judaz schreef:1 van de betere upgrade Welke variant heb je genomen, naar wat ik begrijp zit er nog verschil in, aan gegeven door de kleur?
Ik heb de race versie genomen (achter zwart), voor is er geloof ik maar 1 type (zwart rubber met paarse insert).
buutnhuus schreef:de tools en brug zijn wel aanwezig. dus als ik het goed begrijp houdt je alleen het omhulsel van de silentblokken over? dat deel wat weer aan de carrosorie zit bevestigt.
Ja klopt inderdaad. Je kunt de voorkant ook compleet kopen, maar die zijn een stuk duurder.
Als je alleen de rubbers koopt, dan moet je de oude eruit persen en de nieuwe erin (voor). Aan de achterkant zitten ze in de ophanging geperst. Dus die losschroeven (3 bouten, maar wel van te voren alle kabeltjes loshalen) en naar beneden laten zakken. Dan moet daar het rubber eruit gehaald worden. Wij hebben de randjes vrij gemaakt (oud rubber eraf snijden en het alu wat in de weg zit, wegbikken). Dan kun je met de speciale tools het oude rubber er zo uit drukken. Achter zijn de nieuwe powerflex gemaakt van 2 delen, die kun je er zonder al teveel moeite in zetten. Weer vastzetten en uitlijnen...
Heb wel wat fotootjes, maar die zijn met mijn mobiel gemaakt. Niet van super kwaliteit en de auto was nat/smerig van de regen die dag. Misschien helpen ze wat:
Ziet er goed uit! Tis ook echt een super, super mooie
Kun je de powerflex gebruiken als vervanging van je draagarmrubbers als ik het goed lees?
Bij mij moeten binnenkort de achterste rubbers van de voorste draagarmen vervangen worden, zou dit dan een goede vervanging zijn??
Das vreemd, want als ik die prijs zie vergeleken bij wat de dealer opgaf (ong. €130,- voor een setje draagarmrubbers) dan lijken die powerflex zelfs goedkoper. Of ik heb het niet goed begrepen?!
En weet jij misschien (of iemand anders die dit leest) of ik de 60mm of 66mm nodig zou hebben?
Sorry voor het vervuilen van je showroom, nu stop ik
Oh, ik dacht altijd dat die originele goedkoper waren. Ik was rondom geloof ik ook zo rond die prijs kwijt voor powerflex (dus voor en achter, incl verzenden).
Dan is het nog beter om voor powerflex te gaan
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...
Geplaatst: 15 mar 2012, 17:33
door PIR3lly
Vandaag eindelijk eens lekker weer om de M eens goed onder handen te nemen. Daarom gisteren de auto gefoamed met autobrite super snow foam en gewassen met meguiars NXT shampoo.
Daarna goed afgedroogd met een Delerium drying towel en toen binnen gezet.
Vanocht begonnen met clayen. Heb hiervoor een Meguiars clay kit gebruikt.
Auto goed vochtig gemaakt met de quick detailer en toen voor het eerst een stuk klei op de auto. Das best geinig, zo'n eerste keer. Maar uiteindelijk was dit toch redelijk simpel.
Na een aardig tijd bezig te zijn, kon je goed zien en voelen dat de auto een stuk schoner werd. De lak werd veel gladder en de klei vrij vuil.
Na het clayen heb ik de Poorboys World - Black Hole glaze gebruikt. Daarna zag de lak er al prachtig uit.
Hier zie je een fotootje van het dak net na het wassen. Dat zag er al aardig uit...
Maar na het clayen en de glaze zat er echt veel meer diepte en spiegeling in.
Uiteindelijk heb ik hem nog helemaal in de Meguiars NXT wax gezet en de bandjes zwart gemaakt met Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing
Ben echt onwijs tevreden met het resultaat. Het was even werk, maar de lak is weer zeer netjes en super glad.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...
Geplaatst: 15 mar 2012, 18:03
door Phantom
Goed bezig! Blinkt weer een goeie
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...
Geplaatst: 15 mar 2012, 20:32
door Hennep
Dat is een mooi resultaat. En zoals ik je al zei ga je verbluft staan van het resultaat van het laagje Black Hole. Nu is het kwestie van bijhouden en wassen wordt nu ook een stuk eenvoudiger. Je hoeft er niet elke keer zoveel tijd in te steken. 1 keer in de 3 of 4 maanden clayen is meer dan genoeg. Als je de juiste techniek toepast om de auto af te spoelen wordt het nog makkelijker. Zodra je het resultaat uit het 2e deel van het filmpje niet meer ziet o in mindere mate wordt het tijd de waxlaag te vernieuwen. Het klinkt misschien gek maar met een boterhamzakje om je vingers kun je dan ook voelen of de laklaag toe is aan een claybeurt. Je steekt je hand in het zakje spuit wat detailerspray op de lak en wrijf er zachtjes overeen, als de laklaag "vuil" is dan voel je een soort zandkorrels door het zakje.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...
Geplaatst: 15 mar 2012, 20:33
door Martijn M3
Heel mooi!!
Doet zo'n auto altijd echt goed.
Hele mooie M3.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...
Geplaatst: 15 mar 2012, 20:51
door BMW freak
Door het mooie weer begint het weer aardig te kriebelen bij mij niet alleen dus
Hij staat erweer top bij
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...
Geplaatst: 15 mar 2012, 20:56
door PIR3lly
Ja, begint zeker te kriebelen. Was ook een super weertje ervoor. Niet te warm en goed te doen in de schaduw.
De auto is no zo ongelofelijk glad....
Een klein nadeeltje. De kat dacht even op de motorkap te springen, maar gleed er met dezelfde rotgang weer vanaf... Dat waren weer een paar lichte krasjes die ik eruit moest poetsen
Hopelijk heeft ie het afgeleerd en doet ie het niet meer...
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Dagje clayen en poetsen...