Zo, de preparaties voor aankomend weekend zijn begonnen! we gaan met pinksteren 3 dagen naar de Nürburgring.
De brug werkt eindelijk, en met wat balken en de voorbumper eraf past de compact er ook op hehe..
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Ik ben achteraan begonnen, met als eerst de complete achteras nalopen, rubbers checken, bouten natrekken, en fatsoeneren.
De voor situatie:
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
En daarna:
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Vervolgens naar de voorkant gegaan, en ik wilde als eerst mijn olielekkages nog eens nalopen. De bout van het carter die lekte, dat doet deze al sinds ik de auto heb. Ik durfde het eerst niet aan, maar nu probeerde ik toch maar om te kijken of dat de bout strakker zetten de lekkage zou verhelpen, maar toen kwam het lek boven water...
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
De carter bleek gescheurd te zijn, maar deze scheur kwam natuurlijk pas aan het licht toen ik de bout nog strakker zette... We schrijven hier afgelopen zaterdag avond.. een week voor het uitstapje dus..
Paniek.. paniek.. wat nu?
Ik steek een peukie op, kijk een beetje rond, en toen zag ik het..
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Tuurlijk! ik heb nog een compact staan met M43
Dus even later...
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Carter eronderuit, en man wat schrok van de staat van deze motor.. Ik weet het, de koppakking lag er al uit, en de auto kostte me maar 200 euro..
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
En toen pakte ik zondag avond de carter onder mijn eigen compact vandaan...
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Brandschoon! zo zie je maar wat onderhoud doet, beide motoren hebben +- 260k km gelopen.
Vervolgens het carter wat onder de el cheapo compact vandaag kwam opgelapt.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Gemonteerd...
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
En klaar was kees!
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Proefrit gemaakt, gechecked, en alles is vrij van olie! op helaas de distributie kap pakking na, kwaaltje van de M43.. om deze te vervangen met de kop eraf of gelift worden.. geen zin in met deze motor.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr