Pagina 3 van 3

Re: Onderhoud interval

Geplaatst: 24 mar 2010, 23:10
door HeZz
HeZz schreef:Als ik in mijn boekje terug kijk zie ik dat mijn BMW pas 1 x een Inspection 1 heeft gehad bij ong. 50dkm en
1 keer een Inspection 2 bij ong. 80dkm.
Hier tussen heeft hij alleen oliebeurtjes gekregen en natuurlijk remvloeistof/koelvloeistof/microfilters.
Na de laatste inspection heeft hij nog 2x een oilservice gekregen.
De teller staat nu op 133dkm en de volgende beurt (over ong. 7900km) is een oilservice (en remvloeistof/koelvloeistof) en geen Inspection 1/2, dat vind ik eigenlijk wel vreemd.
Hij is altijd bij dezelfde BMW dealer (Bert Story) in onderhoud geweest en de boekjes zijn mooi bijgehouden.
Kan er een verkeerde reset zijn geweest of een dubbele?
Weet iemand iets meer over de frequentie van de verschillende intervallen?

Ow ja het is een 2002 330i Touring

Gr. Danny

Bedankt voor de reactie's....maar een antwoord zie ik er helaas niet tussen staan

Re: Onderhoud interval

Geplaatst: 25 mar 2010, 09:48
door izzy
er is geen verkeerde reset, 133dk en al 2 keer inspection is normaal....hoe hoger de km stand hoe meer inspections je gaat krijgen. Overigens overleg ik altijd met de dealer wat verstandig is. Ik weet ook dat de dealer zelf kan opgeven wat de volgende beurt gaat worden.
Inspections is vooral controle op div punten. En hoe ouder en hoger km standen hoe meer inspecties.....
Overleg het ook even met je dealer.

Re: Onderhoud interval

Geplaatst: 25 mar 2010, 23:21
door HeZz
Ok dat is duidelijk, ik zal het eens navragen.

Bedankt

Re: Onderhoud interval

Geplaatst: 26 mar 2010, 15:40
door Reloader
elke 10k is wel heel weinig? mijn interval 323i staat op 24 ofzo na een reset?

Re: Onderhoud interval

Geplaatst: 26 mar 2010, 16:44
door daNpy
Hoeft ook niet elke 10k, bij verkoop is de interval gewoon niet gereset ;)
(Staat volgens mij ook in dit topic)