hennep: p56 All Black headliner
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: hennep E46. nieuwe update pag 25
Ziet d'r goed uit!
Heel nice
Heb zelf vandaag ook weer mijn zomerset eronder gezet met rondom 10mm spacers, heerlijk!
gefeliciteerd met je manneke

Heb zelf vandaag ook weer mijn zomerset eronder gezet met rondom 10mm spacers, heerlijk!
gefeliciteerd met je manneke

Mooi Johan! Zorgt er voor dat de wielen een stuk beter smoelen!
Toen ik gisteravond thuis kwam van mijn werk hield de stuurbekrachting er ineens mee op en ging het acculampje rood branden. Omdat dit maar een paar honderd meter van mijn huis af gebeurde voorzichtig doorgereden en de auto bij de poort geparkeerd, vervolgens uitgestapt en de motorkap opengedaan. Het 1e wat ik zag was dat de riem in het motorruim lag maar nog wel heel was :? Toen maar een zaklamp erbij gepakt en eens veder gekeken. Wat blijkt de waterpomp naar de kl#te en de poelie de binnenste ring stuk geslagen ;(
Toen maar gelijk mijn overbuurman even gebeld en maar meteen een nieuwe waterpomp en poelie besteld, hopenlijk is alles vanmiddag binnen en kan ik gelijk aan de slag om hem te repareren. Dit was wel even een zware domper op de avond en ik zag mijn extra bonus die ik gisteren had gekregen al zo weer verdwijnen.
Toen maar gelijk mijn overbuurman even gebeld en maar meteen een nieuwe waterpomp en poelie besteld, hopenlijk is alles vanmiddag binnen en kan ik gelijk aan de slag om hem te repareren. Dit was wel even een zware domper op de avond en ik zag mijn extra bonus die ik gisteren had gekregen al zo weer verdwijnen.
Re: hennep E46. bimmer komt niet meer van zijn plek
Pfoew, das mooi balen man! Hopen dat het gauw opgelost is!
Spacers staan hem trouwens erg goed.
Spacers staan hem trouwens erg goed.
Ai! Meen je niet x|...
Hopelijk is het snel verholpen en vallen de kosten mee..
Damn, nooit leuk die onverwachte kosten
Spuitwerk een maandje uitstellen ?

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Das wel minder zeg! Wees blij dat t niet ver van je huis was.
De spacers staan um goed. Krijg je daar geen gezeik mee met de politie dat ze uitsteken? heb ik namelijk wel een keer gehad.
De spacers staan um goed. Krijg je daar geen gezeik mee met de politie dat ze uitsteken? heb ik namelijk wel een keer gehad.
Dat gaat wel lukken, ik wacht nog op een paar onderdelen. Had ze al wel binnen maar ze moesten retour omdat de pasvorm k#t was. Hopenlijk komen ze morgen binnen en anders volgende week. Dan kan alles jou kant op komen.Opt1mus schreef:Damn, nooit leuk die onverwachte kosten![]()
Ik zou niet weten waarom, ze steken niet echt buiten de wielkasten maar liggen vlak ermee.Generaal schreef:Das wel minder zeg! Wees blij dat t niet ver van je huis was.
Kosten vallen wel mee, nieuwe waterpomp is €70,- incl BTW en de poelie is €20,- of zoiets, monteren doe ik zelf. Het zijn maar een paar bouten die los moeten en dan pak je hem er zo uit.Daniël schreef:Ai! Meen je niet x|...
Klote man maar wel weer makkelijk als je zo handig bent 
Enig idee wat de oorzaak is geweest?

Enig idee wat de oorzaak is geweest?
Nog geen idee, ik denk dat ik dat vanavond wel zal zien als ik de oude eruit haal. Waarschijnlijk zal het slijtage zijn aan het lager. Er zit nu heel veel speling op de poelie.
Update: waterpomp is vanmiddag binnen ;D , op de poelie moet ik helaas wachten tot morgen ;(
Update: waterpomp is vanmiddag binnen ;D , op de poelie moet ik helaas wachten tot morgen ;(
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 25 mar 2010, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Oeiii dat heb ik ook twee maanden geleden gehad... Geluk dat je het zelf kan vervangen..
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Vanavond de waterpomp vervangen. In totaal ongeveer 40 min bezig geweest dus het werk valt wel mee. Nu alleen de poelie er morgen nog op leggen en de nieuwe multiriem plaatsen. Toch maar zekere voor het onzekere genomen en deze ook maar gelijk vervangen.
Wat foto's van de gesneuvelde pomp.

En de fot's van de gesneuvelde poelie die heeft aardig wat klappen gehad

Als ik er zo naar kijk denk ik dat het lager aan de zijde van de poelie als 1e gesneuveld is. Hierdoor is een onbalans in de pomp gekomen en is de waaier afgebroken en de poelie beschadigd waardoor ook de riem eraf is gelopen. Zaterdagochtend ga ik de nieuwe poelie monteren en kan de riem en de koelvloeistof er weer terug in. Ik ben er nu ook achter gekomen dat de spanrol ook zijn beste tijd heeft gehad. Hier zal ik volgende maand ook een nieuwe voor bestellen. Hopenlijk kunnen we er dan weer een tijdje tegenaan.
Wat foto's van de gesneuvelde pomp.

En de fot's van de gesneuvelde poelie die heeft aardig wat klappen gehad

Als ik er zo naar kijk denk ik dat het lager aan de zijde van de poelie als 1e gesneuveld is. Hierdoor is een onbalans in de pomp gekomen en is de waaier afgebroken en de poelie beschadigd waardoor ook de riem eraf is gelopen. Zaterdagochtend ga ik de nieuwe poelie monteren en kan de riem en de koelvloeistof er weer terug in. Ik ben er nu ook achter gekomen dat de spanrol ook zijn beste tijd heeft gehad. Hier zal ik volgende maand ook een nieuwe voor bestellen. Hopenlijk kunnen we er dan weer een tijdje tegenaan.
Die heeft zeker klappen gehad x|
Bekende poelie Hennep, bij mij is hij vorig jaar losgelopen gelukkig zonder verdere schade. Nieuwe poelie en spanner van de multi-riem erop en alles was weer gefixt.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER