Bluetooth BMW carkit toevoegen

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
DJLeonardo

Re: Bluetooth BMW carkit toevoegen

Bericht door DJLeonardo » 01 mar 2009, 15:02

De ene kant van het kabeltje zit dus in de antenne (onder de achterkant middenarmsteun) het andere uiteinde komt dus naast je hadremhendel naar boven. Die antenne moet uiteindelijk verbinding maken met je ULF module.
Ik heb een ejectbox en daar zitten 2 kabels aan
-een antenne aansluiting
-een multiconnector (die dus naar de ULF module gaat)
Je kunt dus wel aannemen dat de antenne connector via de ejectbox-> via de multi connector naar de ULF gaat.
Wat moet je doen:
optie 1:
een antenne connector kopen en een converter kabeltje maken die je op de Multistekker aansluit
optie 2:
even in de buidel tasten en 60 euro uitgeven voor een ejectbox, heb je gelijk een pairing button.

Overigens heb ik van thommy begrepen dat er eerst een kabel tussenuit gehaald moet worden bij de tunnelbak. Je moet de oude converter kabel van de BIT 2 er dus tussenuit halen (als ik het me goed herinner)
Ik heb het niet zelf aangesloten maar laten doen dus ik heb geen hands-on ervaring. Deze info is dus "hear say"
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

r-meanian

Bericht door r-meanian » 24 mar 2009, 21:14

Ik zie dat er hier al een tijdje geen activiteit geweest, maar misschien kan iemand mij toch nog een antwoord geven op mijn vraag:

Ik heb dat bakje achter mijn armsteun losgeschroefd en alles eruit gehaald, maar er is helemaal geen bekabeling te vinden, helemaal niets, een lege ruimte zit eronder. Ik heb een 16:9 scherm met een MK4 navigatie. Betekent dit dat de BMW bluetooth interface voor mij bij deze niet te installeren is en dat ik maar op zoek moet gaan naar parrot-achtige apparaten?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 08 apr 2009, 15:29

Zie nu pas je vraag.
Ik zou even in je boekje kijken welke opties je hebt. Als je een Siemens telefoon optie hebt met een draadloze hoorn dan moet er een antenne zitten. Dit is dezelfde antenne als de ULF antenne. Heb je een Siemens set met draadhoorn dan heb je idd geen antenne maar misschien wel een ingbouwde microfoon. Nou is dat niet het duurst uit de hele set maar Je hebt dan iig welal de kableboom liggen. Iig staat een telefoon optie totaal los van je MK4 navigatie. ALs je de MK4 hebt kan je de BT carkit wel integreren. Om je de waarhied te zeggen zou ik je het niet aanraden om daarin te investeren. het is een uitstervende optie en er wordt niks meer voor gemaakt (qua snapin apaters b.v.) alle nieuwe telefoons worden niet meer ondersteunt en de geluidskwaliteit is nou ook weer niet enorm denderend. Het is eigenlijk alleen maar ontzettend geil om alles geintegreerd te hebben.
In mijn Lease autootje heb ik gewoon een Jabraphoon van 50 euro en dat werkt voor mij ook hoor. :)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 05 jul 2009, 16:40

zow dit is wel beter als een parrot ofzo !
Is dit mogelijk in mijn auto ?
Ik heb namelijk geen 16:9 scherm maar een andere navigatie....
Zoja wat heb ik dan specifiek nodig ?
Mijn :///m:

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 06 jul 2009, 18:08

ben net bij de Renova BMW geweest, en het schijnt niet in mijn auto te gaan omdat ik:
Voorbereiding BMW Handy (motorola) S632A erin heb zitten....

Er is dus schijnbaar helemaal geen mogelijkheid tot ombouwen volgens hun, en al zou het wel gaan zou dit rond de 2500 a 3000 gaan kosten !!!

Heel vreemd toch !?
Mijn :///m:

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 06 jul 2009, 20:51

Onzin, kijk maar op Bimmernav staat vast wat voor je bij.
Stuur hun anders even een mailtje, dan weet je het zeker.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”