Pagina 26 van 27

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 08 feb 2011, 22:38
door Fabian79
wooter schreef:Ten eerste: Wat ik leuk vind: kan zelf veel aan auto doen. Ha ha! leuke hobby.

Mijn ergernis: verwachting die niet waar wordt gemaakt.

Ik erger me aan de verwachting die bij mij niet waargemaakt wordt. Ik heb alle typische kuren wel gehad van de e46 318i uit 1999.
Daar baal ik van. Van elektronica tot en met motor en er blijven continue dingen opspelen.

Juist een BMW gekozen als woon-werk auto om de betrouwbaarheid en degelijkheid. Nu is ie ook wel 12 jaar oud.

Voel een soort haat liefde verhouding met dat ding. Klo&^*^%#$ wagen weer wat kappot, ah kan ik weer sleutelen.

Ik hou 'm nog even.

Wooter

de uitgesproken reden waarom ik niet een derde e46 gekocht.
Na al die kleine dingetjes was ik het uiteindelijk wel zat. Er was elke maand wel weer wat. Ik vind dat dat bij een auto van 9 jaar oud met 170k km's er op niet hoort.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik een nette e46 nog steeds een mooie auto vind. Ik had diezelfde haat liefde vehouding. Kon wel een hap uit het stuur nemen als er weer wat mis was, maar het sleutelen er aan en het elke keer omkijken als je de auto parkeert maakt weer veel goed.

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 09 feb 2011, 18:20
door Duzzan
@Griffendahl
Ook moeten we de aanmerking maken dat het dichtslaan van de portieren van de Duitser gepaard gaat met een discutabel, blikkerig geluid; dat zijn we niet gewend van de producten uit Beieren.
Een Quote van Autoweek: Bron
Specifiek over de 320cd.
De deuren sluiten verder prima, raam werkt ook netjes mee dus volgens mij geen reden tot zorgen ;)

@hierboven, ongeacht welke auto je rijd, als er elke maand wel iets is met de auto is het gewoon (^$^#(%#@% :(

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 09 feb 2011, 18:44
door Griffendahl
Prima, maar er zit echt geen verschil in die deuren... Alle artikelnummers zijn gelijk :roll:

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 11 feb 2011, 13:13
door dropje328ci
de prijs de de dealer hanteerd om je auto te onderhouden!!!!
een paar gloeistiften en een olie beurt bijna 900 euro's!!!
en de remmen moeten ook nog!! en de turbo :r :r :r :r !!

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 11 feb 2011, 13:49
door kaasplank
dropje328ci schreef:de prijs de de dealer hanteerd om je auto te onderhouden!!!!
een paar gloeistiften en een olie beurt bijna 900 euro's!!!
en de remmen moeten ook nog!! en de turbo :r :r :r :r !!
waarom ga je dan ook in hemelsnaam naar de dealer? Gooi het geld dan gewoon direct in de sloot.

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 11 feb 2011, 14:44
door Mikkie
Dat klinkt wel een beetje overdreven, dropje. Naar een dealer gaan voor een beurt is gewoon geld weggooien.

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 11 feb 2011, 14:51
door tan_n86
Stealer :r

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 12 feb 2011, 19:47
door dropje328ci
Mikkie schreef:Dat klinkt wel een beetje overdreven, dropje. Naar een dealer gaan voor een beurt is gewoon geld weggooien.
als je zelf nu totaal geen ruimte mogelijkheid hebt om het zelf te doen......????

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 12 feb 2011, 21:43
door yourenotmytype
dropje328ci schreef:
Mikkie schreef:Dat klinkt wel een beetje overdreven, dropje. Naar een dealer gaan voor een beurt is gewoon geld weggooien.
als je zelf nu totaal geen ruimte mogelijkheid hebt om het zelf te doen......????
en...
Of als je nou een hoger uurloon hebt dan de kosten voor de beurt :roll: ?

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 12 feb 2011, 22:04
door Dnl
Er bestaan ook andere bedrijven inderdaad ..
Al kan ik me voorstellen dat er liever dealer stempels in het boekje staan..

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 13 feb 2011, 12:33
door dropje328ci
naja dat uurloon overtref ik echt niet!!! ;(
maar idd mss ook maar eens ff een andere goede garage opzoeken.
dan maar geen stempel.
zo belangerijk is dat nu ook weer niet.(vind ik)

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 14 feb 2011, 10:40
door Griffendahl
Ik vind de dealer echt niet zo duur... Bij ons was de 'specialist' per uur duurder, en als het bij hem tegenvalt rekent die rustig een paar uur extra, in tegendeel tot de dealer.

Ga voor de gein eens naar een Peugeotdealer, voor onze 206 van 2001 (evenoud als onze BMW) waren de onderdelen en het uurloon van de dealer hoger geprijst dan de BMW dealer.

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 14 feb 2011, 10:56
door willem-57
Sorry hoor, maar ik vindt de BMW dealer heel prijzig x|
Wij hebben hier ook een toyota RAV4 2 ltr uit 2001.
En die rekeningen zijn nog niet de helft dan van de BMW dealer.
En dan vergelijk ik dit met mijn vorige auto, 320i uit 2002.
Met de :///m: 3 zal het nog meer schrikken zijn -_-
Maar ja, is wel logisch, bij diversen BMW dealers staan er al 3 a 4 man achter de balie.
Bij de toyota dealer hier, maar 1.
Ook zitten BMW dealers in luxe panden op dure locaties.
De toyota dealer alhier zit gewoon op het industrie terrein in een gewoon pand.

Gelukkig heb ik een goede beun die het geen probleem vindt dat ikzelf meehelp.
Zijn tarieven zijn natuurlijk nog lager, en ik vindt het super dat ikzelf mag meehelpen.
Binnenkort ga ik mijn versnellingsbakolie met zijn hulp vervangen.
Natuurlijk geen stempeltje, maar ik bewaar gewoon de rekening van zijn reparaties.
Dus iemand die later mijn auto koopt kan zelf zien wat er precies gebeurt is.

Maar toch ga ik ook weleens naar de dealer.

Inderdaad zijn er meer merken die vrij hoge uurtarieven hanteren.
Iemand waarmee ik werk heeft een oudere opel astra, wel, die rekeningen zijn ook niet bepaald mis :roll:

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 14 feb 2011, 11:23
door kaasplank
Ik vraag me af wat een dealerstempeltje je nog gaat opleveren bij de verkoop van een auto van 10 of 12 jaar oud.

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Geplaatst: 14 feb 2011, 12:24
door bmwhans
is ook bij een oudere auto het eerste wat gevraagd wordt,ik werk zelf bij een v w dealer en wij verkopen alleen auto's met boekjes hoe oud de auto ook is.
wat betreft het uurloon van een dealer dat is idd soms hoger maar wel vaste prijzen voor onderhoud en reparatie,wij moeten enorme investeringen doen in gereedschap en uitlees aparatuur(1 uitleescomputer 25 000 euro).
en dan komen die zogenaamde specialisten die niet hoeven te investeren bij ons om gratis speciaal gereedschap te lenen en storingen te laten uitlezen en verhelpen ook het liefst gratis en maar verkondigen dat ze zo goedkoop zijn,maar wij mogen vaak hun gepruts oplossen.
gr hans