Pagina 22 van 31

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 26 feb 2010, 11:56
door Opt1mus
dat veranderd toch niets aan de vraag of het verstandig is of niet?
Zij zien er, onder voorbehoud, geen problemen in ....
Spoiler: Laat zien
preken voor eigen parochie

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 26 feb 2010, 19:42
door Generaal
Ieder gebruikt toch zijn eigen ervaring en theorieën?

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 26 feb 2010, 23:54
door Fabian79
ff nog over de powerbox:

Deze gaat vaak tussen de aansturing van de brandstofpomp. Het resultaat is dat de brandstofdruk omhoog gaat omdat de sturing veranderd wordt. De rest regelt de auto dan zelf weer bij omdat de mengverhouding weer kloppend gemaakt moet worden.

Ervaring leert dat met powerboxen de diesels vaak meer gaan roeten.
Nadeel 2 is dat je niet weet hoeveel vermogen je nu eigenlijk vraagt van het blok.

Bij een goede OBD tuner kan je een uitdraai krijgen van de vermogensbank en heb je zelf nog inbreng over het gewenste eindvermogen.

Ik heb zelf met de 330d PFL nu 200pk en 450 nm (+/-)

De meeste standaard obd tuners gaan veel hoger 220 pk en 500nm is niet raar. Probleem is echter dat het dan vaker stuk gaat.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 27 feb 2010, 10:32
door addicted
Daar weet ik alles van.
Mijn wagen 330D was verder gechipt dan we dachten. Ze hebben het kastje uitgelezen en daaruit bleek dat mijn
wagen geen 235PK had maar 245 en het koppel was geen 512NM maar ver boven de 550NM.
Daarom is mijn wagen ook stuk gelopen.

Ik Laat mijn wagen binnekort weer chiptunen bij www.dieseltuning.nl

Gr

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:08
door Fabian79
Ik denk (weet het nooit cker natuurlijk) dat ik nu wel een redelijk setup te pakken heb.
Auto trekt lekker vlot en het toerenbereik waar dit bij gebeurt is mooi groot.
Door het niet te ver door tunen vermoed ik dat het geheel er niet zo heel veel van te lijden heeft.

Uiteraard doet rijstijl hier ook aan mee.
Goed warm rijden en niet met de koppeling spelen.
Ook rij ik niet al te wild en probeer niet te abrupt gas te geven (remmen) en te vaak hoge toeren te draaien.
Nu is dat bij een diesel natuurlijk ook vaak overbodig. ;)

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 01 mar 2010, 10:44
door Generaal
Heb hier gemengde gevoelens over..ik wil het zeker doen..maar mn auto heb meer dan 260.xxx gereden de turbo heb dus inprencipe zn beste tijd gehad..ben dus bang dat dan heel snel mn turbo het gaat begeven..Op die koste zit ik niet te wachten.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 06 mar 2010, 14:05
door bmwede
Mijne is gechipt naar dik 250 pk en over de 500 nm en rijd als zonnetje ik heb dan wel de 204 pk variant van de 330d .
Bij 260.000 is de turbo vervangen en de koppeling ook blok is nog nooit vervangen , bij normaal gebruik gebruikt ie bijna geen olie als je contunu gaat jagen wel maar dat is normaal .
Owja hij staat nu op de 303.000 km x|

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 11 mar 2010, 21:07
door buutnhuus
ik heb heel veel pagina's doorgelezen maar niets gevonden over een 316

iemand ervaring hiermee??? zou graag iets meer trekkracht willen hebben bij hetzelfde verbruik :P

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 11 mar 2010, 21:15
door Mooggie
De beste tip is hier: gewoon lekker doorsparen voor een 6 cilinder 320 ofzo.
Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 11 mar 2010, 21:30
door buutnhuus
maar dat vraag ik niet ;)

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 11 mar 2010, 21:35
door PIR3lly
Een 316 heeft al weinig vermogen en geen turbo.
Met chippen krijg je er dus heel weinig bij. Je zult het dus niet eens merken.
Zonde van je geld.

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 mar 2010, 07:38
door AlpinaDrachten
De resultaten met chippen zijn bij een diesel altijd veel beter als bij een benzine

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 mar 2010, 07:49
door Fabian79
Dat is dan ook volledig te wijten aan het hebben van een turbo.
Turbodruk en brandstofdruk verhogen zorgt gewoon voor veel vermogenswinst.
Niet zozeer de pk's, maar vooral de winst in koppel zorgt er voor dat de ervaring qua snelheid drastisch veranderd.
Mijne is gechipt naar dik 250 pk en over de 500 nm en rijd als zonnetje ik heb dan wel de 204 pk variant van de 330d .
Bij 260.000 is de turbo vervangen en de koppeling ook blok is nog nooit vervangen , bij normaal gebruik gebruikt ie bijna geen olie als je contunu gaat jagen wel maar dat is normaal .
Owja hij staat nu op de 303.000 km
Heerlijk als het allemaal goed gaat. Maar helaas gaat het ook wel eens fout.
Ik heb hier zelf mee te maken gehad, en lees de showroom van addicted maar eens door (|
Ik zeg niet dat dit alles te wijten is aan het chippen, maar meespelen zal het cker.

Ik neem aan dat jij een handgeschakelde bak hebt? Automaten kunnen hier namelijk niet zo goed tegen.
Ook is het zo dat de 204 pk versie een sterkere aandrijflijn heeft. Deze kan hier dus wel een stuk beter tegen dan de 184pk versie. Daarbij zijn deze waardes echt kritiek.

Maar het rijdt wel overheerlijk :~

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 12 mar 2010, 09:18
door addicted
Ik heb mijn oude chip te koop dus als er iemand intresse heeft.
Hij is weer op de normale verantwoorde waarde gezet.

Gr addicted

Re: Chiptuning ervaringen

Geplaatst: 14 mar 2010, 13:35
door buutnhuus
maar hoe zit dat dan met de 318 ?? wat is daar nou aan verandert zodat ie meer vermogen heeft als de 316, terwijl er hetzelfde blok in ligt??