht. Bizar dat die motor dan alsnog gewoon liep zonder storingen op één foutcode na...
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Goeiedag dan! Das even een verschil! Kost zoiets eigenlijk?!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Bij mij is het ook erg, maar bij jou was het wel bizar erg zeg
Het staat bij mij ook op het lijstje, samen met spoelen bak, schroefset en nog wat dingetjes, gelukkig nog geen storingen. Waarschijnlijk gaat de mijne eerst vooraf op de rollenbank, dan de wallnutblasting en dan weer op de bank, ben erg benieuwd hoeveel verschil het gaat opleveren, maar als ik dit zo lees is dat dus best aanzienlijk
Het staat bij mij ook op het lijstje, samen met spoelen bak, schroefset en nog wat dingetjes, gelukkig nog geen storingen. Waarschijnlijk gaat de mijne eerst vooraf op de rollenbank, dan de wallnutblasting en dan weer op de bank, ben erg benieuwd hoeveel verschil het gaat opleveren, maar als ik dit zo lees is dat dus best aanzienlijk
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ik heb er €489,- voor betaald, dus best een prijsje maar wauw, hij loopt zóveel mooier, soepeler en heeft enorm veel meer koppel onderin. De beste “mod” na het chippen was deze inlaatreiniging haha! Oh en op de snelweg doe ik nu 1 op 19 ongeveer, tov 1 op 16 ervoor.
Ja klopt! Bij een diesel is het doorgaans erger, maar bij mij zou het nu langer goed moeten blijven omdat mijn EGR softwarematig uitgeschreven is. Het scheelt inderdaad echt een berg. Niet eens zozeer topvermogen maar vooral koppel onderin. Het is gewoon eng nu.Bart70 schreef: ↑13 jan 2020, 10:12 Bij mij is het ook erg, maar bij jou was het wel bizar erg zeg
Het staat bij mij ook op het lijstje, samen met spoelen bak, schroefset en nog wat dingetjes, gelukkig nog geen storingen. Waarschijnlijk gaat de mijne eerst vooraf op de rollenbank, dan de wallnutblasting en dan weer op de bank, ben erg benieuwd hoeveel verschil het gaat opleveren, maar als ik dit zo lees is dat dus best aanzienlijk
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:17
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ai, dat ziet er heel goed uit zelfs.
Die van mij doet nu ook 1 op 16 - wil niet uitsluiten dat dit bij mij 325d exact hetzelfde is..
Waar heb je dit gedaan als ik zo vrij mag zijn?
Groet.
Maurits
Die van mij doet nu ook 1 op 16 - wil niet uitsluiten dat dit bij mij 325d exact hetzelfde is..
Waar heb je dit gedaan als ik zo vrij mag zijn?
Groet.
Maurits
Laatst gewijzigd door Bart70 op 16 jan 2020, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Hey Maurits!
Zoals ik al per bericht heb verteld; bij Wendel de Joode in Goes. Wellicht handig voor andere gebruikers. Kundige en vriendelijke mensen!
Zoals ik al per bericht heb verteld; bij Wendel de Joode in Goes. Wellicht handig voor andere gebruikers. Kundige en vriendelijke mensen!
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Van 1 op 16 naar 1 op 19 alleen dat is het al waard. Wat een verschil.
Zo heb ik een half jaar geleden het roetfilter laten reinigen (in zo'n oven) van een van mijn auto's. Ik merk duidelijk dat de auto sneller oppakt, motor loopt rustiger enz.
Zo heb ik een half jaar geleden het roetfilter laten reinigen (in zo'n oven) van een van mijn auto's. Ik merk duidelijk dat de auto sneller oppakt, motor loopt rustiger enz.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Dat staat ook nog een keer in de planning Ryan, dat doe ik denk ik bij de volgende oliebeurt, gepland bij 200.000, dus over een maandje of 6. Voorlopig regenereert hij nog goed en heb ik geen foutcodes.
Ik ben momenteel een xHP flash aan het overwegen, dankzij Maurits. Ik denk dat dat een goede combi gaat zijn met het extra vermogen en koppel van de gechipte diesel.
Ik ben momenteel een xHP flash aan het overwegen, dankzij Maurits. Ik denk dat dat een goede combi gaat zijn met het extra vermogen en koppel van de gechipte diesel.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
xHP moet je gewoon doen. Stage 3 schakelt vloeiend als je rustig rijdt, maar is goed merkbaar als je het gas wat dieper intrapt. Ik heb voor de flash wel onderhoud aan de bak laten uitvoeren. Ik heb er totaal geen spijt van en de auto is compleet anders qua rijden. De automaat is niet meer de beperkende factor...
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ik heb zaterdag een afspraak staan en ik ga voor een stage 2 waarschijnlijk! Onderhoud aan de automaat is vorig jaar al gedaan, 30.000km terug. Dus ik wil over 30-40k weer een beurtje aan de automaat laten doen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Jeremy - BMW E90 330d LCI ///M
Ja, ik wilde puur gebaseerd op verhalen en dergelijke ook voor Stage 2 gaan. Ik ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en voor Stage 3 ben gegaan. Ik had een ruwer schakelende auto verwacht... maar niets is minder waar. Gewoon comfortabel... en sportief wanneer gewenst.