Bericht
door Griffendahl » 21 feb 2011, 08:36
Beide stellingen zijn imho onzin, het hoe en wanneer van het profijt hebben is in eerste plaats volledig afhankelijk van waar je in de zomer mee rijdt en de winterbanden waar je nu mee rijdt.
Zo zwart wit als jullie het zeggen is het echt nooit, die generieke adviesjes van 7 graden of alleen bij sneeuw zijn van die algemene praatjes uit autobladen, no offense. 't Is misschien wel leuk dat een 195/65 R15 Michelin winterband alleen op sneeuw beter presteert als een 195/65 R15 Michelin zomerband, maar als jij met een 225/35 R19 Dunlop in de zomer rijdt kan zo'n vergelijk wel eens heel anders uitpakken.
Het is zo afhankelijk van je zomer en wintersetup hoe breder je rijdt in de zomer des te langer ben je gebaat bij een smallere winterband. Verder, weet ik van mijn zomerbanden dat ze gewoon niet goed presteren als het koud is, zeker niet als het ook nog nat is, en als ik dan zie dat het vanochtend nog -5 is, weet ik zeker dat mijn winterbandjes het beter doen als mijn zomerbandjes.
Hoe dat voor jullie allemaal specifiek zit weet ik niet, ik ken jullie setups niet, maar mijn winterbandjes blijven er nog mooi ff onder... Want vooralsnog weet ik gewoon dat ze - onder de huidige omstandigheden - in de grote meerderheid van situaties gewoon beter presteren.