Pagina 24 van 24
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 09 jun 2011, 17:50
door tattoodennis
Nee idd, had een hoop verwacht maar zoals ik ook al zei het valt mee. Hij schakeld wel soepeler, maar die schok blijft erin zitten. Het is een hele fijne auto, maar beter als automaat denk ik. Vandaar dat die van mij ook in de verkoop is. En dan koop ik uiteraard weer een 325 of 330 automaat terug.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 10 jun 2011, 14:16
door tattoodennis
Bij hoeveel toeren schakelen jullie? Misschien dat het daaraan ligt bij mij, ik schakel bij de 3000 toeren.
Grt Dennis
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 10 jun 2011, 14:42
door Griffendahl
Ligt aan de wagen waar ik in rijd...
Bij de 328i schakel ik op een ander moment als bij de 320d.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 10 jun 2011, 17:27
door Holographic91
Bij 3000 toeren schakelen is ook fijner, ook geen bonk, dan kun je hem ook bij latere versnellingen in een keer op laten komen, merk regelmatig bij 2500 toeren dat die of bonkt, of afremt op de koppeling. Maar heb ook in de 1e versnelling als ik de koppeling indruk zonder te schakelen dat die een hoorbare knal voor geeft, en trap de koppeling niet als een gek in. Toch eens die CDV laten verwijderen.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 11 jun 2011, 23:35
door vegito
ligt aan je drukgroep en vliegwiel die spelling heeft. been there and done that
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 12 jun 2011, 01:28
door Holographic91
@ Vegito; Jij hebt die neem ik aan al vervangen. zou je daar toch nog lang mee kunnen doorijden? die hoorbare knal deed die al een jaar geleden bij aankoop, inmiddels 9000 km verder. Geen zin 900 euro uit te geven.
Het zit me ook niet lekker, maar het lijkt er ook op dat het met de dag veranderd. Ik merk vaker dat het koppelingspedaal bij intrappen heel licht ratelt (je moet er echt op letten wil je het merken), en 2 dagen erna hoor je niks meer. En incidenteel trilt die bij het op laten komen van de de koppeling van de 3 naar de 2.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 22 jun 2011, 13:39
door vegito
Ja, inderdaad vliegwiel vervangen probleem voorbij komt regelmatig voor niet alleen bij BMW maar, ook bij Audi. Ik begrijp het best dat 900 euro flink geld is en vooral in deze tijd daarvoor kan je een aantal dingen zelf controleren.
1. Differentieel rubber achter
2. Versnellingsbak rubbers
3. Motorsteunen
4. Koppeling ontluchten kan helpen voornamelijk als je koppeling cilinder slecht is
5. Guibo flexdisc kijken op scheuren o.a.
Er zijn genoeg punten te bedenken waarbij je nog kan inspecteren voordat je alles eruit laat halen onderin. Ik had zelf al alles laten controleren incl. subframe rubbers maar hierop was niks aan te merken.
Kapotte vliegwielen merk je vaak bij laag toerental en bij het uitzetten van je auto dit maakt een metaal knikker geluid op het einde. Je kan het ook een combinatie van de vliegwiel en drukgroep noemen die het probleem veroorzaken.
Je zal vast gemerkt hebben dat hoe hoger je toeren is hoe makkelijker en soepeler het schakelen gaat.
Het is niet schadelijk en het geluid zal ook niet erger worden.
PS heb je een trekhaak? en is daarmee ook getrokken
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 22 jun 2011, 15:33
door Holographic91
Nee heb geen trekhaak, auto is uit 2002 kan me niet voorstellen dat versnellingsbakrubbers nu al slecht zijn, kan natuurlijk altijd. Denk gewoon dat de drukgroep/vliegwiel niet meer 100 procent zijn. Ik hou er rekening mee dat ik over een jaar (hopelijk wat langer) het hele zooitje kom aan het vervangen.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 29 okt 2011, 22:14
door bimmer325
hier mogelijk ook het probleem met de cdv, als ik een beetje sportief wil optrekken, of hij blijft lang in ze toeren hangen en komt langzamerhand vooruit,
of ik laat hem te snel opkomen gevolg, alsof ik net me eerste rijles heb, en als ik dan gas geef , dan lijkt het alsof me koppeling slipt, ( gevolg auto schudt heen en weer) erg irritant het gaat om een e46 325ci uit 2002,
zou iemand kunnen bevestigen of dit ook echt me cdv is, zodat ik hem asap ertussen uit kan schroeven