Pagina 3 van 4
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 14:15
door Mario TT
Andere velgen (niet reeel?) en anders stuggere veren? Je moet alleen wel oppassen als je dalijk stugge veren achter hebt en mindere voor, daarvan kan je ook een rare balans krijgen. Waarschijnlijk waren je vorige veren vrij stug en de nieuwe wat slapper waardoor je er elke keer tegenaan komt. Ik weet niet of er langere veren zijn, ik denk het wel maar dat gaat ook weer tenkoste van je wegligging.
Wat ik zou doen is mijn velgen verkopen en een ietswat kleiner setje uitzoeken.. het is dan wel alleen jammer voor wat je er nu wel in geinversteerd hebt... 200 euro p.b? was het toch? Gelukkig heb je je auto voor een bespottelijk prijsje kunnen kopen

.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 14:33
door Griffendahl
MaikelK schreef:Maarja, ik wil niet verlagen, hij moet zo blijven staan.. Zijn daar nog andere niet dealer oplossingen voor?
Je kan het vast ook wel bij Brezan of iets bestellen, maar voor hetzelfde geld gebeurt je dit dan weer. Ik zou minimaal naar een BMW specialist gaan... Maar als je toch met diverse mensen in je auto veel rijdt naar Dordrecht, kan je toch ook daar wel ff langs een dealer rijden ?? Prijzen voor die veren zijn bij een dealer ook niet hoog hoor...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je misschien op de verkeerde manier probeert goedkoop met je E46 te rijden...
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 17:31
door MaikelK
@ Mario, nee andere velgen is niet reeel, dan ben ik waarschijnlijk nog duurder uit ook! En der zitten net nieuwe schoentjes onder..
@ Griff, op het moment moet ik het ff doen met de centen die ik heb.. Als er weer geld is dan zit ik er ook sterk aan te denken om dat nieuwe achterveren te kopen, en dan misschien wel op chassisnummer!.. Dus via de dealer..

Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 22:45
door bjornc
Opt1mus schreef:imho een lekker "veilige" oplossing

, van harte met je verjaardag!
Idd, op naar de volgende?
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 22:56
door Mike
MaikelK schreef:@ Mario, nee andere velgen is niet reeel, dan ben ik waarschijnlijk nog duurder uit ook! En der zitten net nieuwe schoentjes onder..
@ Griff, op het moment moet ik het ff doen met de centen die ik heb.. Als er weer geld is dan zit ik er ook sterk aan te denken om dat nieuwe achterveren te kopen, en dan misschien wel op chassisnummer!.. Dus via de dealer..

Ik heb evt nog een set ORIGINELE veren liggen van een 320i sedan uit 2001 ( mijn vorige auto ) zijn nog in goede staat ( km stand stond op 55000 toen ze eronder vandaan gingen )
Stuur maar een pb als je intresse hebt, weet alleen niet of er nog verschil in zit door het bouwjaar..
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 23:09
door Mario TT
beste mike, kan je ze misschien opmeten welke lengte ze hebben? Dat is misschien wat duidelijker voor iedereen dan weten we misschien of ze beter passen of dat het bij voorbaat al een opgegeven zaak is!
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 09 mei 2009, 01:08
door DJLeonardo
Ik vond op een duits forum de volgende tekst (over Eibach gaat het)
Somit werden in der Limo als auch im Coupe die absolut identischen Federn verbaut, da bei der Tieferlegungsangabe des Coupes aber niedrigere Werte angegeben werden, ist die serienmäßig verbaute Tieferlegung beim Coupe berücksichtigt und daher abgezogen, anders als im Gutachten dargestellt.
Mijn duits is niet extreem goed maar ik maak er uit op dat er voor de coupe en sedan andere veren worden gebruikt. (wat de reden is dat de waardes voor Eibach tussen coupe en sedan verschillen met precies dezelfde veren)
Zou het kunnen zijn dat je
coupe veren hebt gekregen?
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 09 mei 2009, 01:27
door PIR3lly
Mario TT schreef:beste mike, kan je ze misschien opmeten welke lengte ze hebben? Dat is misschien wat duidelijker voor iedereen dan weten we misschien of ze beter passen of dat het bij voorbaat al een opgegeven zaak is!
Lengte opmeten heeft totaal geen zin.
Een stuggere veer met een korte lengte kan de auto hoger op zijn poten zetten dan een slappe veer met een langere lengte.
Enige goedkope optie is gewoon de goede veer eronder zetten. Nu zitten er duidelijk de verkeerde veren onder waardoor ie lager staat. Op de foto is dit goed te zien. Hij ligt achter veel te laat tov de voorkant.
Andere optie is goede velgen eronder. Met een dergelijke (ongewenste) verlaging zou ie niet mogen aanlopen in de velgen. Zelfs als de veer helemaal op de stop zou zitten zou de band niet mogen aanlopen. Hij doet dat nu dus wel, terwijl de verlaging maar minimaal is. Dat betekend dus dat je velgen hebt met de verkeerde et waarde.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 09 mei 2009, 09:52
door Mike
Je kan in mijn topic van mijn auto zien hoe mijn auto er bij stond met die originele veren ( heel hoog x| ), misschien is dat wat?
Ik voor de rest weinig verstand van die dingen, kan dit weekend wel even kijken of er een nummer op staat van bmw maar dingen liggen op zolder dus dat word morgen dan even .
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 29 mei 2009, 09:21
door Mike
Ben benieuwd hoe het nou afgelopen is.. hij heeft namelijk mijn oude veren gekocht !

Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 29 mei 2009, 11:03
door TheDonR
Ter speculatie denk ik dat hij de veren van de 316 of 318 had gekregen en dat z'n auto daarom doorzakte,
volgens mij moet het nu opgelost zijn aangezien hij de veren heeft gekocht van een 320.
Daarnaast is het zo dat de uiterlijk van een veer niet alles zegt, maar het meer gaat om de veerconstante of wel draagkracht en weerstand. Kortom een veer die het gewicht houden kan.
Kijk bv maar naar achterschokbrekers, daar heb je 3 soorten voor afhankelijk van je onderstel, en ze zien er (los van serienummer) allemaal praktisch hetzelfde uit.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 29 mei 2009, 11:13
door daNpy
DJLeonardo schreef:Ik vond op een duits forum de volgende tekst (over Eibach gaat het)
Somit werden in der Limo als auch im Coupe die absolut identischen Federn verbaut, da bei der Tieferlegungsangabe des Coupes aber niedrigere Werte angegeben werden, ist die serienmäßig verbaute Tieferlegung beim Coupe berücksichtigt und daher abgezogen, anders als im Gutachten dargestellt.
Mijn duits is niet extreem goed maar ik maak er uit op dat er voor de coupe en sedan andere veren worden gebruikt. (wat de reden is dat de waardes voor Eibach tussen coupe en sedan verschillen met precies dezelfde veren)
Andersom, in de Limo (Sedan) en in de coupe zitten
identieke veren.
Google translate:
"Zo is in de soda, alsmede in de coupe is absoluut identiek veren geïnstalleerd"
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 29 mei 2009, 23:36
door DJLeonardo
daNpy schreef:
Andersom, in de Limo (Sedan) en in de coupe zitten identieke veren.
"
Nou ik heb hier een TUV rapport liggen voor de Eibach veren die ik uit duitsland heb (is daar verplicht schijnt)
Wat valt op:
De voor veren zijn allemaal lineair.
De voorveren zijn er in 3 soorten: 4 cyl, 6cyl en 4 cyl diesel, 6 cyl diesel. 3 gewichtsklasses dus.
De achter veren zijn bijna allemaal verschillend voor de Coup, Sedan, Touring/Cabrio en Compact (4 gewichtsklasses dus)
Alleen de achterveren voor de Touring/Cabrio zijn progressief. De gewichtsklasse loopt op van compact naar Sedan (1000 kg, coupe 1100kg (zwaarder dan de sedan dus) en dan Touring Cabrio (1200 kg), die blijkbaar dezelfde gewicht klasse zitten.
Mocht iemand geinteresseerd zijn wil ik het wel een keertje scannen.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 30 mei 2009, 10:07
door bjornc
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 30 mei 2009, 19:48
door MaikelK
Hij staat nu weer super! Alleen als ik nu met 5 man derin zit en eventjes iets te hard een heuvel op duik hoor je het nog!
Zit er nog aan te denken om het vels randje om te laten rollen, is wss goedkoper als nieuwe velgen, maarja, eigenlijk vind ik het zo ook wel best!
Ik zal als ik het niet vergeet er van de week ff foto van maken, heb het de laatste weken nog al druk! :z