Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Heb ook vanalles geprobeerd om de boel draaiende te krijgen op Windows 7, maar uiteindelijk toch de handdoek in de ring geworpen en voor een virtuele XP gegaan.
Naast de mogelijkheden die BMW_Lover aanhaalde, zie ik nog volgende mogelijkheden:
- XP installeren in plaats van je Windows 7 Home
- XP installeren in dual boot naast je Windows 7 Home (voldoende diskspace nodig)
- een andere virtualisatiesoftware zoals VMware installeren en daarop XP installeren (voldoende diskspace en RAM nodig)
Naast de mogelijkheden die BMW_Lover aanhaalde, zie ik nog volgende mogelijkheden:
- XP installeren in plaats van je Windows 7 Home
- XP installeren in dual boot naast je Windows 7 Home (voldoende diskspace nodig)
- een andere virtualisatiesoftware zoals VMware installeren en daarop XP installeren (voldoende diskspace en RAM nodig)
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Hoi,
Ik heb me nu al een paar weekjes verdiept in diverse forums en met de handleiding van deze topic ben ik erin geslaagd om een paar kleine wijzigingen aan te brengen zoals spiegels dichtklappen en die digitale snelheidsmeter op BC.
Ik heb ook nog een aanpassing gedaan voor het automatisch sluiten van het panoramadak bij regen ... nu nog effe wachten op regen
Maar ik heb wel een probleem bij het opvragen van de gegevens van mijn CIC en CID module, zou graag daar wat opties aanpassen zoals TV activeren (mocht dat lukken) en vooral dat de film blijft afspelen tijdens het rijden.
Ik heb volgende software geïnstalleerd:
NCSExper versie 3.1.0
INPA versie 5.0.2
EDIABAS versie 6.4.7
Getest met SP-Daten V44 en SP-Daten V45
Ik krijg onderstaande fout:
COAPI-2000: EDIABAS or SGBD error
SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND
En in error.log vind ik volgende informatie:
ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_CIC.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2000
CODIERINDEX_LESEN
>> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
CODIERINDEX_LESEN: A_CIC
>> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_CIC.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
CODIERDATEN_LESEN
Weet er iemand wat ik eventueel fout doe?
Alvast dank voor de hulp
Versie
Ik heb me nu al een paar weekjes verdiept in diverse forums en met de handleiding van deze topic ben ik erin geslaagd om een paar kleine wijzigingen aan te brengen zoals spiegels dichtklappen en die digitale snelheidsmeter op BC.
Ik heb ook nog een aanpassing gedaan voor het automatisch sluiten van het panoramadak bij regen ... nu nog effe wachten op regen
Maar ik heb wel een probleem bij het opvragen van de gegevens van mijn CIC en CID module, zou graag daar wat opties aanpassen zoals TV activeren (mocht dat lukken) en vooral dat de film blijft afspelen tijdens het rijden.
Ik heb volgende software geïnstalleerd:
NCSExper versie 3.1.0
INPA versie 5.0.2
EDIABAS versie 6.4.7
Getest met SP-Daten V44 en SP-Daten V45
Ik krijg onderstaande fout:
En in error.log vind ik volgende informatie:
ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_CIC.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
CODIERINDEX_LESEN
>> ERROR! Modul: COAPI.CPP, Proc: coapiReadCodierIndexFromSg, LineNr: 05, ErrorNr: 2000
CODIERINDEX_LESEN: A_CIC
>> ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_CIC.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2000
CODIERDATEN_LESEN
Weet er iemand wat ik eventueel fout doe?
Alvast dank voor de hulp
Versie
Na het lezen van dit topic en nog enkele andere fora (bmwcoding.com, bimmerforums.com en 5series.net) leek het me wel leuk om mijn E61 ook qua software aan te passen aan mijn smaak. Na enkele runs (trail en veel error bij installatie en eerste gebruik) met de benodigde software lijkt het me nu te lukken.
Ook al heb ik geen goede verbinding tussen INPA en de auto, lukt het me wel om met NCSEXPER de verschillende modules uit te lezen en aan te passen.
Wat is gelukt en wat niet?
Gelukt:
* alarm wijzigen van Europees naar US geluid.
* digitale snelheidsmeter in BC.
(Nog) niet gelukt:
* AM overslaan als bron via de stuurbediening.
In CAPPL 'AMBANDS' op 'nicht_aktiv' gezet. Geen resultaat. Is een reset nodig? Reset je door bij draaiende motor of contact op stand 2 tegelijkertijd op de iDrive knop en de twee ejectknoppen van de cd's (navi en muziek) te drukken?
* Geluid bij openen en sluiten deuren.
In CAPPL het volgende aangepast:
C941C_QUITT_AKUST_KLAPPE
fkt_frei
K9416_QUITT_AKUST_ENTSCH
fkt_frei
C9413_QUITT_AKUST_SCHAERF
fkt_frei
Acoustic
Aktiv
Toch werkt het niet. Als het goed is krijg je ook een functie in het iDrive-menu toegevoegd, die je dan moet aanvinken. Deze functie zie ik niet.
Is het mogelijk dat ik in andere modules ook e.e.a. moet aanpassen? Bijvoorbeeld in DWAI? Daar kom ik de volgende entries tegen:
DEF_QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
Zouden deze op 'aktiv' gezet moeten worden?
* MP3 functie van cd speler activeren.
De auto is in sept 2005 op kenteken gezet. maar ik geloof eind 2004 gebouwd. Is het mogelijk om deze functie te activeren? (Op een andere forum lees ik dat dit kan bij auto's vanaf sept 2005).
In CAPPL (geloof ik) heb ik de volgende aanpassing gemaakt:
MP3_CCC
nicht_aktiv -> full
In CAS en LMA moet ik nog +KMP3 toevoegen.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen of in ieder geval tips heeft. Alvast bedankt.
Ook al heb ik geen goede verbinding tussen INPA en de auto, lukt het me wel om met NCSEXPER de verschillende modules uit te lezen en aan te passen.
Wat is gelukt en wat niet?
Gelukt:
(Nog) niet gelukt:
* AM overslaan als bron via de stuurbediening.
In CAPPL 'AMBANDS' op 'nicht_aktiv' gezet. Geen resultaat. Is een reset nodig? Reset je door bij draaiende motor of contact op stand 2 tegelijkertijd op de iDrive knop en de twee ejectknoppen van de cd's (navi en muziek) te drukken?
In CAPPL het volgende aangepast:
C941C_QUITT_AKUST_KLAPPE
fkt_frei
K9416_QUITT_AKUST_ENTSCH
fkt_frei
fkt_frei
Acoustic
Aktiv
Toch werkt het niet. Als het goed is krijg je ook een functie in het iDrive-menu toegevoegd, die je dan moet aanvinken. Deze functie zie ik niet.
Is het mogelijk dat ik in andere modules ook e.e.a. moet aanpassen? Bijvoorbeeld in DWAI? Daar kom ik de volgende entries tegen:
DEF_QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
Zouden deze op 'aktiv' gezet moeten worden?
De auto is in sept 2005 op kenteken gezet. maar ik geloof eind 2004 gebouwd. Is het mogelijk om deze functie te activeren? (Op een andere forum lees ik dat dit kan bij auto's vanaf sept 2005).
In CAPPL (geloof ik) heb ik de volgende aanpassing gemaakt:
MP3_CCC
nicht_aktiv -> full
In CAS en LMA moet ik nog +KMP3 toevoegen.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen of in ieder geval tips heeft. Alvast bedankt.
Dat is zeker niet waar. mijn auto is van 2004 en bij mij is MP3 wel geactiveerd.Santman schreef:
ik denk dat je wat fout hebt gedaan. wat precies kan ik je niet vertellen, ik ben ook een newbie op dit gebied.
Zonder twijfel de mooiste Touring
Ik heb een Dension 500 ingebouwd met BTA1500 Bleutooth en AVR video module.
om de Originele Bleutooth modulle uit te schakelen heb ik bij de bleutooth module de glasvezel kabel door gelust.
Ik heb TV geactiveerd en TV in Motion aan gezet. alles werkt goed. de BTA1500 Bleutooth heeft netjes de telefoon functie overgenomen.
Maar. de auto was voorzien van een SOS noodknop. deze is gemonteerd bij de binnen verlichting. sinds de inbouw krijg ik nu een foutmelding: "Noodoproep niet Beschikbaar" Dat is geen belemmering maar wel lastig.
weet iemand hoe ik die melding of noodoproep kan uitzetten?
om de Originele Bleutooth modulle uit te schakelen heb ik bij de bleutooth module de glasvezel kabel door gelust.
Ik heb TV geactiveerd en TV in Motion aan gezet. alles werkt goed. de BTA1500 Bleutooth heeft netjes de telefoon functie overgenomen.
Maar. de auto was voorzien van een SOS noodknop. deze is gemonteerd bij de binnen verlichting. sinds de inbouw krijg ik nu een foutmelding: "Noodoproep niet Beschikbaar" Dat is geen belemmering maar wel lastig.
weet iemand hoe ik die melding of noodoproep kan uitzetten?
Zonder twijfel de mooiste Touring
Voor Skip AM bands moet NEXT_SOURCE op aktiv. Mij is deze ook niet gelukt, ik heb de NEXT_SOURCE niet.
525d E61 2007 pre-LCI
Nu wel gelukt:Santman schreef: Wat is gelukt en wat niet?
Gelukt:
Niet gelukt:
* AM bands overslaan
* Alarmbliebjes bij sluiten en openen auto
* MP3 functie
* Het overslaan van de AM als bron via de stuurbediening is gelukt.
CAPPL
'NEXT_SOURCE' op 'aktiv' zetten
'AMBANDS' op 'nicht_aktiv' zetten.
CAPPL:
C941C_QUITT_AKUST_KLAPPE
fkt_frei
K9416_QUITT_AKUST_ENTSCH
fkt_frei
fkt_frei
Acoustic
Aktiv
DWAI:
DEF_QUIT_AKUST_SCHAERF
aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
aktiv
Nu heb ik denk ik niet ingesteld om een geluidje te krijgen bij het sluiten en openen van de achterklep (KLAPPE, oftwel KL), maar dat vind ik niet zo erg.
* MP3 functie
Helemaal blij dus!
Mooi dat je hebt door gezet santman! Mij ook meerdere malen gelukt om mp3 te activeren in auto's van voor sept 2005
Heb ook mijn kabel+software binnen.
DIS is eindelijk werkend (al is hij wel erg traag vindt ik...)
Echter probeer ik nu Progman werkend te krijgen, maar ik loop alleen maar op een foutmelding.
Meer mensen geprobeerd Progman werkend te krijgen?
Foutcode is BTW:
It is necessary to use OP(P)S/ICOM for the connected vehicle for programming/coding control units. For this purpose, you must close the Progman session and select one of the requested interfaces.
DIS is eindelijk werkend (al is hij wel erg traag vindt ik...)
Echter probeer ik nu Progman werkend te krijgen, maar ik loop alleen maar op een foutmelding.
Meer mensen geprobeerd Progman werkend te krijgen?
Foutcode is BTW:
It is necessary to use OP(P)S/ICOM for the connected vehicle for programming/coding control units. For this purpose, you must close the Progman session and select one of the requested interfaces.
Nog een vraagje!
Heb succesvol de digitale km teller aangezet (deze staat bij mij trouwns in COMBI, niet in CAS).
De volgende waarden staan er nu in :
MP3_CCC
nicht_activ
extern
Heb de volgende waardes geprobeer, maar deze geven allemaal een fout...
MP3_CCC
activ
extern
MP3_CCC
activ
MP3_CCC
full
Gaat om een E60 535d van 03-2005 met CDC
Iemand een idee!?
Heb succesvol de digitale km teller aangezet (deze staat bij mij trouwns in COMBI, niet in CAS).
De volgende waarden staan er nu in :
MP3_CCC
nicht_activ
extern
Heb de volgende waardes geprobeer, maar deze geven allemaal een fout...
MP3_CCC
activ
extern
MP3_CCC
activ
MP3_CCC
full
Gaat om een E60 535d van 03-2005 met CDC
Iemand een idee!?
- Edit:
-
Ik ga dit proberen (ergens eerder opgevangen)
-MP3: wellicht moet je ook nog +KMP3 toevoegen aan je optie lijst/FA lijst.
Weer een update..
Heb MP3 toegevoegd aan CAS dit lukt en dan kan ik ook MP3_CCC in CAPPL op full te zetten
Alleen krijg ik de LMA module niet uitgelezen :/ heb ncsexpert 3.10 dus snap er geen **** van.
Heb ook al E60 daten files gedownload maar krijg nog steeds deze melding :
sys-0020 base object file not found
Iemand nog ideeën?
Grtz
Heb MP3 toegevoegd aan CAS dit lukt en dan kan ik ook MP3_CCC in CAPPL op full te zetten
Alleen krijg ik de LMA module niet uitgelezen :/ heb ncsexpert 3.10 dus snap er geen **** van.
Heb ook al E60 daten files gedownload maar krijg nog steeds deze melding :
sys-0020 base object file not found
Iemand nog ideeën?
Grtz
- Edit:
-
Ga de SPDaten V45 proberen, te downloaden via http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=638152.
3GB voor de E60 (te downloaden via nieuwsgroepen).
[edit2]
Kan de LMA module nu wel uitlezen, alleen FA_WRITE geeft nog steeds een error (sys-0005)
[edit3]
Eindelijk gelukt! D.m.v. deze toolset :
http://www.4shared.com/zip/nkqWbwoo/setup_2100.html password to download is INPA .
en de SPDaten V45!
Nu herkent hij mijn MP3 cd! Alleen hij speelt nog geen nummer af...
Ziet wel de titel nummers etc, maar hij skipt ieder nummer
skippen bij ieder nummer kan te maken hebben met een te hoge kbps van de mp3 bestanden
ik heb vorige week nog een cd met livesets gebrand op 320kbps en daar doet ie in de cd speler ook wel is moeilijk mee, de dvd speler heeft er minder moeite mee.
ik heb vorige week nog een cd met livesets gebrand op 320kbps en daar doet ie in de cd speler ook wel is moeilijk mee, de dvd speler heeft er minder moeite mee.
-
- Contacteer:
Ik wil graag het een en ander programmeren aan mijn E46, maar wanneer ik NCS Expert gebruik laat hij maar 4 modules zien.
Iemand tips of hints?
Iemand tips of hints?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
- Contacteer:
Ben er al uit. Moest nog een keuze maken voor ik bij de daadwerkelijke modules kon beginnen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
@pluisman
Yes dat was het probleem inderdaad, een andere MP3 cd gepakt en hij werkt!! =)
Nu eens kijken naar de andere opties..
Yes dat was het probleem inderdaad, een andere MP3 cd gepakt en hij werkt!! =)
Nu eens kijken naar de andere opties..