Pagina 27 van 35

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 21 jun 2011, 15:02
door Frank535
Kingfisher schreef:Ziet er toch wel erg goed uit, nu de achterkant verlaagd is!

Zijn die ventielen van het afwateringssysteem zonder brug ook te vinden? Ik ga er van uit dat die bij mij verwijderd zijn, aangezien er al eens een lekkage lijkt te zijn geweest, maar ik zou het toch graag even willen controleren.

En super dat je stuurtje nu werkt. :driving:
Hoi, je hebt geen hefbrug nodig hoor, hij stond daar nog na het olieverversen.
Het makkelijkste is om de achterbumper los te halen, dan zie je de slangen meteen. De monteur haalde de bumper er binnen 5 minuten af, anders moet je nogal lopen pielen op gevoel achter die bumper.
Ik wilde er nog een foto van maken, maar de bumper zat er alweer op voor ik het wist, dus echt moeilijk is dat niet.

Dat de auto nu achter 3 cm verlaagd is, merk ik duidelijk meer dan toen alleen de voorkant voorzien was van Eibach Pro's; hij is een stuk stugger geworden en vanmorgen sloeg hij door in de vering toen ik op de A16 met 130 over een hobbel ging die gevolgd werd door een kuil. Dat voelde niet zo lekker aan, dus ik moet nu wel oppassen met de snelheid bij slechte wegen.
Maar hij ligt nu wel steviger op de weg dan voorheen - en dat is best fijn met zo'n groot slagschip.

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 21 jun 2011, 16:17
door lekkerwijf1
@ frank535 de monteur in jouw auto is een beste man en kan super goed met de bmw kast overweg :shine:
Overigens is het een mooi stuurtje met dat carbon

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 21 jun 2011, 16:42
door Dess
Dat ziet er mooi uit goed werk :duimen: , maar hoor jij hem nu achter doorslaan dan? Dan toch even een tikje hoger ik had dat eerst ook, maar dat rijd niet fijn om voor een hobbel op de snelweg te moeten gaan remmen.

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 21 jun 2011, 18:55
door bjornc
Mooi dat je die kortsluiting voor bent geweest!
Het schijnt echt een kwaaltje te zijn van de E6X.
Ik heb overigens eens gehoord dat je stekkers in het algemeen beter niet in plastic zakjes kan steken.
Het schijnt dat vochtige lucht dan niet goed weg kan, ofwel krijg je sneller last van corrosie.

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 21 jun 2011, 19:15
door Dess
Juist je hebt hem door bjornc, ik heb vroeger geraced met model auto's en het grootste probleem in de regen was als je de electronica zo in een zakje deed, het geheel moet gewoon kunnen ademen, of het vocht moet zich ergens anders op kunnen afzetten (wij gebruikte gewoon wc-papier, maar ja de model auto ging na elke wedstrijd weer uit elkaar).
Ik denk dat je het verder beter gewoon zo kan laten zoals bmw het gemaakt heeft, en gewoon zorgen dat je afvoertjes blijven doorlaten

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 22 jun 2011, 13:02
door Frank535
Goede tips over de elektronica -- bedankt voor het meedenken !
Ik wist afgelopen zondag nog niet of het waterprobleem deze week opgelost zou worden, dus leek me het plastik zakjes idee een goede tijdelijke oplossing.
Maar als blijkt dat de boel deze week droog blijft (nu de slangen weer OK moeten zijn), zal ik ze weer weghalen.

@Dess - ik nam vandaag dezelfde hobbel/kuil met 105 km/u en geen vuiltje aan de lucht, dus vorige keer was de hogere snelheid gewoon het probleem. Het is ook een gemene plek; eerst gaat de auto omhoog door de hobbel, komt dan in een kuil terecht en moet dan weer naar een hoger gelegen vlak stuk wegdek; het lijkt wel een test voor de maximale belasting van de schokdempers !
Andere normale hobbels pakt hij goed, al is de hele auto wel duidelijk een stuk stugger geworden dan voorheen. Het stuurt wel lekker ! :)
Bij instappen merk ik nu wel dat de auto 3 cm lager staat - gek eigenlijk hoe je altijd gewend bent op een bepaalde hoogte op je stoel te ploffen ...

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 22 jun 2011, 14:12
door Rorie
Goed verhaal Frank. Auto staat er weer netjes bij.
Altijd leuk zo een dag bij de garage waarbij even alle punten nagekeken/gemaakt worden waarmee je zat.

Verder weet niet hoe jij rijd maar ik probeer de kuilen meestal te ontwijken als ik er elke dag langs rijd. :+

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 23 jun 2011, 20:44
door Frank535
Rij dan maar eens op de A16 over de Van Brienenoordbrug richting Dordrecht; ter hoogte van de eerste afrit naar de A15 ligt een hobbel over de hele breedte van 3 stroken, het lijkt wel een verkeersdrempel met een kuil erachter ! Daar maak je een aardige smak bij hogere snelheid - wat met standaard vering nog wel te doen was, maar nu hij rondom verlaagd is niet meer.

Maar ik ben met je eens dat je kuilen e.d. beter kunt vermijden als dat mogelijk is. Beter voor je auto - en je rug ! :)

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 25 jun 2011, 00:12
door Tazran
Hee Frank, weet jij waar aan de rechterkant van de auto het slangetje zit voor de afvoer van het regenwater? Links had ik zo gevonden. Heb het rubber tuitje er af getrokken. Zat helemaal vol met troep. Nou wil ik in navolging van jou die andere er ook af halen. Helaas kan ik de bumper er niet even af halen. Dus als je weet waar het slangetje zit, graag.

Groet, Taz.

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 26 jun 2011, 11:30
door Frank535
Verstandig om die doppen eraf te halen; het voegt eigenlijk niks toe, behalve het bekende risico.
Bij mij hing de slang op de plek waar je bumper de bocht omgaat zegmaar, nog wel net aan de achterkant. Eigenlijk in het verlengde van je dakstijl als je van achteren kijkt.

Gisteren heb ik de 2 laatste praktijkexamens gehaald voor mijn opleiding Sportmasseur & Sportverzorger :gekdoen: dus ben nu eindelijk gediplomeerd sportmasseur na een jaar leren en oefenen (mijn vrouw klaagt niet ..). Je krijgt het niet kado; van de groep voor mij waren er maar 4 van de 20 geslaagd.
Het zal niet mijn beroep worden, maar vind het wel leuk om wat sporters/sportclubs te kunnen begeleiden.

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 26 jun 2011, 13:38
door suyker
Die kan ik ook wel regelmatig gebruiken. :W

Gefeliciteerd :gekdoen:

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 26 jun 2011, 16:15
door Aron
Gefeli Frank!!!

zoals Suyker al zei....we kunnen het wel gebruiken...
binnenkort date? hahaha

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 26 jun 2011, 22:18
door Frank535
Bedankt jongens, maarre .. hebben jullie geen stuurbekrachtiging in je 5 zodat je een masseur nodig hebt ? :P
Of hangen jullie zoveel aan het zware ijzer .. dat zal het wel zijn, stelletje Jerommekes !

Kleine tip; gewoon zeggen dat je een opleiding doet voor masseur en dat je een model zoekt om op te oefenen - je zult versteld staan hoeveel meiden daaraan willen meewerken ! :)

Morgen de zonneschermen ophalen voor de achterruit en zijruiten v/d kofferruimte; origineel BMW tegen originele BMW prijzen :emo: maar wel perfekt passend.
Over een week lekker 1650 km naar Spanje rijden met vrouw en kids - dat schiet tenminste op met de kilometers !

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 27 jun 2011, 08:06
door Kingfisher
Gefeliciteerd Frank!

Hey, ook maar de zonneschermpjes besteld? Je zal er geen spijt van krijgen. Bij mij zitten ze er standaard in, alleen tijdens de donkere wintermaanden gaat die van de achterruit er uit.

Alvast veel plezier met de rit naar Spanje, ik ga hetzelfde doen, drie weken later. (en nu maar hopen dat mijn wondertje van Duitse premium-degelijkheid dat aankan... :whistle: )

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11

Geplaatst: 27 jun 2011, 12:49
door Frank535
Ik vond het erg netjes staan op je auto, dus uiteindelijk heb ik toch maar die 230 euro uitgegeven aan 3 zonneschermpjes .. :gek: alsof het niks is !!

Vanmorgen realiseerde ik me ineens dat mijn iPod interface nog niet is aangemeld na de vervanging van de GSM unit, dus (tegen beter weten in) vandaag op de bonnefooi langs de BMW dealer naast mijn werk gegaan om te vragen of ze a.u.b. s.v.p. die software voor me willen updaten.
Bekende antwoord; "dat kan vandaag niet meneer, maar we kunnen wel een afspraak maken - over 3 weken." :bang:
Allemachtig, waarom nou niet gewoon die stekker aankoppelen en uploaden die zooi ?

Eén ding hebben alle BMW dealers perfekt geleerd; vooral geen mensen blijmaken door ze spontaan te helpen - want dat willen we niet als BMW NL. :nee: