Nou dan mijn verbruik:
normaal gesproken verbruikt mijn auto (en ik rij heel veel snelweg) ongeveer 5.0l/100km. 1 op 20 dus. Als ik hard door rij dan gaat mijn gemiddeld verbruik naar 6.0liter op 100km. Dat is dus : 1 op 16,6km.
Nu ben ik ook gaan experimenteren met lage snelheden en dat was verbazingwekkend! Ik reed hooguit 90km/uur op de snelweg. Gewoon met het vrachtverkeer mee en heel rustig optrekken. Bij 2000rpm al schakelen en niet volgas. Wat blijkt... Ik kwam op een gemiddelde van 4,3liter op 100km uit! Nu heb ik wel michelin energy saver eronder maar dat is niet wat het hem doet. Gewoon met airco aan en de radio aan. Dus dan kom je uit op 1 op 23.3. Dus theoretisch kan je dan... 1450km rijden op 1 tank. Mijn record staat op 1400km en toen was hij helemaal leeg. Nu vinden mensen dat vreemd, en tja het is misschien wat anti BMW maar het scheelt wel een hoop geld. Ik had uitgerekend dat het wel 10 cent kan schelen per liter verstookte brandstof! Maar goed.. dat is wat kan. Wat je zelf wilt rijden is natuurlijk anders. Dus mocht iemand een hele slome 320d hebben ingehaald op de a4,a44,a2 of a27... dat was ik
.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.