Allelei gekke dingen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
malle pietje

Re: Allelei gekke dingen

Bericht door malle pietje » 23 sep 2019, 19:11

duur ding.....

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 24 sep 2019, 19:54

Mwoah, vind 't wel meevallen vergeleken met een dynamo :'). Die is nu aan 't overlijden. Ben ook zwaar aan het overwegen om een gebruikt exemplaar te kopen. Vind ruim €400,- op dit moment een beetje te veel.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

malle pietje

Bericht door malle pietje » 24 sep 2019, 20:01

Ik heb altijd gereviseerde dynamo's gekocht, geloof altijd iets van 180euro. Tja, ook prijzig.

dw70

Bericht door dw70 » 25 sep 2019, 12:12

check de Hella LMM variant. Ligt vaak 100 euro goedkoper en is identiek. Siemens-VDO-Hella is een pot nat. Hetzelfde als de tv van vroeger. Aristona-Erres-Philips. Waarbij de eerste 2 goedkoper waren en identiek aan de Philips. Het was een concern.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 26 sep 2019, 08:19

Heb idd een VDO LMM gepakt, gisteravond geïnstalleerd en adaptatiewaarden gereset. Nu moet ik zeggen dat 'ie gister na het resetten van de adaptiewaarden perfect liep, maar vanmorgen toen ik hem startte was 't weer een brok ellende. Onregelmatig lopen en stationair dippen en soms zelfs (bijna) uitvallen.

Nu lees ik verschillende dingen over een adaptatieronde. De een zegt dat het wel nodig is, de ander zegt van niet. Vanavond nog maar eens opnieuw resetten en dan een rondje rijden.

malle pietje

Bericht door malle pietje » 02 okt 2019, 08:31

En? Ingeleerd en niks meer aan de hand?

Lampje van de koelvloeistof bij mij kwam toch van een lek in het systeem. Tot mijn stomme verbazing bleek de waterpomp axiale speling te hebben en kwam het water er daar gewoon uit zetten bij warme motor. Nieuwe thermostaat en waterpomp er in heeft hopelijk het lek opgelost. In ieder geval is het gekke geklapper dat ik af en toe hoorde, nu wel weg....Bleek dus ook de waterpomp te zijn.

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 18 okt 2019, 09:01

Kijk aan, dat zijn de betere berichten. Nog last van gehad hierna, of niet?

malle pietje

Bericht door malle pietje » 29 okt 2019, 13:43

Hoi,

geen last meer gehad van het koelvloeistof lampje, en na vervangen van de wielsensor ook niet van de hele kerstboom.

Enige dat nog brandt een seconde of 5 na starten, is het oranje olielampje dat volgens mij zijn herkomst heeft bij een kapotte olie peil sensor. Dat accepteer ik voor nu maar.

Ramen doen nog steeds niet wat ik wil, en vlak voor einde zomer begon ook het dak te haperen, dus er blijven gelukkig nog klusprojectjes over.

Klachten na het vervangen van de LMM ook uitgebleven?

malle pietje

Bericht door malle pietje » 08 apr 2020, 20:40

Als ik een oud draadje van mezelf nog even mag herpakken, inmiddels heb ik de nodige ingrepen uitgevoerd.
- dak sensor links op de c stijl bleek compleet verrot, dus vervangen
- slotmechanisme aan de voorzijde brak af dus beide kanten vervangen

Olie filterhuis en carterpan pakking lekken beiden dus die worden binnenkort vervangen. Direct ook de olie sensor in het carter, zodat het olie lampje niet meer brandt.

Blijft helaas de klachten van de ramen over.
- bestuurdersdeur raam gaat soms vanzelf open bij openen van de auto
- de 4-in-1 knop van de ramen doet het wel omlaag, maar alleen achter bij omhoog doen
- de in 1 keer naar beneden schakelaars werken alleen voor omlaag, maar niet omhoog
- en tot slot, de voorramen sluiten niet bij het dicht doen van het dak, achter wel

Wie o wie heeft het verlossende antwoord?

malle pietje

Bericht door malle pietje » 08 apr 2020, 20:52

Deze tip kwam ik nog tegen, morgen even proberen.

" M3 Convertibles manufactured from 03/2003 and Convertibles from 09/2003 feature anti-pinch protection for the front windows. Pinch protection function is integrated in the individual power window motors. Following repair work on the power windows, window motors need to be standardized to active pinch protection.

- With convertible top in closed position, or hardtop in place, open the front windows fully.

- Disconnect and reconnect fuse 57 at the fuse panel. See 610 Electrical Component Locations.

- Close window by pulling up and holding window switch to second detent.

- When fully closed, keep switch in second detent position for at least 3 seconds.

- Repeat for opposite window.

Now a few possibly "less than obvious" things that someone needs to keep in mind when trying this procedure:

a. Make sure both doors are fully closed.
b. You need to pull fuse 57 after lowering both windows but each time before raising each window. So fuse 57 will need to be pulled two times.
c. Make sure you hold the window switches up to the second detent position when raising the windows, then hold for an additional 3 seconds. Error on the side of longer than 3 seconds would be my suggestion.
d. The owners manual only describes the "reinitialization" for non convertibles.
e. The owners manual "clearly" states that after the battery has been disconnected the trap protection must be reinitialized. Note that this may only be true if the battery is disconnected for possibly longer than 15-30 minutes?? as I have had my battery disconnected before for approximately 20-25 minutes before and did not have problems with the windows.

malle pietje

Bericht door malle pietje » 09 apr 2020, 12:34

Reactoe op mezelf :!

De zekering 57 bleek doorgebrand. Nu doet ook de spiegelverstelling het weer. :gek:

In ieder geval werkte bovenstaande volgorde niet bij mij, na 20keer proberen geen oplossing. Nog even wat verder op het betreffende e46 fanatics forum gezocht en een andere volgorde gevonden, namelijk het 1/3 openen van het raam, en dan dicht doen. Dat een aantal keren aan beide zijden geprobeerd, en het werkt. Eindelijk! Ook de bediening van de kap via de sleutel werkt nu weer. Heel fijn!

Robin
BimmerPortal Team

Bericht door Robin » 20 apr 2020, 22:52

Goed bezig en bedankt voor de terugkoppeling! Zien we graag :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”