Maar even mijn ervaringen delen.
Ondertussen met meneer aart hier van het forum hard aan het zoeken want probleem is nog steeds niet opgelost.
maart is goed met software, diagnose etc, helemaal super, zou ik zelf nooit kunnen!
Met BMW INPA online de waardes bekeken. Er wordt teveel lucht geregistreerd tot 2500 toeren, turbo druk blijft achter, vanaf 2500 toeren ongeveer, wanneer ik dus vermogen krijg is de lucht balans tussen nominaal en gemeten goed.
Ergens komt dus een verkeerd signaal de ECU binnen wat de meting, of deze bereking negatief beïnvloed.
Wanneer je googled op power loss, of no power lower rpm, turbo lag etc kom je veelal uit op de electronics actuator van de swirl flaps.
De swirlflaps zijn dus verwijderd, daarna begon het gedonder, en later werd het erger.
Bij vervangen van de turbo veranderde het beeld, weliswaar positief want er was nu altijd vermogen, helaas enkel bovenin.
LMM is ondertussen vervangen
MAP is vervangen.
We moeten het waarschijnlijk zoeken in de swirl flap actuator.
Na positieve verhalen uit de UK bij het loshalen van de stekker dat maar eens geprobeerd.
Wordt inderdaad beter maar zijn er nog lang niet. Er is meer vermogen onderin.
De LMM lijkt iets te doen, minder hokjes onderin, MAP vervangen laat hem wat sneller reageren, deze was erg vies, schoongemaakt maar wellicht beschadigd ofzo?
Toen stuitte mr aart op dit topic:
http://www.e46zone.com/forum/topic/6470 ... ode-cured/
Hi all,
So after seeing a fault code pop up on my 330D (204bhp) regarding the swirl flap actuator I've followed advice to unplug it (as it's still plugged in despite me de-flapping the car some time ago). I've unplugged the connector that plugs onto to the mechanic unit fitted to the underside of the inlet manifold towards the bulkhead, that originally had the flap rod attached - is this actuator or is this elsewhere at the 'other end' of the cable that plugs into the box?
Now I've unplugged it I'm getting 2 new fault codes in DISV57:
410C swirlf flap actuator
4152 swirl flap actuation
...so I'm guessing I've unplugged the wrong end! Can anyone help?
Thanks,
Andrew
Daarin lees je dat er een emulator bestaat die je aansluit ipv de actuator:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-e46-x3-33 ... Swt5hYgjnS
Zou dit helpen? Ik heb OBD tuning gebeld.
Hij was het met me eens dat een verkeerd voltage in de actuator de ecu een verkeerd beeld kan geven waardoor de turbo verkeerd bediend wordt. Wellicht de actuator eens onderzoeken, of vervangen? zou moeten kunnen..
Of zon emulator monteren, zou wel willen weten wat daarin zit...
Volgende stap: toch de inlaat er maar weer af en de actuator bekijken, wie weet ontdekken we wat, een sluiting oid.
Tot nog toe:
--> Swirl flap actuator uitgeschreven door OBD tuning
--> EGR mechanisch en softwarematig uitgeschreven door OBD tuning
[OK] Nieuwe (gereviseerde oem parts) turbo
[OK] Nieuwe Intercooler
[OK] Nieuwe intercooler afdichtingen
[OK] IC traject dicht
[OK] Uitlaat dicht
[OK] Draadbreuken MAF MAP actuator raildrukklep tempsensor
[OK] Luchtmassameter vervangen (OEM, nieuwe type Bosch)
[OK] MAP sensor vervangen.
[OK] EGR schoon en afgesloten
[OK] Inlaat gereinigd
[OK] injector retourtest, cil 3 geeft 40% meer retour
--> Turbo druk blijft achter <2000 rpm
--> Teveel lucht registratie <2000 rpm
--> Turbo Actuator beweegt bij start
--> MAP losgooien zet turbo dicht, bovenin geen vermogen
--> Swirl flap stekker los geeft meer vermogen, maar wel foutmeldingen
TBC